3 רעיונות לשימוש בתבנית מעוצבת

מאת: foodpage-team

3 רעיונות יצירתיים לשימוש בתבנית מעוצבת - מעוגות שמרים ולחם קופים בצורת ספירלה ועד עוגת ג'לי ומגדל אורז מרשים ויפהפה

2149aab8-3217-433c-afce-e0d363a54dabקניתם תבנית מעוצבת עם צורות ושקעים ואתם לא בטוחים מה להכין איתה חוץ מעוגה בחושה? הפעם הבאנו לכם 3 רעיונות יצירתיים לשימוש בתבניות הפופולריות שהופכות כל עוגה או מאפה ליצירת אמנות.

הדבר היחיד שחשוב זה להקפיד להשתמש בתבניות איכותיות עם ציפוי שאינו נדבק כדי לאפשר לעוגה, למאפה או לאורז להשתחרר בקלות וכתוספת זהירות ניתן לשמן מעט את התבנית או לצפות אותה מבפנים בניילון נצמד.

ב-3 הרעיונות שלפניכם השתמשנו בתבנית קוגלהוף מיוחדת של Nordic ware שעשויה מיציקת אלומיניום לאפייה אחידה, ומצופה בשכבת טפלון לשליפה מהירה של העוגה (להשיג ברשת Cook and bakeמחיר מבצע 159.9 ש"ח במקום 199 ש"ח). 

הכנתם? אל תשכחו לשתף אותנו בתמונות ולספר לנו איך יצא.

IMG_9584

מאפים, לחמים ועוגות שמרים

הכנתם בצק לחלה, עוגת שמרים או בצק רך ללחם? במקום לאפות את המאפים בתבנית אינגליש קייק הניחו את המאפה בתבנית הספירלה, הקפידו לא למלא אותה עד הסוף כדי לאפשר לבצק להתרומם ולתפוח ואפו אותה בתנור עם תוספת של 5-10 דקות לזמן האפייה.

קראנץ' שמרים יעבוד כאן מעולה, גם בצק לחלה שאפשר להניח בפנים או לגלגל לעיגולים ולהכין לחם קופים. מתכון מעולה תוכלו למצוא כאן. חשוב רק לשמן מעט את התבנית עם ספריי שמן או מעט חמאה.

עוגות אורז, קוסקוס או בורגול

איך לא חשבו על זה קודם - במקום להגיש את האורז בקערה עמוקה כמו תמיד, מניחים אותו בתבנית המעוצבת ומקבלים מעין עוגה מרשימה ויפהפיה שאף אחד לא יאמין שלקח לכם בדיוק 5 דקות להכין אותה.

במקרה הזה מומלץ מאוד לעטוף את התבנית מבפנים בניילון נצמד או לשמן אותה היטב כדי לאפשר שחרור מושלם של האורז. בתמונה למעלה תוכלו לראות את הגרסה המרהיבה של דפני למגדל אורז עם טנזיה ושקדים שנראה פשוט מדהים. את המתכון תוכלו למצוא כאן.

עוגות ג'לי ופודינג

זוכרים את הג'לי בכוסות שהיינו מכינים בילדות? זה הזמן להחזיר אותם למטבח ולשדרג את המראה שלהם באמצעות התבנית. היופי בעוגות האלה שהן גם צבעוניות וקלילות וגם מאפשרות להוסיף לג'לי תוספות טעימות כמו קוביות פרי, מרמלדות, תפוזים מסוכרים ועוד כיד הדמיון.

6cf51a4b-9755-49a1-9bd7-1a3d8dde0aa1

צילום תמונה ראשית: דפני מטבחונט מתוך הבלוג הרשימות של אמא

קוק אנד בייק