משטרת הבריאות או: מתכון לאורז עם אטריות וגרגרי חומוס

מאת: chef-yoav-bar

השף יואב בר מתרגל לשגרת הבית ולמפקדת הקולינרית - אשתו. וגם: מתכון לאורז עם אטריות וגרגרי חומוס. טור שבועי

שף טו גו

13:30 בצהרים. הדלת נפתחת ונשמעת צעקה - אמאאא! הגענו.

הילדים נכנסים למטבח בקולות צעקה ואת מי הם רואים, אם לא את עבדכם הנאמן עומל על ארוחת צהריים. הם בוהים בי כמו בעב"ם ולא בטוחים איך להגיב לדמות שעומדת במטבח ולא נראית כמו אמא. שנייה אחר כך פורצת צהלה - "אבוש בבית, מה יש לאכול?" ניוקי עגבניות, חצילים, פטריות ובזיליקום  ושניצלים שהושרו במרינדת סילאן וחרדל - אני עונה להם בטון של מלצר צרפתי.


הם מסתכלים אחד על השנייה כלא מאמינים לכל הטוב שנפל עליהם. ברגע אחד נפתחה מסעדת שף בבית. ועוד בחינם. אבל איפה אמא? הם שואלים, אתה בטוח שהיא מרשה את האוכל הזה?


צילום: טלי בר


למה לא? אני שואל. הם מתיישבים ומסבירים לי על ארוחת הצהריים של אמא, שמורכבת תמיד מאוכל בריא, מלא. ביום שני אוכלים צמחוני, בשלישי קוסקוס מלא עם מרק ואת השניצלים אופים.


בבוקר, הם ממשיכים לספר, שותים שייק מעלים ירוקים (דווקא טעים - הבת שלי מגוננת עליה). בקיצור, הבית נכבש על ידי חיילי הבריאות ולא הודיעו לי. אשתי חצתה את הקווים ולקחה איתה שבויים.


צילום: טלי בר


הילדים מתיישבים לשולחן ומתכוננים לארוחת הגורמה שמצפה להם. בדיוק אז עולה המפקדת מהמשרד, מסתכלת על השולחן שעמוס כל טוב, מעוותת את פניה ואומרת "נו, ידעתי שכשאבא שלכם יכבוש את המטבח שלנו, תתחילו לאכול טוב מדי וכל המאמצים שלי ללמד אתכם תזונה בריאה ילכו לעזאזאל".


מזל שהילדים היו כל כך עסוקים בניוקי שהם לא ממש הקשיבו. אני לעומת זאת, לבשתי פרצוף תמים שלא מבין מה רוצים ממנו. מה בסך הכל עשיתי?


צילום: טלי בר

כשכולם התפזרו לשיעורים, תפסה אותי המפקדת לשיחה בה הסבירה לי את חוקי הבית, את משנתה הקולינארית והודיעה לי שאם אני תופס את עמדת המטבח בחודשיים הקרובים, בהם החלטתי לנוח קצת, אז לפחות שאדאג שהם יאכלו יחסית בריא ובעיקר שאשתדל לא להשאיר אותם שבורי לב כשאחזור לענייני אחרי החופשה ואשאיר אותם לבישולים שלה.


ומחר, היא הוסיפה, יום שני. אצלנו אוכלים צמחוני, אז תתפרע.


אני? צמחוני? אני מודה שאני מעדיף עדיין להיות אוכל כל אבל מי אני שאסתבך עם חוקי הבית. אז כדי לעמוד במשימה חשבתי מה להכין ליום שני שיהיה עדיין טעים, מזין ובריא ומצד שני יראה טוב ולא ישעמם אותם.


החלטתי להכין תבשיל של אורז בסמטי, אטריות, גרגרי חומוס ועגבניות. מנה קלה להכנה, שמשלבת חלבון ופחמימה, ואפילו אשתי תוכל להכין. הגשתי אותה עם סלט עדשים, גזר, ארטישוק ובטטה.


ביום שני ישבנו לאכול, אשתי הייתה מאושרת, והילדים שלי? טוב, הם עדיין מעדיפים ניוקי עגבניות אבל לא ממש בא לנו להסתבך עם החוק.


אז במיוחד בשבילכם - מתכון צמחוני, בריא וטעים.


שלכם יואב בר



אורז בסמטי עם אטריות, גרגרי חומוס ועגבניות




צילום: טלי בר

מצרכים:
כוס אורז בסמטי
כוס אטריות דקות
1/2 כוס גרגרי חומוס, מבושלים
8 עגבניות שרי, חצויות
4 שיני שום קונפי (שיני שום מבושלות בשמן זית)
1/2 כוס עלי פטרוזיליה
2 כפות שמן זית
2 כוסות מים רותחים
1/2 כוס עגבניות טחונות
מלח ופלפל שחור גרוס

אופן הכנה:
• בסיר עם שמן זית, על אש בינונית, מטגנים תוך כדי ערבוב את האורז והאטריות. מערבבים כ-2 דקות ומוסיפים את השום וגרגרי החומוס.
• מערבבים לעוד דקה ומוסיפים את עגבניות השרי ומערבבים לעוד דקה. מתבלים במלח ופלפל.
• שופכים את המים הרותחים, מערבבים, מכסים ומנמיכים את הלהבה.
• אחרי 25 עד 30 דקות מוסיפים את העגבניות הטחונות ומגישים.



רוצים ליצור קשר עם יואב? הכנסו לעמוד הפייסבוק או לאתר CHEF TO GO



בטור הקודם: רגעים קטנים של אושר או: מתכון לקוסקוס עם ירקות