שטרודל תפוחים וצימוקים (לעצלנים)

מאת: olga

פתרון קל, מהיר וטעים במיוחד לקינוח מעולה - שטרודל תפוחים וצימוקים שמכינים מבצק עלים מוכן. כמה מרשים ככה פשוט

המרכיב הסודי - אולגה טוכשר
אתם מכירים את המצבים האלה שיש לכם כל כך הרבה דברים לעשות, שמרוב הלחץ והחשיבה על כך אתם לא מצליחים לעשות שום דבר? לא מצליחים להתחיל לנוע, ובמקום זה נכנסים למצב שיתוק חלקי שמלווה בדיכאון קל ורחמים עצמיים שרק מוסיפים לעומס הנפשי? בעבודה זה קורה לי לפחות פעם-פעמיים בשבוע, לפעמים יותר. בבית קצת יותר רגוע, אבל גם שם המשימות נוטות להצטבר ומאיימות להכניס אותי לקומה מתמשכת.


מה שעוזר לי לפעמים זה להניח את הכל בצד לכמה דקות או שעות ולהכנס לפייסבוק או לשחק קצת בקנדי קראש. לעשות משהו נטול קשר למקור הלחץ, שמאפשר להתנתק ובטוח עדיף על קיטורים לא קונסטרוקטיביים בעליל. אם אתם רואים אותי בפייסבוק, רוב הסיכויים שאני לא משועממת ומחפשת איך לשרוף את זמני, אלא לחוצה ומנסה לארגן את מחשבותיי ולבנות אסטרטגיית התמודדות עם החיים. פעם מישהו יכתוב דוקטורט בנושא "רשתות חברתיות כתרפיה ותחליף לנוגדי דיכאון".


כאמור, ללחץ והיעדר הזמן יש השלכות והשפעות ברורות לאורך החיים שלנו. אנחנו כל הזמן רצים, מדלגים על מדרגות וארוחות, מתעוררים בעזרת משקאות אנרגיה וניזונים מהדברים שעדיף לא לספר עליהם לאמא. יחד עם זאת, הסובבים אותנו עדיין מצפים לרמה מסוימת של ביצועים באזור המטבח, וגם אורחים אינם מפסיקים להגיע. בדיוק בשביל המקרים האלה קיים השטרודל שאני רוצה להציע לכם היום. קראתי לו "שטרודל לעצלנים", כי מכינים אותו על בסיס בצק עלים מוכן, אבל באותה מידה ניתן לשווק אותו כ"שטרודל לעסוקים". זה פתרון נהדר לקינוח מהיר ואיכותי: כל המצרכים זמינים, ההכנה מהירה ולא מאתגרת, התוצאה מרשימה בטעמה ויופייה. אפשר לשחק עם המילוי, לא חייבים להיצמד דווקא לתפוחים. תנסו להכין אותו ותרגישו שלפחות משימה אחת ירדה מהכתפיים שלכם. תטעמו ותתכוננו להתמכר.


מצרכים:
2 תפוחים בינוניים, עדיף ירוקים וחמוצים
20 גרם חמאה
3 כפות סוכר חום
3 כפות שמנת מתוקה
1/2 כוס צימוקים
1/4 כפית קינמון (אופציונלי)
1-2 כפיות מיץ לימון (לפי הטעם)
1/2 חבילת בצק עלים


אופן הכנה:
• מקלפים את התפוחים, מנקים את האמצע וחותכים את מה שנשאר לקוביות קטנות.
• במחבת, על אש נמוכה, ממיסים את החמאה, מוסיפים את הסוכר ומערבבים עד שהוא נמס והתערובת הופכת לקרמל.
• מוסיפים את התפוחים, מערבבים היטב ומטגנים תוך ערבוב במשך 5-10 דקות.
• מוסיפים את השמנת והצימוקים, מתבלים בקינמון ומיץ הלימון וממשיכים לבשל תוך ערבוב כ- 5 דקות נוספות. מכבים את האש ומשאירים בצד להתקרר.
• מחממים את התנור ל- 180 מעלות.
• מעצבים ואופים (את כל השלבים מצולמים תוכלו לראות כאן): על נייר אפייה מרדדים קלות את בצק העלים המופשר. חותכים את ארבע הפינות של הבצק על-מנת לייצר מעין מעטפה, ואת הצדדים חותכים לרצועות סימטריות ברוחב כשני ס"מ. משאירים את השטח במרכז הבצק שלם.
• במרכז הבצק מניחים את תערובת התפוחים והצימוקים ללא רוטב קרמל (אותו שומרים בינתיים בצד) ו"קולעים" שטרודל: קודם כל סוגרים את שני הקצוות ואחרי זה לוקחים לסירוגין רצועה מצד ימין ומצד שמאל ומניחים אחת על השנייה עד שמגיעים לקצה.
• מברישים את השטרודל המוכן ברוטב שנשאר במחבת, מעבירים יחד עם הנייר על תבנית האפייה ומכניסים לתנור ל-20-30 דקות, או עד שהבצק מזהיב.
• מוציאים מהתנור, מקשטים באבקת סוכר ומגישים. מומלץ עם כדור גלידה ומייפל בצד.
• שומרים במקרר. לפני ההגשה מחממים בתנור או במיקרוגל.


צילום: אולגה טוכשר


הערות:
• השימוש בקינמון אופציונלי. אני באופן אישי מאוד אוהבת שילוב של תפוחי עץ עם קינמון.
• מיץ הלימון אמור לשבור את המתיקות של הרוטב. מכיוון שלכל אחד סטנדרט המתיקות משלו, מומלץ לטעום ולהוסיף בהדרגה.
• בא לכם להתפרע? תוסיפו לרוטב כמה כפות אלכוהול שאתם אוהבים, למשל ברנדי או ליקר.
• את המתכון המצולם עם הסברים צעד אחרי צעד אפשר לראות כאן.


בטורים הקודמים:
מתכון לעוגת תותים

מתכון לעוגת שוקולד רכה ללא קמח
מתכון לעוגיות חמאה וקקאו

מתכון לבראוניז עם אוראו
מתכון לכרובית אפויה בציפוי פריך
מתכון לעוגת פיסטוק עם חלבה


>> לעוד מתכונים מעולים הכנסו לבלוג של אולגה טוכשר – המרכיב הסודי
צילומים: אולגה טוכשר