6 רעיונות לקערות לחם ממולאות

מאת: foodpage-team

ממרקים בקערת לחם ועד פשטידות ושקשוקות מיוחדות שאופים בתוך לחמניות עגולות. 6 רעיונות לקערות לחם ממולאות שמכינים בקלות

unnamed (15)הכנתם את המתכון לשקשוקה בקערת לחם ואתם רוצים לגוון ולשדרג את המנה המיוחדת הזאת? הנה 6 רעיונות מעולים שיהפכו כל לחמנייה קנויה לארוחה של ממש.

ממרקים ותבשילים מנחמים ועד פשטידות ושקשוקות מיוחדות שאפשר לאפות בתוך הלחמנייה. כמה פשוט וקל להכנה ככה טעים וקוצר מחמאות.

יש לכם עוד רעיונות לקערות לחם ממולאות? כתבו לנו בתגובות.

רעיונות לקערות לחם ממולאות


מרקים
כמעט כל מרק, בדגש על אלה הסמיכים יותר, יתקבל בברכה בתוך קערת לחם אפויה. כל מה שצריך זה לאפות את הלחמניות המרוקנות, כשהן מוברשות בשמן זית, במשך 6-7 דקות, ולאחר מכן תוכלו למלא אותן במרק ולאכול גם את הקערה וגם את המרק שבפנים. פחות יתאים כאן מרק צח, אלא יותר מרקים טחונים או מרקים עם המון ירקות שנשענים על מעט ציר והרבה ירק.

חשוב למלא את הקערות בסמוך להגשה כדי שהלחמניות תשארנה פריכות.

שקשוקות מיוחדות
במקום למלא בשקשוקה על בסיס רוטב עגבניות למה שלא תגוונו ותמלאו ברטבים אחרים?
- שקשוקה שמנת ותרד: במחבת מטגנים 4-5 שיני שום פרוסות, מוסיפים חבילה גדולה של עלי תרד קצוצים ומטגנים 3 דקות. מוסיפים מיכל שמנת מתוקה, מתבלים במלח ופלפל לבן ומבשלים עוד 5 דקות עד שהרוטב מצטמצם. מקררים לפני שממלאים את הקערות ומעל שוברים ביצה ואופים.
- שקשוקה בטטות, שמנת וגבינת פטה: במחבת מטגנים עם שמן זית 2 בטטות קלופות וחתוכות לקוביות עד שהן מתרככות מעט והופכות זהובות. מוסיפים מיכל שמנת מתוקה, פלפל לבן ומלח ומבשלים 5 דקות עד שהרוטב מסמיך. מקררים מעט ומוסיפים 100 גרם גבינת פטה חתוכה לקוביות. ממלאים את הקערות, שוברים מעל ביצה ואופים.
- שקשוקה בולונז: במחבת מטגנים עם שמן זית בצל קצוץ ו-3 שיני שום פרוסות דק. מוסיפים 300 גרם בשר טחון ומטגנים עד שהבשר משנה את צבעו. מוסיפים קופסה קטנה של רסק עגבניות, 1/2 כוס מים, מלח ופפריקה. מבשלים עד שהרוטב מסמיך ומקררים. ממלאים את הקערות, שוברים מעל ביצה ואופים.

תבשילים
הכנתם תבשיל שעועית סמיך או תבשיל עדשים? זה הזמן להגיש אותם בתוך קערת לחם אפויה שגם תשמש כתוספת פחמימתית למנה וגם תהפוך את התבשיל לארוחה של ממש.

פשטידות
יש לכם מתכון קבוע לפשטידה מעולה? במקום לאפות אותה בתוך תבנית, מרוקנים לחמניות, עדיף קטנות, וממלאים בתערובת הפשטידה. במקרה הזה אין צורך באפייה מוקדמת של הלחמניות. אופים עד שהפשטידה שמבצבצת מהלחמנייה יציבה ואפויה. גם חוסך את הצורך בהכנת תחתית בצק לפשטידה וגם הופך את המנה למרשימה וחגיגית יותר.

unnamed-19-1