אוראו על מקל או: עינוגי קונפטי

מאת: raheli

רגעים של אושר מתוק - עוגיות אוראו בציפוי שוקולד וסוכריות צבעוניות. וגם: איך להכין כדורי אוראו מושלמים לאנשים שאוהבים באמת

סטריפ משהו טעים
הרבה לפני האהבה שלי לצ'יפס ולפחמימות ולאובססיה שלי לשוקולד עם דובדבנים, אני בראש ובראשונה חסידה של סוכריות צבעוניות. כן, גם בגילי המופלג, השילוב שבין ורוד, כחול, ירוק ואדום גורם לי לחייך.

תנו לי עוגת שוקולד פשוטה, כזאת שמכינים לילדים, ומעליה נקודות זעירות וצבעוניות ותראו אושר מהו.

השבוע, באחת הפעמים שבהן שוב פתחתי את ארון החטיפים והממתקים, בעיקר כדי לגלות שכל הפיתויים עדיין שם כדי להרוס לי את הדיאטה, גיליתי עוגיות אוראו שפשוט קראו לי לקחת אותן מהארון החשוך. באמת, זה לא אני שרציתי להתענג עליהן, זה הן שרצו לצאת משם.

צילום: רחלי קרוטחגיגה של מתיקות. עוגיות אוראו פתוחות, סוכריות קונפטי ושוקולד לבן. צילום: רחלי קרוט


מפה לשם, נזכרתי שכבר לא מעט זמן שטרנד המתוקים על מקל מסתובב באזור ועכשיו זה זמן מעולה להכניס אותו גם למטבח שלי. כי מה יכול להיות חמוד יותר מעוגיות על מקל, מצופות בשוקולד ומשובצות בסוכריות? ואפילו סרט ורוד התווסף לחגיגה.

10 דקות אחר כך, והמקרר נראה כמו לונה פארק של צבעים ומתיקות. בכל מדף נחה לה צלחת ועליה עוגיות אוראו מצופות בשוקולד מריר, לבן וחלב כשמסביב ריצדו להם פולי קקאו, לבבות ורודים וסוכריות קונפטי.

צילום: רחלי קרוטפותחים את העוגיות, טובלים את המקל בשוקולד ומניחים באמצע. סוגרים עם עוגיה נוספת ומעבירים למקרר. צילום: רחלי קרוט


אחרי חיסול ממוקד, בכל זאת מישהו צריך לקחת את התפקיד הקשה ולטעום את מה שיצא, החלטתי לארוז בקופסה את העוגיות שניצלו ולהביא אותם לארוחה השבועית בבית של ההורים, שם חיכתה לי, חוץ מאשל - הכלבה הכי הורסת בארץ, גם מעיין שהיא ארוסתו של אחי.

את האהבה הגדולה שלה לשוקולד אני והיא חולקים ביחד, ולכן היה לי ברור שהיא תתעלף על העוגיות האלה לפחות כמוני, וגם תשמח להצטלם איתם רגע לפני שהם יעלמו במרתפי הבטן.

כמו שאתם בטח יכולים לראות בתמונה, זה אכן מה שקרה.

צילום: רחלי קרוטחיסול ממוקד - מעיין מינץ מדגמנת אהבה לשוקולד ולאוראו. צילום: רחלי קרוט


המתכון שלפניכם הוא בעיקר רעיון, כזה שמסתובב כבר לא מעט שנים בעולם, בגרסאות כאלה ואחרות. לא תמצאו כאן שלבים ארוכים או רשימת מצרכים, אלא בעיקר שילוב גאוני בין הפריכות והמליחות העדינה של האוראו למתיקות והמראה היפהפה של השוקולד עם הסוכריות.

ואני ממש דורשת מכם להתפרע. לשלב צבעים וטעמים, מרקמים וצורות. פולי קקאו מרירים ישתדכו מעולה לשוקולד לבן מתוק וסוכריות קיטשיות בצורת לבבות יככבו על שוקולד מריר וכהה.

ויש גם בונוס: במהלך ההכנה נותרו עוגיות שנשברו בניסיון לפתוח אותן, עם אותן העוגיות + השוקולד המומס שנותר מהציפוי, הכנתי גם כדורי אוראו על מקל שניתן לעטוף בשבבי קוקוס, באגוזים או בכל ציפוי שאוהבים. 2 פינוקים מעוגיה אחת.

אז בפעם הבאה שאתם מחפשים קינוח ליום הולדת של הילדים, משהו מתוק לשמח מישהו שאתם אוהבים או רעיון מעולה למתנה, אל תשכחו להוציא את האוראו מהארון ולהכין עינוגים מפנקים.

