רשום כבר?
התחבר
לא רשום?
הירשם
אתם כאן: Home - ללא גלוטן - עוגת פולנטה וצנוברים (ללא גלוטן)

עוגת פולנטה וצנוברים (ללא גלוטן)

קינוח שכיף להכין ולאכול – לפני ואחרי הצום, בסוכה ובמשך כל ימות השנה. מיקי שמו מכין עוגת פולנטה וצנוברים לחה ועסיסית

FoodPage Team
FoodPage Team

כל המתכונים הכי טובים באתר אחד

עוגה בעלת מרקם נימוח שנשמרת נהדר במשך השבוע. אני אוהב להרטיבה בסירופ מיד כשהיא יוצאת מן התנור. בכך אני מעשיר את טעמה וגורם לה להשאר לחה ועסיסית. היתרון שלה שהיא מתאימה גם לאוכלוסייה שאלרגנית לגלוטן.

המתכון מתאים ל- 2 תבניות אינגליש קייק – עד חצי גובה

מצרכים:
3 ביצים "XL"
כוס סוכר (100 גרם)
כפית דבש
כוס קמח תירס/פולנטה (150 גרם)
שקית אבקת אפייה (10 גרם)
1/3 כוס שמן תירס (80 מ"ל)
מיץ מ-2 תפוזים (2/3 כוס מיץ תפוזים)
1/4 כוס צנוברים (40 גרם)
כפית תמצית וניל איכותית

מצרכים לסירופ:
2 כוסות סוכר ( 480 גרם)
2 ו-1/2 כוסות מים
קליפה מ- 1/4 תפוז

אופן הכנה:
• מכינים את העוגה: מקציפים את הביצים, הסוכר ותמצית הוניל לקציפה תפוחה ובהירה. מנמיכים את מהירות המיקסר למהירות איטית ומשלבים לסירוגין מיץ תפוזים, שמן, קמח תירס ואבקת האפייה. עד קבלת תערובת אחידה.
• מחממים תנור ל-160 מעלות.
• מוזגים את התערובת ל-2 תבניות אינגליש קייק (מס' 3-30 ס"מ) – עד 1/2 גובה של התבנית ומפזרים צנוברים. אופים כ-25 דקות.
• מכינים את הסירופ: מרתיחים מים, סוכר וקליפה מ-1/4 תפוז בינוני.
• כשהעוגות יוצאות מן התנור (לאחר סיום אפייתה) מוזגים את הסירופ על 2 העוגות. מצננים ומאחסנים בכלי איטום כשבוע מחוץ למקרר.
• גיוון: ניתן להחליף את הצנוברים בתמרים חתוכים לקוביות קטנות ולשלבם בתוך הבלילה בטרם מזיגתה לתבניות האפייה.

המתכון באדיבות מיקי שמו – SHEMO הקונדיטוריה.
צילום: דן לב

>> הצטרפו לעמוד הפייסבוק שלנו

מחפשים עוד מתכונים לעוגות בחושות? נסו את אלה:
עוגת לימון בחושה
עוגת דבש עם ריבת חלב
עוגת טורט לימונית

הוסף תגובה

Scroll To Top
-->
%d בלוגרים אהבו את זה: