כדורי תמרים

מאת: leharshim

2 מצרכים בלבד ויש לכם כדורי תמרים נהדרים שמתפקדים כקינוח קטן ובריא או זריקת מרץ באמצע היום. ואפשר להכין גם כפרוסות

הימים ימי קציר חיטים בשדות הגולן. השנה התבואה נמכרת כמזון לרפתות, בגלל שנת השמיטה פשוט יותר לייבא חיטה למאכל מחו”ל. הקומביין נוסע בשדה, אוסף את השיבולים, מוחץ ומועך אותם ויוצר מלבנים דחוסים – הבאלות. משאיות לוקחות את הבאלות למרכז מזון, שם יושבת שמיניסטית חמודה (שאני מכירה באופן אישי), ועבור 25 שקל לשעה שוקלת את המשאית העמוסה וגם לומדת למתכונת במתמטיקה.

“לא מעניין אותך לצלם את הקומביין?”, נעלב יחיאל מנהל הגד”ש. “קומביין מעניין בנים”, אני אומרת בהתנצלות, “השדה הצהוב והשיבולים יפים בעיני”.

מהר מאוד אני מגלה שיש לי בעיה טכנית במצלמה, בעיות טכניות הן גם עניין של בנים ואני לא מספיקה לצלם הרבה.

אז יש לנו פוסט קצר, ממש כמו המתכון הראשון שלנו בפינה החדשה: “איך להרשים את חמותך עם שני מרכיבים או קצת יותר…” קבלו את כדורי האנרגיה הטעימים והבריאים שכדאי להחביא עמוק במקרר אחרת הם יגמרו ממש מהר.

שני מרכיבים:
150 גרם קואקר אינסטנט מהיר הכנה
500 גרם (חבילה) בלוק של תמרים מגולענים בואקום

אופן הכנה:
- מחממים במיקרו את בלוק התמרים הסגור בוואקום כשתי דקות, החום הופך את העיסה לרכה וקל יותר ללוש אותה.
- מוציאים את התמרים מהאריזה לקערה ובעזרת הידיים, לשים את העיסה ובודקים אם נשאר בפנים גלעין תועה או חלקים קשים אחרים. בדרך כלל העיסה מכילה כמה חלקים כאלו, כך שכדאי לברור אותה.
- מוסיפים את הקואקר, לשים ומאחדים את החומרים.
- מגלגלים בין הידיים כדורים קטנים.
- שומרים במקום עמוק במקרר, שלא יאכלו את הכל תוך יום.

קיצורי דרך:
- אם הילדים מעדיפים לשחק במחשב במקום לעזור לכם לגלגל (לא התכוונתי לילדים מסויימים שאני מכירה, ילדים באופן כללי) אפשר ליצור גליל מהעיסה בעזרת סכין חד ולחתוך אותו לפרוסות דקות וטעימות לא פחות.

מתכון וצילום: אפרת מוסקוביץ
לעוד מתכונים מעולים של אפרת הכנסו לבלוג "איך להרשים את חמותך"