טרייפל מוס שוקולד עם קצפת ותותים

מאת: raheli

ה-קינוח שלכם לחג - טרייפל משפחתי שמשלב שכבות של מוס שוקולד, קצפת אוורירית, רולדת שוקולד ותותים. כמה מרשים ככה קל להכנה

395ebbf5-65bf-412f-ad82-6b30f94b11a6אם הייתם צריכים לקבוע את הקריטריונים לקינוח הכי מוצלח לפסח, מה הם היו?

טעם כמובן, קלות הכנה (בכל זאת יש עוד המון מנות אחרות להכין), מראה יפהפה ומרשים שקוצר מחמאות, אפשרות להכין את הקינוח יום קודם כדי לחסוך בזמן ביום הארוחה, מצרכים שיש בכל סופר ואת רובם אפשר למצוא אפילו בבית ואופציה להכין את הקינוח גם בגרסה חלבית וגם פרווה.

אז זה הזמן לסמן וי על כל הקטגוריות, מצאנו עבורכם את המתכון המנצח לחג (ולכל יום אחר בשנה).

הטרייפל שלפניכם לא רק יפהפה וגורם לכולם לפזר מחמאות ולתהות איך הכנתם אותו, אלא שהוא גם קל להכנה וניתן, ואפילו מומלץ, להכין אותו יום קודם כך שבליל הסדר לא תצרכו לדאוג להכנת הקינוח (את הכלי, בנפח 3 ליטר, ניתן לרכוש ברשת cook and bake).

יש בו שכבות של מוס שוקולד במתיקות עדינה, קצפת וניל אוורירית, שכבות דקות של רולדת שוקולד ותותים שמוסיפים רעננות וצבע לקינוח.

אז למה אתם מחכים, רוצו לקנות שוקולד, תותים ושמנת וקדימה לעבודה.

חג שמח!

טרייפל שוקולד עם קצפת ותותים לפסח


מצרכים למוס שוקולד:
400 גרם שוקולד מריר
750 מ"ל (3 מיכלים) שמנת מתוקה 32 או 38 אחוז

מצרכים לרולדת שוקולד:
5 ביצים, מפורדות
1/2 כפית תמצית וניל איכותית
150 גרם (3/4 כוס) סוכר
60 גרם (1/2 כוס) קקאו איכותי
15 גרם (כף וחצי) קורנפלור

מצרכים לקצפת וניל:
250 מ"ל (מיכל) שמנת מתוקה 32 או 38 אחוז
2-3 כפות אבקת סוכר
כפית אינסטנט פודינג וניל
כפית תמצית וניל איכותית

בנוסף:
15-20 תותים או כל פרי אחר שאוהבים

אופן הכנה:
- מתחילים בהכנת המוס: ממיסים במיקרו שוקולד עם 500 מ"ל (2 מיכלים) שמנת מתוקה. שימו לב שצריך רק 2 מיכלים כרגע, את השלישי מוסיפים אחר כך.
- מערבבים היטב עד שהשוקולד נמס לגמרי והגנאש מבריק. מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעתיים לפחות עד שהגנאש מתגבש ומתקשה למרקם של חומוס סמיך. אפשר להשאיר את הגנאש במקרר עד 3 ימים.
- מעבירים את הגנאש לקערת מיקסר ומוסיפים מעל מיכל שמנת מתוקה. מקציפים עד שנוצר מוס קליל ואוורירי אך לא חזק מדי (הוא עוד יתקשה ויתגבש במקרר אחר כך).
- מעבירים את המוס לשקית זילוף עם פיה עגולה גדולה ומניחים במקרר.
- מכינים את הרולדה: מקציפים בקערת מיקסר את החלבונים עד שנוצר קצף לבן ויציב, בינתיים בקערה קטנה טורפים את החלמונים עם סוכר ווניל.
- מוסיפים את החלמונים לקציפת החלבונים ומקציפים במהירות נמוכה במשך דקה.
- מוסיפים את הקקאו והקורנפלור ומערבבים בעדינות עד שהתערובת אחידה.
- משטחים את תערובת השוקולד על 3 תבניות עם נייר אפייה משומן מעט כך שהתערובת תגיע לגובה של ס"מ. חשוב מאוד שכל עיגול כזה של שוקולד יהיה ברוחב הכלי או יותר. אפשר לאפות גם בנגלות – תבנית אחרי תבנית.
- אופים במשך 8 דקות על 190 מעלות או עד שהרולדה קפיצית למגע. מקררים היטב במקרר או על השיש ומניחים את כלי הטרייפל הפוך (עם החלק הפתוח כלפי מטה) וחותכים מסביב עם סכין כך שיווצרו לכם 3 עיגולי רולדה ברוחב הכלי. מניחים בצד.
- מכינים קצפת: מקציפים בקערה מיקסר מיכל שמנת מתוקה עם אבקת סוכר, פודינג ווניל עד שנוצרת קצפת יציבה. מעבירים לשקית זילוף.
- חותכים את התותים לפרוסות ומניחים בצלחת.
- מרכיבים את הטרייפל: בתחתית כלי הטרייפל מזלפים שכבה בגובה ס"מ של מוס שוקולד או מזלפים עיגולי מוס כמו בתמונה. מניחים מעל עיגול של רולדת שוקולד.

