טורטיה ביתית

מאת: ora-coren

במקום לקנות מכינים בקלות בבית - טורטיה ביתית עם שמנת חמוצה, חביתה וירקות. מעולה גם לאירוח

מצרכים (ל-9 טורטיות בקוטר 20 מ"ל):
150 גרם קמח לבן רגיל
1/4 כפית אבקת אפיה
150 גרם קמח תירס צהוב טחון דק
4 גרם (1/2 כפית) מלח
250 מ"ל מים
2 כפות שמן זית

אופן הכנה:
• מערבבים את הקמחים ואבקת האפיה.
• מכניסים לקערת מיקסר 220 מיליליטר מים ושומרים בצד את השאר. מוסיפים לקערה שמן, מלח ואת הקמחים ומערבבים עם וו לישה עד שמתקבל בצק מוצק, שניתן ללוש אותו מבלי שיידבק לידיים. אם הבצק יבש מידיי, ונוטה להתפורר, מוסיפים את שאר המים. יתכן שלא יהיה צורך להשתמש בכל המים ויתכן שיהיה צורך להוסיף עוד 1-2 כפות מים. איך יודעים? הבצק צריך להיות גמיש ונוח לרידוד. אם בכל זאת הבצק יצא דביק מידיי, אפשר לתקן את זה בשלב הרידוד, שייעשה עם יותר קמח על משטח העבודה. אם מוסיפים קמח יש לזכור, שלקמח תירס נדרש יותר זמן להיבלע בבצק יחסית לקמח רגיל לכן התוצאה לא נראית מיידית.
• מוציאים מקערת המיקסר, מעבדים מעט ידנית, יוצרים כדור, מכניסים לקערה, מכסים בניילון ומשגרים למקרר למנוחה של כשעה.
• מוציאים, וחותכים ל-10 יחידות (כל אחת במשקל 50-55 גרם בערך). מקמחים מעט את הידיים ומשטח העבודה, ומכל יחידה יוצרים כדור. אם נשאר בצק שאינו מספיק לעלה שלם, מומלץ לרדד אותו, לטגן ולנשנש גם ללא מילוי.
• מקמחים מעט את משטח העבודה והמערוך ומרדדים כל כדור בצק לצורת עיגול בערך בעובי 1-2 מ"ל. יש לוודא, שהבצק לא נדבק למשטח העבודה, אחרת אי אפשר יהיה להמשיך. אם הבצק בכל זאת נדבק, מקמחים מחדש משטח ומערוך, מכדררים מחדש ומרדדים.
• מחממים מחבת עם מעט שמן רגיל (לא זית). כשהשמן חם מניחים עליו את הבצק. כשהוא מקבל סימני חריכה, הופכים. עדיף לוודא שיש שכבה דקיקה ביותר של שמן לפני כל טיגון.
• את הטורטיות המוכנות שומרים מתחת למגבת ומגישים מיד. אם הטורטיות התקררו, ניתן לחמם בזהירות במיקרוגל (כ-10 שניות לאחת, תלוי בעוצמת המיקרוגל).
 להגשה: ניתן להכין טורטיות ממולאות, לחתוך לחצי באלכסון ולהגיש בערימה. וניתן להגיש ערימת טורטיות ריקות עם מיגוון רכיבים למילוי, ולאפשר לסועדים להרכיב לעצמם את המנה. הגישה השניה מאוד מוצלחת והופכת את הארוחה לאינטראקטיבית.
• בתמונה: טורטיית ארוחת הבוקר שלי - חביתה, ירקות, שמנת חמוצה כרוטב מאחד (לא לוותר), מלח ופלפל. מניחים בסדר שאוהבים, מגלגלים לצורת בלינצ'ס, או לאפה, מכינים מפיות, כי תמיד משהו נוזל/נופל ונוגסים בתיאבון.

מתכון וצילום: אורה קורן
לבלוג של אורה ב"הארץ"http://blogs.haaretz.co.il/oracoren/
מעל 100 מתכונים נוספים של אורה ניתן למצוא כאן: http://oracoren.wordpress.com/