חדש על המדף - החמישייה השבועית

מאת: foodpage-team

עוגיות קינמון פריכות, חטיף צ'יפס לא מטוגן ולא אפוי ואורז בסמטי עם ארומה משגעת. וגם: על היתרונות באפרסמונים. חדש על המדף

חדש על המדף
מיני קוקיס בטעם קינמון - כרמית


סיפרו לנו ש: חברת כרמית ממתקים משיקה מוצר חדש בסדרת מיני קוקיס - עוגיות מיני קוקיס בטעם קינמון. מדובר על עוגיות פריכות בטעם קינמון, בצורות מלבניות שהולכות נהדר לצד קפה ותה.

מהדורת מיני מצטרפת לשאר הטעמים בסדרה: שוקולד צ'יפס, שוקולד, חמאה, מרוקאיות ועוגיות חמאה ללא תוספת סוכר.

אנחנו חושבים ש: אם יש בונוס גדול בכל סדרת העוגיות של כרמית זה קודם כל האריזה. גם קלה, גם ניתנת לסגירה וגם ניתן להשתמש בה שוב ולאחסן בתוכה חומרי גלם או כל דבר שתרצו.

ולגבי הטעם – מדובר על עוגיות עם טעם עדין מאוד של קינמון שהכי כיף לטבול בתה של הבוקר. למרות שהעדר החמאה הורגש, העוגיות היו מספיק מפנקות ועשירות ונמסו בפה. ואגב, ניתן להשתמש בהן, כשהן מפוררות, גם כקראמבל לקינוחי כוסות או לעוגות (ראו תמונה למעלה).

כמה זה יעלה לכם: 19.90 לקופסה במשקל של 600 גרם.

איפה ניתן להשיג: ברשתות השיווק ובסופרים.

 

אורז בסמטי – Tilda


סיפרו לנו ש: אורז בסמטי של חברת טילדה, החברה שהביאה לעולם המערבי את בשורת האורז הבסמטי כבר לפני 40 שנה.

הזן הבסמטי נבחר בקפידה למרגלות הרי ההימלאיה, המקום היחיד בעולם שבו ניתן לגדל בסמטי. הנהרות השופעים, האדמה הדשנה, הם קרקע אידיאלית לפריחת הבסמטי, רק שם הוא מגיע להבשלה.

אנחנו חושבים ש: מדובר באורז ארוך, עדין מאוד ובעל ניחוח חמאתי-אגוזי שהופך אחרי הבישול לאוורירי ורך במיוחד אך לא דביק. לעומת אריזות אחרות שנמכרות בארץ, האריזה של טילדה אטומה ובצבע כחול מבריק שמבדל אותה גם בנראות אל מול המתחרים.

מומלץ להכין את האורז ביחס של כוס אורז על 2 כוסות מים.

כמה זה יעלה לכם: בין 22-25 ₪ לאריזה של קילו.

איפה ניתן להשיג: בחנויות טבע ובסופרים.

 

טעמים חדשים לחטיפי Chewy  - Nature valley


סיפרו לנו ש: מותג חטיפי הדגנים Nature Valley משיק שני טעמים חדשים בסדרת חטיפי הדגנים במרקם הרך – סדרת חטיפי CHEWY: שיבולת שועל מלאה בתוספות שוקולד, בוטנים ובציפוי קרם שקדים ושיבולת שועל מלאה בתוספת בוטנים וציפוי קרם שקדים.

חטיפי נייצ'ר וואלי עשויים משיבולת שועל מלאה, מכילים ויטמינים ומינרלים ממקורות טבעיים, סיבים תזונתיים וללא תוספת של חומרים משמרים או חומרי טעם מלאכותיים. החטיפים עשירים בחלבון המגיע מבוטנים ושקדים שלמים.

החטיפים החדשים ישווק במארזים הכוללים 5 חטיפים.

אנחנו חושבים ש: מדובר בחטיף עשיר במרקמים וטעמים שעל אף שהוא משלב בתוכו גם שוקולד, גם בוטנים וגם שקדים, המתיקות שלו מאוזנת ולא גבוהה מדי. בגלל מרקמו הרך (להבדיל מחטיפי שיבולת שועל שמגיעים בדרך כלל במרקם שמתפצח בפה) ושיבולת השועל המלאה, ישנה תחושה של שובע כבר אחרי אכילה של חטיף אחד והוא בהחלט מהווה פינוק מתוק בין הארוחות או כשנמצאים בנסיעה או ביום עבודה ארוך.

במארז 5 חטיפים, ארוזים בנפרד, שמכילים כל אחד מהם 144 קלוריות.

כמה זה יעלה לכם: 17.90 למארז.

איפה ניתן להשיג: בכל רשתות השיווק.

