עוגיות חטיפי שוקולד גאוניות (ללא מיקסר)

מאת: raheli

מערבבים, מגלגלים ולתנור - עוגיות חטיפי שוקולד (טעמי, סניקרס, טובלרון, קינדר בואנו) סופר מושחתות שמכינים בקערה אחת. וגם: סרטון וידאו עם כל השלבים

סטריפ משהו טעים
כבר תקופה ארוכה שאני רוצה לצלם סרטוני וידאו. בכל פעם שאני שומעת את רחשי הבצל במפגש עם השמן או נפעמת ממראה השוקולד שמתאחד עם שמנת מתוקה אני נזכרת כמה הקולות והמראות האלה חייבים להיות מתועדים. כמה שלבי ההכנה צריכים להיות ויזואליים יותר, מוחשיים, מובנים.

אז הנה זה קרה.

אחרי שבועות ארוכים של מחשבות, שיחות, תכנונים ורעיונות, יצא לפועל הסרטון הראשון. הרבה בזכות האיש שערך אותו ודחף אותי לנסות ולצלם למרות שמעולם לא עשיתי את זה (לרגעים זה מאוד מורגש בסרטון, אבל היי, הוא סוג של בייבי קטן אז תהיו עדינים).

ולכבוד הפעם הראשונה, שאני מאוד מקווה שתביא איתה עוד ועוד סרטונים, בחרתי להביא לכם מתכון שבעיני הוא לא פחות מגאוני – עוגיות חטיפי שוקולד מושחתות! מדובר על מתכון פשוט מאוד להכנה שכולל רק ערבוב קצר בקערה (אין צורך במיקסר), גלגול הבצק ואפייה קצרה של 12 דקות בלבד. בעצם, העוגיות האלה יכולות להיות בבטן שלכם רבע שעה מתחילת ההכנה. יותר מהר מלרדת למאפיה השכונתית.

ורגע, עוד לא סיפרתי לכם על השוס הגדול שלהן! במקום שוקולד צ'יפס או אגוזים משתמשים בקוביות חטיפי שוקולד שמתחבאים גם בבצק עצמו וגם בחלק העליון של העוגייה. לשיטה הזאת יש כמה יתרונות אבל הגדול שבהן הוא אלמנט ההפתעה. כל עוגייה מקבלת טעמים שונים, אחת מתהדרת במשולשי טובלרון והשנייה בקוביות טעמי, אחת מפתיעה עם ריבועי סניקרס ואחרת עם קינדר בואנו. כל אחת והאופי שלה, כל אחת עם המרקמים והטעמים שמגיעים מהחטיף שבחרתם לשים עליה. טעמי יוסיף לעוגייה פריכות של פצפוצי אורז, הסניקרס ישדרג אותה בבוטנים וקרמל וקוביות ריסס יוסיפו לה טעמים של חמאת בוטנים. בקיצור, שחיתות!

P1370004-1700

אז רגע לפני שאתם רצים להוציא מהארון את חטיפי השוקולד, אני מזמינה אתכם לצפות בסרטון שמדגים את שלבי ההכנה (הכה פשוטים ומהירים). אתם כבר יודעים שאחד הדברים שהכי משמחים אותי זה לראות שהכנתם אז אל תשכחו לצלם את העוגיות שיצאו לכם ולשתף את הסרטון עם החברים.

ובהזדמנות זו, תודה ענקית ללירם שגם ערך את הסרטון, ותאמינו לי שלא היה קל לחבר את כל הקטעים ההזויים שצילמתי, ובעיקר דרבן, דחף, לימד והסביר מלא דברים שלא ידעתי. מבטיחה להשתפר לפעם הבאה :)


עוגיות חטיפי שוקולד 


מצרכים ל-12 עד 15 עוגיות:
70 גרם חמאה, חתוכה לקוביות
70 גרם (5 כפות) סוכר חום דמררה
30 גרם (2 כפות) סוכר לבן
כפית משחת וניל או תמצית איכותית
חלמון
100 גרם (3/4 כוס) קמח לבן
4-5 חטיפי שוקולד (רשימת מומלצים בהערות למטה)

אופן הכנה:
- מניחים את קוביות החמאה בקערה שמתאימה למיקרו וממיסים במשך 40 שניות.
- מוסיפים את 2 סוגי הסוכר, וניל וחלמון וטורפים עד שהתערובת אחידה.
- מוסיפים קמח וטורפים מעט עד שהתערובת פירורית וכל הקמח נבלע.
- חותכים את החטיפים לקוביות ומוסיפים מחצית מהם לתערובת הפירורית.
- לשים מעט עם הידיים עד שנוצר בצק שמתאחד ומעבירים למקרר ל-5 עד 10 דקות בחורף או 15 דקות בקיץ (אפשר לקצר בחצי את זמן ההמתנה אם מעבירים את הבצק למקפיא).
- מחממים תנור ל-170 מעלות.
- יוצרים כדורים בגודל 3 ס"מ, מכדררים ומשטחים מעט. מניחים על תבנית עם נייר אפייה.
- מניחים מעל כל עוגיה 3-4 קוביות שוקולד מסוגים שונים.
- אופים במשך 12 דקות או עד שהעוגיות מעט זהובות בקצוות ובהירות במרכז. מקררים מעט וזוללים.

P1370013-1700

הערות חשובות:
- חשוב: חלק מקוביות השוקולד לפעמים נמסות מחוץ לעוגיה, הפתרון פשוט, כשהעוגיות יוצאות מהתנור והן עדיין רכות וחמות, דוחפים את מה שנזל קצת החוצה פנימה עם כפית ומסדרים קצת את הצורה. תוך כמה דקות העוגיות יתקשו ויהפכו להיות פריכות ואז שום דבר לא יזוז.
- חטיפים מומלצים: טעמי קלאסי, טעמי בייגלה, סניקרס בוטנים, סניקרס אגוזי לוז, ריסס, אצבעות קינדר בואנו, מרס, פסק זמן, מקופלת, מיני טובלרון.
- העוגיות יוצאות די מתוקות, גם בגלל כמות הסוכר אבל בעיקר בגלל חטיפי השוקולד שמכילים לא מעט סוכר. אם אתם מעדיפים את העוגיות שלכם פחות מתוקות, אפשר להוריד כף סוכר לבן מהמתכון.
- העוגיות לא מתפשטות כמעט באפייה אז חשוב לשטח אותן מעט לפני ההכנסה לתנור אחרת הן תצאנה גבוהות ולא מספיק עשויות באמצע.
- לאקסטרה שחיתות ניתן לזלף על העוגיות פסים דקיקים של שוקולד לבן מומס.
- ניתן להמיר 2 כפות מהקמח באגוזים טחונים (שקדים, אגוזי לוז, פקאנים).

P1370018-1700

צילום ומתכון: רחלי קרוט | עריכת וידאו: לירם ברהום | מוזיקה: www.bensound.com

[divider]