5 טיפים להמרת עוגות ללא גלוטן

מאת: cook-and-bake

לקרוא, להכין ולשמור - איך להמיר קמח בקינוחים ולהפוך אותם לנטולי גלוטן וכשרים לפסח. 5 טיפים מעולים

unnamedחג הפסח אוטוטו כאן ואתם מחפשים קינוח לארוחה החגיגית או ליום שאחרי? במקום לנבור בתוך אלפי מתכונים למה שלא תכינו את העוגה האהובה עליכם בגרסה נטולת קמח? כן, הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים להמיר את הקמח במתכון ואפילו תוכלו לספר לכולם שהמצאתם מתכון חדש ומיוחד. אז איך ממירים? הנה 5 טיפים:

תחליפי קמח בכל סוגי העוגות
קיימים היום בשוק מגוון אופציות ראויות וטובות לקמח ובשנים האחרונות, בשל העלייה הגוברת במודעות למחלת הצליאק, נוספו למגוון הזה עוד עשרות מוצרים שלא בהכרח קשורים לפסח אבל בהחלט מהווים תחליף מצוין גם בחג. בין המוצרים אפשר למצוא את קמח תמי שבבסיסו מיועד לצליאקים אבל מתאים גם לפסח (כולל כשרות מיוחדת לחג) וניתן להשתמש בו כמעט בכל סוג של מאפה, קמח שמרים לפסח של חברת אסם (מוצר חדש שיצא למדפים רק השנה) שמיועד להכנת עוגות שמרים  וקמח תופח לפסח של מאסטר שף שמיועד לעוגות בחושות. בכל התחליפים ניתן להשתמש בהמרה של אחד על אחד, מה שאומר שבמקום הקמח הרגיל ממירים לקמח נטול הגלוטן ומקבלים את אותה העוגה בגרסה כשרה לפסח.

המרת קמח בעוגות שוקולד פאדג' ובראוניז
יש לכם מתכון מנצח לבראוניז או עוגת שוקולד פאדג' ואתם רוצים להכין גרסה שתתאים לחג? במקום לוותר על העוגה, ממירים את כמות הקמח, בתנאי שמדובר על כמות של עד 100 גרם, בקקאו. הקקאו גם מתפקד כחומר מייצב ומגבש, גם סופח נוזלים וגם מוסיף טעם שוקולדי עמוק. שימו לב שאת ההמרה הזו לא מומלץ לעשות עם עוגות שמבוססות על הרבה קמח כמו עוגות בחושות, אלא על עוגות שמראש כמות הקמח בהן קטנה.

המרת קמח בעוגיות ובעוגות גבינה
רוצים להכין עוגיות או עוגות גבינה נטולות קמח? כל מה שצריך לעשות זה להמיר את הקמח במתכון, ובתנאי שמדובר בכמות של עד 100 גרם, בקורנפלור. הקורנפלור גם יהפוך את העוגיות או העוגות לרכות ונמסות יותר בפה וגם יספח את הנוזלים ויגבש את התערובות. אחת העוגיות הידועות בכמות הקורנפלור הגבוהה היא האלפחורס ומי מכם שטעם אותה נוכח לדעת שמדובר בבצק מאוד רך ונעים שממש מתמוסס בפה.

DSC_0864-600מחליפים את הקמח בשקדים טחונים שגם מוסיפים טעם וגם מרקם. צילום: רחלי קרוט


הכנת תחתית פאי וטארט
מתגעגעים לפאי האהוב שלכם ולא רוצים לוותר עליו בחג? דרך מהירה ומעולה להכנת בסיס הטארט היא להשתמש בעוגיות נטולות קמח (ניתן למצוא בחנויות או להכין בבית) ולטחון אותן ביחד עם חמאה מומסת ביחס של 250 גרם עוגיות על 100 גרם חמאה. את התערובת שתיווצר לכם דוחסים לתחתית התבנית ואופים במשך 10 דקות לפני שממלאים.

המרת קמח בעוגות בחושות
אחת הדרכים היותר מוצלחות, וטעימות, להמרת קמח בעוגות בחושות היא להחליף אותו בשקדים טחונים דק. במקרה הזה מומלץ לבקש בחנות שיטחנו לכם את השקדים הכי דק שאפשר ומאוד כדאי לנפות אותם קודם במסננת כדי לוודא שאין חתיכות גדולות מאוד של שקדים. עוד אופציה היא להמיר את הקמח בקמח תירס, אם כי במקרה הזה קמח התירס מאוד דומיננטי וכבד ולכן כדאי להשתמש בהמרה הזו רק במתכונים בהם יש מעט קמח מלכתחילה.

קוק אנד בייק