צילום: רחלי קרוטהשילוב המושלם ביותר - אוראו, שוקולד מריר ופולי קקאו. צילום: רחלי קרוט


צילום: רחלי קרוטככה זה נראה בפנים. צילום: רחלי קרוט



אוראו על מקל בציפוי שוקולד וסוכריות צבעוניות


מצרכים:
12 עוגיות אוראו (הגרסה הקלאסית ללא ציפוי)
150 גרם שוקולד מריר, חלב או לבן
כפית שמן צמחי
לקישוט: סוכריות צבעוניות, פולי קקאו, שבבי קוקוס, אגוזים קצוצים

וגם:
מקלות לבנים או מקלות ארטיקים (להשיג בחנויות יצירה או חנויות אפייה)

אופן הכנה:
1. מפרידים בעדינות את עוגיות האוראו. זה בסדר אם הקרם לא ישאר רק בצד אחד.
2. בקערה קטנה מניחים את השוקולד וממיסים במיקרו בפולסים של 30 שניות, מערבבים בין לבין עד שהשוקולד נמס לגמרי. מוסיפים כפית שמן ומערבבים היטב.
3. טובלים 2 ס"מ מהמקל בתוך השוקולד ומניחים בתחתית אחת מעוגיות האוראו (הפתוחות). ראו תמונה. סוגרים עם עוגיות נוספת ומניחים על צלחת.
4. מכינים בצורה כזו את כל העוגיות ומעבירים למקרר ל-10 דקות.
5. לאחר שהשוקולד בתוך העוגיה התקשה והמקל תפוס היטב, טובלים כל אוראו בתוך השוקולד המומס. חשוב לנער את העוגיה היטב כדי להפטר מכל עודפי השוקולד.
6. ממתינים כדקה ומפזרים מעל סוכריות צבעוניות, אגוזים קצוצים או פולי קקאו. מניחים מעל תבנית או צלחת עם נייר אפייה ומעבירים למקרר למשך לפחות חצי שעה או עד שהשוקולד מתקשה והעוגיות משתחררות בקלות מהתבנית.
7. מומלץ להגיש ישירות מהמקרר ובכל מקרה יש לשמור את העוגיות במקרר בקופסה אטומה.

צילום: רחלי קרוטעוטפים בצלופן שקוף, מקשטים עם סרט ורוד ויש לכם מתנה מתוקה ומיוחדת. צילום: רחלי קרוט


צילום: רחלי קרוטזה הזמן להתפרע עם הקישוטים. צילום: רחלי קרוט



כדורי אוראו על מקל


מצרכים:
10 עוגיות אוראו (זה הזמן להשתמש בעוגיות שנשברו לכם במתכון הקודם)
80 גרם שוקולד מריר או חלב, מומס

לציפוי:
100 גרם שוקולד מריר או חלב או לבן, מומס
לקישוט: סוכריות צבעוניות, פולי קקאו, שבבי קוקוס, אגוזים קצוצים

אופן הכנה:
1. מרסקים במעבד מזון 10 עוגיות אוראו עד למרקם של פירורים דקים.
2. מוסיפים 80 גרם שוקולד מריר או חלב מומס (זה הזמן להשתמש בשאריות השוקולד המומס שנשארו לכם מהאוראו על מקל).
3. מערבבים היטב עד שנוצרת תערובת בוצית. מעבירים למקרר לחצי שעה.
4. מגלגלים כדורים ומניחים על צלחת.
5. טובלים קצה של מקל בשוקולד המומס של הציפוי, מכניסים לתוך הכדור (ס"מ וחצי פנימה) ומעבירים את הכדורים עם המקלות בתוכם למקרר עד שהשוקולד המומס יתקשה בתוך הכדורים. הפעולה נועדה כדי לגרום למקלות להשאר בתוך הכדורים מבלי ליפול או לצאת החוצה.
6. טובלים את הכדורים בשוקולד המומס, מנערים היטב כדי להפטר מעודפי שוקולד ומקשטים.
7. מעבירים למקרר לשעה לפחות. ניתן להניח על תבנית עם נייר אפייה או להעמיד בתוך כוסות קטנות של צ'ייסרים.

צילום: רחלי קרוטאת כדורי האוראו מומלץ לאכול 10 דקות אחרי שיצאו מהמקרר כדי שיתרככו מעט. צילום: רחלי קרוט | דוגמנית הבית: מעיין מינץ


>> יש לכם עוד רעיונות לקינוחים על מקל? הכנתם את כדורי האוראו? כתבו לנו ושתפו אותנו בתמונות בקבוצת הפייסבוק או כאן בתגובות.