תפוחי אדמה ממולאים

מאת: barakfishel

הכי טעים ונוסטלגי שיש - סירות תפוחי אדמה ממולאות (ללא מוצרי חלב) שניתן להגיש לצד מנה בשרית או כמנה בפני עצמה

המתכון הזה נולד לא מזמן וגרף ים מחמאות והצריך הרבה הסברים על הכנתו, לכן בחרתי להתאמץ ולנסות להוציא אותו אל הכתוב. המתכון המקורי הוא חלבי עם גבינת גורגונזולה או רוקפור ואני רציתי להכשיר אותו שיהיה אפשר לשלב אותו בארוחה בשרית (הוא נהדר ליד סטייק טוב).

בפשטות אפשר לקרוא למנה הזאת 'סירות תפוחי אדמה במילוי פירה' אבל הטעם הו הטעם כמו תפודים של ל"ג בעומר עם טוויסט מעודן ומרענן בקיצור- מתכון מנצח!

מצרכים:
10 תפוחי אדמה בינוניים, רצוי זהים בגודלם, מקורצפים היטב ושטופים בקליפתם
3/4 פחית (300 מ"ל) נוזל קוקוס
ביצה
כף קורנפלור
מלח ,פלפל אגוז מוסקט לפי הטעם
מעט שמן
מלח גס לצליית התפודים
עירית קצוצה

אופן הכנה:
- אופים את תפוחי האדמה - מסדרים על תבנית את תפו"א במרחקים שווים על מנת שיאפו באחידות ומסביבם זורים כחצי כוס מלח גס. צולים כ-40 דקות ב-200 מעלות עד לריכוך חלקי (עד שסכין ננעצת בתפוחי האדמה אבל לא מאוד בקלות). מקררים מעט את תפוחי האדמה.
- חותכים לכל תפוח אדמה את החלק העליון. עם כף, רצוי פריזיאן, מוציאים את ליבתם של תפוחי האדמה לקערה נפרדת תוך השארת כחצי ס"מ של חלקם החיצוני. אם נשאר לכם תפוחי אדמה שלא עומדים ישר או לא נראים טוב, אפשר להוסיף גם אותם לקערה. רצוי להימנע מקליפות שיתקעו בצנטר זילוף.
- מועכים היטב את ליבת תפוחי האדמה תוך הוספת חלב הקוקוס (להתחיל מחצי פחית),השמן, התבלינים והקורנפלור וכשהתערובת קרה מספיק מוסיפים את הביצה.
- הפירה שצריך להתקבל הוא קטיפתי וכשאר כף עוברת דרכו היא משאירה נחשול שלא נעלם והכי חשוב לא יבש. הוסיפו חלב קוקוס עד שתגיעו לשלב הזה.
- אגב פירה עם חלב קוקוס יוצא נהדר ממש כמו פירה עם חמאה. מעולה לשומרי הכשרות שבנינו.
- לבסוף מוסיפים את העירית הקצוצה דק.
- מעבירים לשק זילוף עם צנטר כוכב עבה ומזלפים, תחילה ממלאים כל סירה עד לגובה הדפנות, ואז מזלפים מגדל על כל תפוד. נזהרים שיספיק לכולם.
- אופים בחום של 180 מעלות, בשלב הנמוך של התנור תחילה בתכנית גריל. אם רואים שהצבע שהתקבל מספיק מעבירים לתכנית רגילה (ללא גריל מלמעלה, כמו טורבו) ואופים עוד 25 דקות.
- מגישים כתוספת נהדרת לסטייק עם צ'ימיצ'ורי.