מרק כרובית וברוקולי מ-3 מצרכים

מאת: raheli

מרק כרובית וברוקולי, מ-3 מצרכים בלבד שמכינים ממש בקלות ובמהירות. רק לבשל, לטחון ולהגיש. רוצו להכין

395ebbf5-65bf-412f-ad82-6b30f94b11a6אם יש ירק אחד שיש קונצנזוס לגביו זו כרובית. היא טעימה אפויה עם קצת מלח, מעולה עם טחינה ואם תחליטו לטגן אותה תגלו שהיא הופכת להיות מתקתקה ומקבלת צבע זהוב. מה שרבים לא יודעים, זה שכרובית מצוינת גם בבישול וגם כשהיא טרייה. ב-2 האופציות האלה, הטעם העדין של הכרובית מככב והערכים התזונתיים שלה נשארים אצלכם בבטן. תוסיפו לזה את הצבע, המראה והעדינות של הברוקולי ותקבלו שילוב שהוא לא פחות ממושלם.

המרק שלפניכם שם בקדמת הבמה את המפגש הזה. הוא עדין בטעמים אבל משביע ומנחם, בריא וחסכוני בקלוריות, קל מאוד להכנה ובעיקר מאוד טעים. כל מה שצריך בשבילו זה 3 מצרכים עיקריים, כן, רק 3 מצרכים ויש לכם מרק מעולה שניתן להגיש עם קרוטונים, זילוף של שמן זית או מעט יוגורט.

2 דברים חשובים לפני שאתם רצים להכין:

  1. כדי להכין מרקים טחונים חייבים להשתמש בבלנד מוט חזק שיכול לעבוד גם בתוך תבשיל/מים רותחים כי הטחינה מתבצעת בעוד המרק רותח ונמצא על הגז. במרק הזה השתמשנו בבלנדר MIXO (להשיג בכל סניפי רשת cook and bake) הוא נוח לעבודה, עוצמתי ונשטף בקלות. ואפילו אפשר להכין איתו שייקים, מיונז, פסטו ואוכל טחון לילדים קטנים.

  2. שמן כמהין – אתם לא חייבים להשתמש בו אם כי הטעם שלו ממש משדרג את המרק. נכון שקצת קשה להשיג והוא לא ממש זול (בסביבות 60 ש"ח לבקבוק קטן שמספיק לשנים) אבל אם יש לכם בבית זה הזמן להוסיף אותו למרק.


בלנדרשלבי הכנת המרק (הסיר מסדרת גורמה של ארקוסטיל)



מרק כרובית וברוקולי


מצרכים:
1 כרובית, שטופה היטב
2 ראשי ברוקולי, שטופים היטב
1/2 מיכל שמנת מתוקה (אפשר גם שמנת לבישול למי שרוצה לחסוך בקלוריות)
מלח ופלפל לבן

אופציונאלי:
1/2 כפית שמן כמהין
2-3 שיני שום קלופות
עירית קצוצה לקישוט

אופן הכנה:
1. שוטפים היטב את הכרובית והברוקולי ומפרידים לפרחים גדולים. מניחים בסיר ומכסים במים. חשוב שהמים יגיעו 2-3 ס"מ מתחת לירקות ולא יותר אחרת המרק יצא לכם דליל מדי.
2. מתבלים בכף מלח וכפית פלפל לבן ומבשלים עד שהכרובית והברוקולי רכים. בערך 20 דקות. אם רוצים להוסיף קצת שום, מוסיפים את שיני השום למים כדי שיתבשלו ביחד עם הירקות.
3. אחרי שהירקות רכים טוחנים ביחד עם המים עד שנוצר מרק חלק וסמיך. מחזירים לגז ומוסיפים את השמנת, ממשיכים לבשל עוד 5 דקות ומתבלים במלח ופלפל לבן. אם רוצים להוסיף שמן כמהין זה הזמן.
5. מגישים: מעבירים את המרק לצלחת הגשה, מפזרים מעל קרוטונים ועירי, ומזלפים שמן זית ומעט שמנת מתוקה.

מרק3

 

הערות חשובות:
- אם אחרי הטחינה המרק יצא לכם דליל מדי, אפשר להוסיף 2 כפות קורנפלור מעורבב עם מעט מים בזמן שמוסיפים את השמנת.
- לגרסה פרווה – במקום שמנת ניתן להוסיף קרם קוקוס או חלב סויה. במקרה הזה מומלץ להוסיף 2 כפות קורנפלור למרק כדי לעבות אותו מעט ולהוסיף לו טעם עמוק יותר.
- מפתיע, אבל מעט בהרט עושה ממש טוב למרק הזה.

 

הדר