Untitled-1

AIR POPS חטיף תפוח אדמה – mana


סיפרו לנו ש: חברת mana המתמחה משיקה סדרת חטיפי צ'יפס תחת מותג AIR POPS, פיתוח חדשני בקטגוריית חטיפי הצ'יפס - חטיף צ'יפס לא מטוגן ולא אפוי. מוצרי הסדרה מיוצרים בטכנולוגיה של לחץ אוויר חם ובכך נמנע הצורך בטיגון וערכי השומן יורדים בהתאם וזאת ללא כל פגיעה בטעמו של החטיף הנשמר דומה למקור, קראנצ'י וממכר.

בכל חטיף 60% פחות שומן, 75% פחות שומן רווי ו-25% פחות קלוריות מחטיף הצ'יפס המוביל היום בשוק, זאת בזכות הטכנולוגיה המאפשרת הימנעות מטיגון במהלך הייצור.

סדרת אייר פופס מגיעה בשלב הראשון בשני טעמים: אייר פופס בטעם טבעי ואייר פופס טעם גריל.

אנחנו חושבים ש: החטיף החדש תפוח מעט ולמרות שלא טוגן, ישנן בועיות קטנות שנראות כמו טיגון והופכות את הצ'יפס לפריך יותר. גם מבחינת הטעם ישנה תחושה של חטיף מטוגן אם כי לא כזה שמותיר את האצבעות שלכם עם שמן.

טעמנו את הטעם הטבעי שהשתלב מעולה עם סלסלת עגבניות ואפילו עם גבינה לבנה 5% והוא בהחלט מהווה תחליף מוצלח לגרסה המטוגנת.

למי מכם שבודק ומתעניין, בחטיף ישנן 165 קלוריות (ל-40 גרם).

כמה זה יעלה לכם: 4.90 לאריזה של 40 גרם.

איפה ניתן להשיג: ברשתות השיווק ובחנויות.

 

אפרסמונים


אחרי החטיפים, העוגיות והממתקים הגיע הזמן גם למשהו טעים הישר מאמא טבע – אפרסמונים כתומים, מלאים בערכי תזונתיים ורכיבים בריאותיים.

אז מה כל כך טוב בהם? מה לא. הם מתוקים ופציחים מצד אחד אבל גם רכים ועדינים מצד שני, אין בהם גלעין כך שניתן לאכול את כל הפרי ובעיקר יש בהם המון בונוסים שיעזרו לגוף שלכם להתמודד עם מחלות.

מרב מור-אופיר, תזונאית קליניתM.Sc.  ויועצת מדעית למועצת הצמחים מסבירה בדיוק מה יש בהם:

- האפרסמון הוא אחד הפירות העשירים בויטמין A, החיוני לראייה תקינה, ובפרט לראיית לילה, לתפקוד מערכת החיסון, לשלמות תאי העור, להתפתחות איברים בעובר ולגדילה תקינה. אפרסמון בינוני יספק כ-13% ממנת הויטמין A היומית המומלצת למבוגר, וכ-20% ממנת ויטמין A  המומלצת לילד.

- האפרסמון מהווה מקור לפוליפנולים המכונים טאנינים. הטאנינים הם נוגדי חמצון המצויים גם בענבים, ביין וברימון. ממחקרים שבדקו השפעות של צריכת אפרסמון או טאנינים מאפרסמון, נצפתה באופן עקבי הפחתה משמעותית ברמות השומנים בדם.

- כדאי גם לדעת שלהבדיל ממזונות מעובדים רבים, באפרסמון תכולת נתרן אפסית המלווה בתכולת אשלגן של כ-200 מ"ג לפרי. הפחתת צריכת הנתרן והגברת צריכת האשלגן בתזונה, חשובות למניעת יתר-לחץ-דם, שהנו גורם סיכון להתקפי לב, שבץ מוחי ומחלות כליה.

- האפרסמון הוא אחד הפירות העשירים ביותר בסיבים תזונתיים. אפרסמון בינוני יספק כ-16% ממנת הסיבים התזונתיים היומית המומלצת. האפרסמון מכיל הן סיבים תזונתיים בלתי מסיסים והן סיבים תזונתיים מסיסים.

- הסיבים התזונתיים הבלתי מסיסים תורמים לתפקוד תקין של מערכת העיכול, למניעת עצירות ולמניעת תהליכים סרטניים במעי. הסיבים התזונתיים המסיסים תורמים לתחושת שובע, לוויסות רמות הגלוקוז בדם ולהפחתת רמות הכולסטרול בדם.

- האפרסמון מהווה מקור לקרוטנואידים נוגדי החמצון לוטאין וזיאקסנטין. קרוטנואידים אלה תורמים להגנה על העין מפני נזקי חמצון מושרי-אור. לכן הם יכולים לסייע בהפחתת הסיכון למחלות עיניים תלויות גיל, כמו ניוון מאקולרי (AMD) וקטראקט.

- האפרסמון דל שומן מטבעו והוא עונה על הצורך באנרגיה ובמתיקות באופן טבעי תוך שהוא מספק שפע רכיבים בריאותיים.

- חשוב לדעת - אין לצרוך אפרסמון במקרים של ניתוחים במערכת העיכול.

צילום תמונה ראשית: לירון אלמוג
צילום עוגיות: מוטי פישביין