בראוניז שוקולד עם אוכמניות, פקאנים וליקר שוקולד

מאת: raheli

קוביות קטנות של שחיתות מענגת ומשכרת - בראוניז שוקולד מריר עם פקאנים קלויים, אוכמניות רכות וחמצמצות וליקר שוקולד. למבוגרים בלבד

פורים עוד רגע כאן ולמרות שמדובר באחד החגים האהובים עלי, כמעט ולא הספקתי לאפות לכם משהו חדש וטעים. ימים ארוכים מול המחשב, צילומים לפרויקט שיעלה ממש בקרוב ומרתון אפייה לקראת החלפת משלוחי מנות גזלו ממני המון זמן.

כל זה השתנה כשקיבלתי השבוע ליקר שוקולד מעולה של יקב בנימינה וידעתי מיד שאני חייבת להכנס למטבח כדי לשדך אותו לאחד המתוקים האהובים עלי ביותר – בראוניז!

השידוך בין האלכוהול העוקצני לשוקולד המריר הוא לגמרי זיווג מושלם וכדי לאזן את העושר הזה התווספו לבראוניז גם אוכמניות חמצמצות ופקאנים קלויים שלוקחים את הקינוח האלמותי אל המקום המרשים והבוגר שלו.

בסופו של דבר נוצר קינוח שהוא באמת עונג קטן ומתוק - שוקולדי בטירוף ועשיר מאוד, שיתפקד מעולה במסיבת פורים או במשלוח מנות מושקע במיוחד. רק אל תגלו שלקח בדיוק 5 דקות להכין את זה.

חג פורים שמח ומתוק!

DSCN8571-600

בראוניז שוקולד מריר עם אוכמניות, פקאנים וליקר שוקולד


מצרכים:
250 גרם שוקולד מריר
180 גרם חמאה
4-5 כפות ליקר שוקולד או ליקר קרם דה קסיס
250 גרם (1 ו-1/4 כוסות) סוכר
כפית תמצית וניל איכותית
4 ביצים
140 גרם (כוס) קמח
15-20 פקאנים, טבעיים
1/3 כוס אוכמניות קפואות או טריות

אופן הכנה:
- מחממים תנור ל-160 מעלות ומשמנים תבנית בגודל 20 על 30. מומלץ מאוד להניח בתוך התבנית נייר אפייה כדי שניתן יהיה לחלץ את הבראוניז בקלות.
- בקערה גדולה, שמתאימה למיקרו, מניחים שוקולד וחמאה וממיסים במיקרו בפולסים של 30 שניות עד שהשוקולד נמס לגמרי. מוסיפים ליקר וטורפים.
- מוסיפים וניל וסוכר וטורפים.
- מוסיפים את הביצים, בכל פעם ביצה אחת, וטורפים עד שהיא נבלעת בתערובת.
- מנפים פנימה קמח וטורפים רק עד שהתערובת אחידה.
- מעבירים את התערובת לתבנית המשומנת ומפזרים מעל פקאנים ואוכמניות.
- אופים במשך 35 דקות או עד שהבראוניז יציבים בשוליים ומעט רוטטים באמצע.
- מקררים היטב ורק אז חותכים לקוביות.

P1390613-600

הערות חשובות:
- מומלץ לשמור את הבראוניז במקרר בקופסה סגורה, אבל חשוב לאכול אותם אחרי שהם היו בחוץ לפחות רבע שעה. אפשר גם לשמור אותם בחוץ, בעיקר כשקר.
- במקום פקאנים אפשר לפזר אגוזי מלך, אגוזי לוז, פיסטוקים או כל אגוז אחר שאוהבים.
- במקום אוכמניות אפשר לפזר פטל, חמוציות ואפילו פרוסות בננה.

-- את ליקר השוקולד תוכלו למצוא ממש עכשיו במבצע מיוחד והוא יעלה לכם 55 ש"ח במקום 100 ש"ח. עוד בסדרה: ליקר בננה, ליקר וישיניאק, ליקר טריפל סק, ליקר לימונצ'לו, ליקר קרם דה קסיס, ליקר תפוח וליקר אמרטו --

[divider]