הצנצנות המתוקות שאתם חייבים להכיר וגם: מתכון לעוגיות שוקולד, שוקולד, שוקולד

מאת: raheli

מתנה מתוקה - הכירו את מארזי שף בוקס שמניבים עוגיות, לחמניות ומתוקים בצ'יק. רק להוסיף ביצה וזהו! וגם: מתכון לעוגיות טריפל שוקולד

לפני שנתיים בערך, באחד משיטוטיי בשוק לייף סטייל במתחם התחנה בתל אביב, נתקלתי בדוכן צבעוני במיוחד שהוקף בהמון אנשים סקרנים. כמובן שלא יכולתי להמשיך הלאה והצטופפתי גם אני כדי לבדוק במה מדובר.


כשהגעתי לשולחן, נגלו לפני המון צנצנות זכוכית של המותג Chef box, מלאות בשכבות של צבע ומרקמים. סוכריות צבעוניות שמשכו את העין, קוקוס ורוד שהעלה חיוך ואינספור מרקמים של קמח, סוכר חום וגרנולה.


בתוך הצנצנות האלה, כך הסתבר לי דקות אחר כך, נמצאים חומרי גלם שמניבים עוגיות, לחמניות ושאר מתוקים כשכל מה שצריך כדי להכין אותם זה להוסיף ביצה ו.. וזהו! כן, רק מערבבים את המצרכים שבצנצנת עם ביצה או שתיים וקדימה לתנור.




[caption id="attachment_18327" align="alignleft" width="252"] לחמניות לפסח בצ'יק. צילום: איתי אבירן[/caption]

למרות שאני אופה כבר לא מעט שנים, ובדרך כלל מעדיפה לבלות שעות במטבח, כמובן שקניתי לי 4 מארזים ססגוניים שכאלה. במקור, התכוונתי לתת אותם מתנה לחברות, בפועל, חילקתי 2 ומה-2 האחרים לא הצלחתי להפרד. ימים ארוכים שהם עמדו על השולחן בסלון, כמעין קישוט שמעלה חיוך, עד שהחלטתי שלא עוד, הגיע הזמן להכין איתם משהו מתוק.


כעבור חצי שעה כבר יצאו מהתנור עוגיות הפנתר הורוד (כך הן נקראו על הצנצנת) שכללו קוקוס ורוד ושוקולד צ'יפס לבן. הייתם צריכים לראות את ההתרגשות והעונג שהגיעו בעקבות הוצאת העוגיות מהתנור. מאז התאהבתי - ברעיון, בעיצוב המוקפד ושובה העין, בצבעוניות והיצירתיות של סוגי העוגיות, ובעיקר בטעם שלהן.


אז נכון, בכל פעם כשהצלחתי למצוא דוכן של Chef box  וקניתי לעצמי (בתירוץ של מתנה לחברות) כמה צנצנות כאלה, חשבתי פעמיים אם לפתוח – הן היו כל כך יפות!, אבל בסוף תמיד הן נפתחו, הניבו עוגיות מצוינות וגררו אינספור מחמאות.


למה אני מספרת לכם את כל זה? כי עכשיו, רגע לפני פסח, החבר'ה מאחורי המיזם הזה – אביחי אליאסי וספי ויינברג, השיקו אופציה לקניית המארזים האלה בקלות ומבלי לחפש אותם בדוכן כזה או אחר (לחצו כאן לקנייה ולצפייה בקטלוג). ויש גם בונוס בכל הסיפור הזה, אחרי שיחה קצרה עם היזמים מסתבר שאת המארזים היפהפיים האלה מייצרים בשיתוף אוכלוסיות המתמודדות עם אתגרים נפשיים. הכי הדובדבן שבקצפת.


