עוגת טריקולד קלאסית

מאת: foodpage-team

תתכוננו לקצור מחמאות - איילת הירשמן מכינה עוגת טריקולד קלאסית עם שכבות מוס שוקולד מריר, חלב ולבן. לא תאמינו כמה קל להכין אותה

מעוגות טארט ועוגות מוס ועד רולדות ומאפי שמרים - הספר החדש מבית לאשה "בית ספר לאפייה" שיצא בימים אלה לחנויות, מאגד בתוכו את כל המתכונים שאתם צריכים כדי להרשים את האורחים והמשפחה בקינוח שהוא לא פחות ממושלם. מדובר בעצם באוסף מתכונים, מלווים בצילומים מרהיבים, שהתפרסמו במדור האוכל של מגזין לאשה.

למרות שמנויי המגזין בוודאי יזהו חלק מהמתכונים, אין ספק כי הספר חיוני ומוצלח מאוד והוא מאפשר דפדוף ומציאת מתכונים מתוקים בקלות ובהנאה. גם המדריכים שצורפו בתחילת הספר ולצד המתכונים - איך לזלף, כיצד מכינים קרם פטיסייר ובצק פריך ואיך משתמשים בוניל, מוסיפים אף הם לאיכות ולידע שניתן לרכוש בזכותו. וכמובן, רגע לפני החגים, הוא גם מהוה מתנה נהדרת.

בית ספר לאפייה
הוצאת ידיעות ספרים
141 עמודים
מחיר: 78 שקלים

וכמובן, הנה גם טעימה מתוך הספר - מתכון של איילת הירשמן לעוגת טריקולד קלאסית עם 3 שכבות של מוס שוקולד. העיקרון פשוט: מכינים את כל השכבות באותה דרך, ויוצקים אחת על השנייה.

טריקולד קלאסי, בקלות


תבנית קפיצית בקוטר 28 ס"מ

מצרכים לשכבת מוס שוקולד מריר:
200 גרם שוקולד מריר, שבור לקוביות
1 כף חלב
1/2 1 כוסות (375 מ"ל) שמנת מתוקה

מצרכים לשכבת מוס מוקה:
200 גרם שוקולד חלב, שבור לקוביות
1 כף חלב
2 כפות אבקת קפה נמס
1/2 1 כוסות (375 מ"ל) שמנתמתוקה

מצרכים לשכבת מוס שוקולד לבן:
200 גרם שוקולד לבן, שבור לקוביות
1 כף חלב
1/2 1 כוסות (375 מ"ל) שמנת מתוקה

להגשה:
100 גרם שוקולד מריר או שוקול דחלב

אופן הכנה:
1. מוס שוקולד מריר: שמים בקערה מתאימה את השוקולד המריר והחלב ומחממים במיקרוגל בהדרגה – 30 שניות בכל פעם - עד שאפשר לערבב את השוקולד לקרם חלק.
2. שמים את השמנת המתוקה בקערת המערבל ומקציפים לקצפת יציבה. מוסיפים את קרם השוקולד ומערבבים בתנועות קיפול למוס אחיד. משמנים את התבנית ויוצקים אליה את המוס. מיישרים ומאחסנים במקפיא שעה לפחות, עד שהקרם מתייצב היטב.
3. מוס מוקה: מכינים את שכבת המוקה באותו אופן (ממיסים את שוקולד החלב, החלב והקפה לקרם חלק, מקציפים את השמנת לקצפת ומערבבים עם הקרם בתנועות קיפול). יוצקים על מוס השוקולד המריר ומאחסנים במקפיא שעתיים לפחות, עד שהמוס מתייצב היטב.
4. מוס שוקולד לבן: מכינים את שכבת השוקולד הלבן באותו אופן, יוצקים על מוס המוקה, מחליקים את פני המוס ומאחסנים במקפיא שעתיים לפחות (ועד שבוע), עד שהעוגה קפואה.
5. הגשה: מעבירים את העוגה למקרר כ־30 דקות לפני ההגשה. מניחים על צלחת הגשה ומסירים את טבעת התבנית. מגררים על העוגה, בעזרת קולפן ירקות, תלתלי שוקולד. מגישים.

מתכון: איילת הירשמן
צילום: יוסי סליס
סגנון: נטשה חיימוביץ'