מיכל וקסמן מזמינה אתכם למטבח או: מתכון לקציצות דגים מטוגנות

מאת: etibet

אתי בטיטו בישלה מהספר החדש של מיכל וקסמן והתאהבה. וגם: מתכון לקציצות דגים מטוגנות שילדים אוהבים

חוויות-קולינריות sweet weekend
במבט ראשון, זה נראה היה כמו עוד ספר עם צילומים ממש טובים של דניה (ממתכוניישן). במבט שני, התאהבתי. אם גם אתם מאלה שמציצים קודם על העטיפה והעיצוב, חשוב לציין כי "בואו לאכול" הספר החדש והשלישי של מיכל וקסמן, מעוצב בצורה נקיה וויזואלית, בצבעוניות רגועה ותמונות בגובה העיניים.

אמהות, סטודנטים/ות, קצר/ה בזמן? מיכל קוראת לכם להכין ארוחות איכותיות (וגם קינוחים) ב 10-20-30 דקות בלבד, שנמדדים מרגע פתיחת המקרר ועד לרגע פתיחת הפיות.

כאמור, הספר מחולק בצורה מדורגת על פי זמן ההכנה ומכיל גם אינדקס מתכונים על פי חומרי גלם (מעולה!). החלוקה יעילה, אך כחובבת מתוקים וקינוחים, הייתי צריכה לדפדף הלוך ושוב בין הקטגוריות השונות בכדי למצוא את מבוקשי. כדאי היה לאגד את הקינוחים בפרק מיוחד ולעשות שם חלוקה פנימית על פי זמן הכנה. כך או אחרת, בעיניי, מחברת רבי המכר לילדים, לחלוטין עברה למגרש של הגדולים.

בואו לאכולבספר מתכונים פשוטים מחומרים נגישים, שכתובים היטב ובשפה בהירה (חשוב לציין כי מספור שלבי העבודה בכל מתכון היה עושה יותר סדר בעיניים). אהבתי במיוחד את המדריך המקדים והמושקע בו אספה וקסמן כללים לעבודה יעילה במטבח, הדרכה לשימוש בציוד וכלים וכן טיפים להצטיידות בחומרי גלם מתאימים. מומלץ לא לדלג, לקרוא ולהחכים.

דוגמא לכלל חשוב בעבודה במטבח אותו ציינה וקסמן ומשתדלת גם אני ליישם - הכנות מוקדמות. הכנת החומרים מראש על שולחן העבודה (מונח צרפתי מעולם הבישול מזון פלאס - MEIS EN PLACE) בכדי לייתר את הצורך בחיפושים אחר חומר גלם ולעבוד ביעילות.

בראיון שנתנה, ציינה וקסמן כי בניגוד לספרים הקודמים בהם היו כל הדברים שהיא מאוד מתחברת אליהם ואוהבת מבחינת אוכל, "בספר זה יש את מה שאני אוכלת באמת. דברים שקורים במטבח שלי". ואם היא מזמינה אותנו למטבח שלה, לא נבוא?!

בכל הנוגע לגזרת המתוקים תוכלו למצוא מיני קינוחים חביבים הכוללים מרכיב אחד או שניים, רובם מכילים פירות. אציין לטובה מתכון מקסים בקטגוריית 30 דק'- פודינג אורז חם עם הל ומי ורדים שמוסיפים טעם עדין ומיוחד. כמה חורפי ומחמם, ככה טעים.

אז לפני שאתם רצים לקנות את הספר, הנה טעימה קטנה ממנה - מתכון לקציצות דגים מטוגנות שגם ילדים יאהבו.

צילום: דניה ויינר



קציצות דגים מטוגנות עם סלט פטרוזיליה, בצל וסומאק



מתכון לקציצות דגים שילדים אוהבים, וסלט שהורים אוהבים.


מצרכים לקציצות (12 קציצות):
1/2 ק"ג פילה דג ים, נקי מעור ועצמות
1/4 כוס פירורי לחם
חופן נדיב של כוסברה
חופן נדיב של פטרוזיליה
2 שיני שום, פרוסות
1/2 כפית מלח ים
קורט פלפל שחור
1 כף שמן זית
שמן זית, לטיגון
מיץ סחוט טרי מ-1/2 לימון, לזילוף


לסלט:
חופן עלי פטרוזיליה, ללא גבעולים
2 בצלים קטנים, חצויים לאורכם וחתוכים לאורכם לפלחים דקיקים
מיץ סחוט מ-1 לימון שלם
קורט מלח ים
1 כפית גדושה סומאק
1 כף שמן זית


אופן הכנה:
• מפרידים עלי פטרוזיליה מגבעולים. חותכים בצלים. מערבבים את כל חומרי הסלט ומשהים, כדי שהמרכיבים יעברו כבישה ויספגו את הטעמים.
• שמים במעבד מזון את כל החומרים לקציצות, חוץ משמן זית ומיץ לימון. טוחנים בפולסים לתערובת גסה (לא משחתית) ואחידה. יוצרים מהתערובת כדורים בגודל כדור פינג-פונג. משטחים מעט בלחיצה.
• מטגנים במעט שמן זית עד שהקציצות משחימות משני הצדדים. מזלפים מעל מעט מיץ לימון  ואוכלים חם עם הסלט.


 בואו לאכול – ארוחות מהירות 10, 20, 30 דקות בהוצאת ידיעות ספרים. צילומים: דניה ויינר.