ואגב, אם לא תגלו נספר לכם שלקראת פסח מתוכננת סדרת מארזי Chef box במהדורה מיוחדת, שמהווה מתנה נהדרת לחברים או למקומות עבודה ומכילה 4 עוגיות בהשראת 4 הבנים ומארז נוסף של לחמניות כשרות לפסח:


רשע - עוגיות שחיתות עם שוקולד בחוץ ושוקולד מבפנים הכוללות שקדים, בננות מיובשות, קמח אורז ותפו"א.
תם - עוגיות הפנתר הוורוד המכילות קוקוס, שוקולד צ'יפס וסוכר וניל.
חכם - עוגיות צ'אי מתוחכמות עם  אגוזי לוז, קוקוס, פיסטוקים, שקדים, קמח תירס, ותערובת תבלינים.
שאינו יודע לשאול – עוגיות טעימות. פשוט ככה. עם תאנים, שקדים וקוקוס.



איפה, כמה ומתי:


מחיר מארז יחיד בהשראת הגדת פסח 45 ש"ח
מחיר מארז רביעייה (3+1) בהשראת הגדת פסח 135 ש"ח
מחיר מארז לחמניות לפסח 49 ש"ח


ניתן להשיג בעמוד הפייסבוק ובקרוב גם באתר החדש - http://www.chefbox.co.il/


או בדוכן בעיר החלומות של נתנאלה שיתקיים בסופ"ש (27-29.03). עוד פרטים על האירוע כאן


צילומים: איתי אבירן


וכמובן, רגע לפני שאתם רצים לקנות לכם ולחברים גם מארזים כאלה, הנה גם מתכון לעוגיות שוקולד סופר מושחתות בהשראת העוגיות ה"רשעיות" של שף בוקס.


צילום: רחלי קרוט



עוגיות שוקולד, שוקולד, שוקולד


כדי להצליח עם העוגיות האלה, שהן ממש, אבל ממש פשוטות להכנה, יש 2 דברים חשובים שצריך להקפיד עליהם. זמן האפייה – לא יותר מ-13 דקות, וכן, הן יוצאות קצת רכות מהתנור ומתייצבות בחוץ, וערבוב קצר מאוד אחרי הוספת החומרים היבשים, אחרת העוגיות תצאנה יבשות.


מצרכים:
2 כפות קקאו איכותי
1 כוס (140 גרם) קמח רגיל
1 כפית אבקת אפייה
200 גרם שוקולד מריר, קצוץ
30 גרם שוקולד חלב, קצוץ
80 גרם חמאה, חתוכה לקוביות
1/3 כוס (70 גרם) שמן
1/2 כוס (100 גרם) סוכר לבן
1/4 כוס סוכר חום כהה
2 ביצים
1/2 כוס שוקולד צ'יפס (לבן או שחור)


אופן הכנה:
• טורפים בקערה את 2 סוגי הסוכר.
• ממיסים במיקרו או מעל בן מארי את השוקולד המריר והחלב עם החמאה בפולסים של 30 שניות ומערבבים היטב. מוסיפים את השמן ומערבבים עד שהוא נטמע בשוקולד המומס.
• מעבירים את השוקולד המומס לקערה עם הסוכר וטורפים היטב. מוסיפים את הביצים וטורפים.
• מנפים את הקמח, אבקת האפייה והקקאו לתוך הקערה עם השוקולד והביצים ומקפלים בעדינות רק עד שהקמח והקאאו נבלעים בתערובת. מקפידים לא לערבב יותר מדי.
• מוסיפים את השוקולד צ'יפס (משאירים מעט בצד) ומערבבים קלות.
• מעבירים את התערובת למקרר לחצי שעה.
• בינתיים מחממים את התנור ל-180 מעלות.
• מרפדים תבנית בנייר אפייה ויוצרים כדורים מהבצק בגודל של כדורי פינג פונג, משטחים ממש מעט.
• מניחים מעל כל עוגיה 2-3 מהשוקולד צ'יפס.
• אופים במשך 12 דקות ומצננים בחוץ.



>> הצטרפו לקהילת האוכל שלנו בפייסבוק