DSC_0430-600מזלפים בתחתית הכלי מוס שוקולד. צילום: רחלי קרוט


DSC_0434-600
מניחים מעל המוס עיגול רולדת שוקולד. צילום: רחלי קרוט


- מעל הרולדה מזלפים שוב שכבה של ס"מ מוס שוקולד ומניחים מסביב, צמוד לדפנות ומעל למוס, פרוסות של תותים. הקפידו לשים את הפרוסות היפות והגבוהות יותר מסביב.
- באמצע מניחים את פרוסות התותים הפחות יפים, עד לגובה של חצי מהתותים העומדים צמוד לדפנות. אל תתקמצנו עם הפירות, הם מאוד מוסיפים.

DSC_0438-600מניחים בדפנות הכלי פרוסות תותים ואת השאר מסדרים בצורה חופפת באמצע. צילום: רחלי קרוט


- מזלפים מוס שוקולד מעל התותים ומקפידים לזלף גם בין הפרוסות שצמודות לדפנות הכלי.

DSC_0441-600הקפידו לזלף את המוס גם בין התותים. צילום: רחלי קרוט


- מניחים מעל רולדת שוקולד ומזלפים בצורת עיגולים או בספירלה את כל הקצפת.

DSC_0450-600מזלפים את הקצפת על הרולדה. צילום: רחלי קרוט


- מניחים מעל הקצפת עוד שכבת רולדת שוקולד ומעליה מזלפים את המוס שנותר.

DSC_0459-600מזלפים עיגולי מוס שוקולד מעל הרולדה. צילום: רחלי קרוט


- אם המוס לא מספיק לכם כדי לזלף עיגולים על כל הרולדה, כמו שקרה לנו כאן (ראו בתמונה), פשוט יוצרים שכבה דקה של מוס באמצע ומעליו מסדרים במניפה תותים נוספים.

DSC_0462-600מסדרים מעל המוס מניפת תותים. צילום: רחלי קרוט


הערות והארות
- לא חייבים אבל מומלץ להרטיב מעט את הרולדה אחרי שמניחים אותה בכלי. אפשר להרטיב אותה עם סירופ סוכר (ממיסים סוכר ומים בכמות זהה בסיר קטן), בליקר דובדבנים או בכל אלכוהול עדין או ליקר.
- אתם יכולים כמובן לבנות את השכבות בצורה אחרת אבל הרעיון הוא להחביא את התותים והקצפת באמצע.
- אם אין תותים או שאתם מעדיפים פרי אחר אפשר כמובן להחליף אותם בקיווי, פירות יער, אננס, בננות או כל פרי יחסית רך שאתם אוהבים.
- רוצים קינוח פרווה? במקום שמנת משתמשים בשמנת צמחית או בקרם קוקוס. אם בחרתם להשתמש בקרם קוקוס חשוב לקרר אותו היטב במקרר ולהשתמש רק בחלק הקשה שמתגבש במעלה הקופסה. את המים שנשארים למטה אתם לא צריכים אם כי אפשר להרטיב איתם את הרולדה.
- מתחשק לכם לשדרג אפילו יותר את הטרייפל? קשטו את עיגולי המוס בחלק העליון עם שוקולד מגורר, מקופלת מפוררת, אגוזי לוז, ברס, קוקוס או כל תוספת אחרת שאתם אוהבים.
- כל אחת מהשכבות כאן נהדרת בפני עצמה – אפשר להכין את המוס בכוסות, להגיש את הקצפת עם התותים ולהכין את העוגה כרולדה מגולגלת עם מוס שוקולד ותותים.
- גרסה אישית – מעדיפים קינוח אישי ולא משפחתי? מכינים את השלבים בדיוק באותה הדרך רק קורצים מהרולדה עיגולים בגודל כוס. מרכיבים באותה הדרך רק בכוסות זכוכית שקופות.
- הטרייפל, עטוף בניילון נצמד, נשמר במקרר עד שבוע רק שימו לב שאחרי יומיים התותים מגירים קצת נוזלים.
- אפשר להכין את רולדת השוקולד כמה ימים קודם ולשמור במקפיא עד לשימוש, מומלץ רק לשים נייר אפייה בין שכבות הרולדה כדי שלא ידבקו.

DSC_0493-600תתכוננו לקצור מחמאות. צילום: רחלי קרוט


DSC_0516-600והכי כיף? להביא את הקינוח כמתנה למארחים. צילום: רחלי קרוט
את הכלי ניתן להשיג ברשת cook and bake במחיר 89.90 ש"ח.


unnamed (19)