ספר האוכל הרוסי וגם: מתכון לשובה - סלט סלק עם דג מלוח

מאת: foodpage-team

מתכון לסלט שובה עם תפוחי אדמה, סלק, דג מלוח וביצים קשות. וגם: ספר אוכל חדש ששם בקדמת הבמה את האוכל הרוסי

[caption id="attachment_36285" align="alignleft" width="260"] גם הסלט הזה יחכה לכם בספר[/caption]

בשנים האחרונות כיכבו על מדף ספרי הבישול בארץ לא מעט ספרים ששמו בקדמת הבמה את האוכל האיטלקי, המרוקאי, ההונגרי והאסיאתי, באופן מפתיע, ולמרות העליות הגדולות לארץ, דווקא ספר מתכונים מהמטבח הרוסי נעדר מהסצנה הקולינרית.

מאזן הכוחות הזה עומד להשתנות השנה על ידי 4 אנשים מוכשרים (רינת גולדברג, ואדים בלומין, יאן גיצלטר וקירה קלצקי) שגדלו על המאכלים הרוסים והזכרונות מבית אמא וחברו יחד להוצאת ספר מתכונים מיוחד שיכלול תמונות מעוררות תיאבון, מתכונים שיעלו געגועים וגם לא מעט סיפורים על המטבח הכל כך עשיר הזה.

הספר צפוי לראות אור בהוצאת ספרי האוכל לאנצ'בוקס בקיץ הקרוב, לקראת ראש השנה וכרגע פועלים ה-4 לגייס מימון להוצאתו. הקמפיין שלהם, באתר האדסטרט, מסתיים ממש עוד כמה ימים כך שזאת הזדמנות מצוינת להכנס ולרכוש לכם עותק במחיר מוזל כבר מעכשיו ולהבטיח שבעוד כמה חודשים תוכלו להכנס למטבח ולהתענג על אחד המטבחים הכי טעימים שיש.

ספר האוכל הרוסי - קמפיין גיוס המונים בהאדסטרט

וכמובן, לא נשלח אתכם לפני שתקבלו הצצה קטנה לאחד המתכונים שיככבו בספר. סלט שובה! למי שלא מכיר, מדובר בסלט שהוא ממש ארוחה שלמה. יש בו תפוחי אדמה וסלק, דג מלוח וביצים קשות, ואם מכינים אותו בתבנית מתקבלת ממש מנה מרשימה שקוצרת מחמאות מכולם.

סלט שובה רוסי


מצרכים:
1 בצל לבן, קצוץ דק
200 גרם פילה דג מלוח, עדיף הרינג, (כ-2 יחידות) חתוך לרצועות ברוחב 1 ס"מ
4 תפוחי אדמה בגודל בינוני, מבושלים לריכוך ומקולפים
2 גזרים, מבושלים לריכוך ומקולפים
2 סלקים בגודל בינוני , מבושלים לריכוך ומקולפים
1 תפוח עץ גרנד סמית מקולף
6 כפות (150 מ"ל) מיונז
3 ביצים קשות
מלח, לפי הטעם
פלפל שחור גרוס, לפי הטעם


אופן הכנה:
- מניחים את הבצל הקצוץ ופרוסות הדג המלוח בקערה ומערבבים היטב.
- מניחים בקערית את המיונז, מתבלים במלח ופלפל ומערבבים היטב.
- מגרדים בפומפייה לקערות נפרדות את תפוחי האדמה, הגזרים, הסלקים, תפוח העץ והביצים. אם רוצים, שומרים בצד כ- ½ ביצה קשה (להגשה). מתחילים במלאכת ההרכבה.
- בקערת הגשה שקופה, מסדרים שכבה אחידה של הדג המלוח והבצל הקצוץ. בעזרת מרית מורחים מעל שכבה דקה של מיונז. מניחים מעל שכבה אחידה של  תפוח אדמה מגורר ומעליה מורחים שכבה דקה של מיונז. מסדרים אחת מעל השנייה שכבות נוספות של גזר מגורר, תפוח עץ מגורר, ביצים מגוררות וסלק מגורר ומקפידים לבודד בין השכבות עם שכבה דקה של מיונז. מכסים ומעבירים למקרר עד להגשה.
- לפני ההגשה, מפזרים מעל את ½ הביצה המגוררת ששמרנו בצד.


צילום תמונה ראשית: קירה קלצקי
מתכון: יאן גיצלטר