פסטיבל טעמים בעמקים 2016

מאת: foodpage-team

ארוחות משתלמות במסעדות, יריד אוכל, שוק מתוצרת חקלאית ועוד אירועים במסגרת פסטיבל טעמים בעמקים שיתקיים החודש

מסורת פסטיבל טעמים בעמקים חוזרת בפעם ה-12 – החל מהיום (17.01) ועד סוף החודש (28.01) יתקיים הפסטיבל ששם בקדמת הבמה את הקולינריה, החקלאות והתרבות של איזור עמק יזרעאל שהופך משנה לשנה ליעד פופולארי לארוחות משובחות, רובן מבוססות על החקלאות המקומית, ועל נופים עוצרי נשימה שלעיתים קשה להאמין שנמצאים במרחק שעת נסיעה מהמרכז.

השנה, כמו בשנה שעברה, ניתן דגש בפסטיבל על התוצרת החקלאית של האזור, נושא שמתכתב נהדר עם ט"ו בשבט שחל בדיוק בזמן הפסטיבל.

ביחדכשחלקאות פוגשת קולינריה. צילום: רחלי קרוט


במסגרת האירועים יגישו המסעדות המשתתפות ארוחה מלאה – מנה ראשונה + מנה עיקרית + כוס יין מיקבי האזור, במחיר 79-109 ש"ח כשברוב המסעדות יוצגו גם יצירות אמנות של אמנים מהעמק.

בין המסעדות המשתתפות בפסטיבל (שישי עד 16:00, שבת משעה 18:00 – מומלץ להזמין מקום מראש): אדלה - רמת ישי, אוקטגון - נהלל, בלה - בית שערים, דורון בר און - היוגב, טנדוקה (כשר) - יקנעם המושבה, לימוזין - רמת ישי (ימים ב-ה בלבד), נילי כהן מינץ - בית לחם הגלילית (כשר), פינת האוכל החדשה – קריית טבעון (כשר), קימל בגלבוע ושלו ביער - קריית טבעון.

המלצה שלנו: אל תפספסו את ארוחת הטעימות של פינת האוכל בטבעון. מדובר על מקום קסום, שנפתח בשנה האחרונה, עם מנות ביתיות אך מוקפדות שמשלבות חומרי גלם מקומיים וטריים שנשענים בעיקר על ירקות אך לא רק. המקום מציע, בנוסף לארוחות בוקר, צהריים וערב גם סדנאות בישול ואירועים מיוחדים (מומלץ להתעדכן בעמוד הפייסבוק של המסעדה). בהחלט מקום שכדאי להגיע אליו ולא רק בזמן הפסטיבל.

כתובת: הכלניות 1, קריית טבעון. טלפון להזמנת מקום: 04-8222084

DSCN7364-פינת-אוכלהצצה קטנה למה שיחכה לכם בפינת האוכל בקריית טבעון. צילום: רחלי קרוט


עוד אופציה נהדרת היא מסעדת אדלה (רמת ישי) שמשלבת בין הניחוחות של המטבח הערבי לזה של המערבי בדגש על פירות ים ובשרים. במהלך הפסטיבל יוגש תפריט מיוחד שכולל מנה ראשונה + עיקרית במחיר העיקרית. בין שאר המנות תוכלו למצוא ניוקי סלק, סינטה ברוטב צ'ימיצ'ורי, פילה עגל עם ירקות קלויים ברוטב יין אדום וכנאפה (בתוספת 15 שקלים). טלפון להזמנת מקומות: 04-9535358


אדלה2ניוקי סלק של מסעדת אדלה. צילום: הדס ניצן


וכמובן, אל תפספסו את דורון בר און ממושב היוגב עליו כבר כתבנו בשנה שעברה וקיבלנו מכם המון תגובות שנהנתם. מדובר באחד המקומות המוצלחים והטעימים שיש לנו בארץ והפסטיבל הוא הזדמנות נהדרת להגיע אליו. מומלץ להזמין מקום לפני ההגעה. טלפון: 04-9893247


DSCN7372-פינת-אוכלמנות שנשענות על התוצרת המקומית. צילום: רחלי קרוט


פרט לארוחות במסעדות, אחד האירועים המרכזיים של הפסטיבל יתקיים בתאריך 23.01 לאורך נחל ציפורי, ברחבת טחנת הנזירים. במהלך האירוע, שחונך רשמית את שביל בין הטחנות (חשוב לציין שהשביל נגיש) תציג רשות ניקוז ונחלים קישון את העבודה שנעשתה בתקופה האחרונה שמהלכה ניקו, הנגישו ושיפצו את שביל בין הטחנות שעובר באחד המקומות היפים בארץ.

במהלך ההפנינג במקום יתקיימו תחנות יצירה לכל המשפחה מחומרי טבע וחומרים ממוחזרים (ללא תשלום), שוק חקלאי מתוצרת מקומית ודוכני מזון כשמסביב יפרסו שולחנות פיקניק לטובת המבקרים.

אלון לויטההפנינג לכל המשפחה לצד נופים קסומים. צילום: אלון לויטה


עוד מקום ששווה לבקר בו במהלך הפסטיבל, ובכלל במשך ימות השנה, הוא חוות דרך התבלינים בבית לחם הגלילית. במקום תמצאו עשרות תבלינים ותערובות מכל העולם, פירות יבשים, חלבה מיוחדת בשלל טעמים ובמהלך הפסטיבל (בימי שבת) תוכלו להנות במקום גם מסיורי ליקוט ופעילויות יצירה לכל המשפחה כמו הכנת נרות ושימוש בחומרי גלם מהטבע.


הפסטיבל ינעל ב-28.01 בסטריט מול עם סדנאות בישול בריא שמיועדות לילדים ולמבוגרים כשלמחרת יתקיים יריד חקלאי מתוצרת מקומית עם בימת להקות צעירות מכל רחבי העמק.

>> עוד פרטים על הפסטיבל תוכלו למצוא באתר.