עוגיות מצב רוח או: העוגיות שישנו לכם את היום

מאת: raheli

עוגיות מצב רוח שישנו לכם (או לאהובים שלכם) את היום! בלי חמאה, בלי ביצים וכמעט בלי סוכר. רק לערבב ולתנור. תתכוננו להתמכר

סטריפ משהו טעים
כמו הרבה דברים בחיים, העוגיות האלה מתחלקות ל-3. או יותר נכון, הסיבות שהביאו אותי להכין אותן מתחלקות ל-3.

1. סבתא שלי
2. בננות
3. טבעונות

בדיוק בסדר הזה.

הן התחילו את דרכן בראש שלי כשהבטחתי לסבתא שאביא לה משהו מתוק. מכירים את התפוח והעץ? אז אני והיא הכי קורצנו מזן תפוחים זהה.

האמת היא, שבדרך כלל אני מכינה לה עוגיות שוקולד צ'יפס או ביסקוטי, אבל הפעם, גם כי ידעתי שהיא זקוקה לזריקת עידוד וגם כי עוברת עליה תקופה בריאותית לא פשוטה, החלטתי להכין עוגיות שלא רק ימתיקו את היום אלא ימלאו את הבטן והנפש בהמון מצב רוח.

מה שמוביל אותי לבננות.

כבר כמה שבועות שאני אוכלת בננות. בשייקים, ככה לבד או בעוגות. ויש לי הרגשה לא מוסברת שהן ממש נותנות אנרגיה ומעלות חיוכים בלתי מוסברים. בחיי.

זה אולי פסיכולוגי ואולי קצת נכון, אבל משהו במתיקות, בקרמיות ובתחושת השובע שהן משרות הופך אותן לפרי מושלם שמאזן את המח.

DSC_1240-2000

ואלה הן רק חלק מהסיבות למה הבננות נמצאות בעוגיות האלה, הסיבה הנוספת היא, כמו שאתם בטח מנחשים – טבעונות.

שנתיים שאני נעה על החבל הדק הזה של אורח חיים צמחוני/טבעוני. אני רחוקה מלחיות אותו בצורה מלאה, אבל משתדלת איפה שאפשר להמעיט במוצרי חלב, ביצים ובשר. הפעם, היה לי ברור שאין שום סיבה להוסיף ביצים אם יש בעוגיות חומר מקשר טבעי בדמות הבננה.

3 סיבות ומחשבות שהפכו לעוגיות.

ויש בהן עוד המון חוץ מזה!

שמן קוקוס שידוע כמקור מצוין לאנרגיה (חשוב להקפיד לקנות שמן קוקוס מכבישה קרה), קינמון שמחמם את הגוף וגם מוסיף ניחוח של בית, קמח מלא/כוסמין שמשביע יותר, מתעכל טוב יותר ובטוח עדיף על אחיו הלבן, שיבולת שועל שנותנת תחושה של שובע ועוזרת בהורדת כולסטרול וסוכר בדם (המחקרים אמרו, לא אני), חמוציות שעוזרות לטיפול בדלקת בדרכי השתן (תקנו טבעיות ובלי סוכר) ואגוזים שידועים במניעת מחלות לב. בקיצור, אם כל זה לא יועיל, הוא בטח לא יזיק. והוא בטוח יתן בוסט של מצב רוח!

אז אם אתם מכירים מישהו שאיבד את החיוך או זקוק לזריקה של אנרגיה, תכינו לו צנצנת מלאה בעוגיות האלה. אני בטוחה שהן ישנו לו את היום.

בתיאבון סבתא :)

DSC_1250

עוגיות מצב רוח


כמות: 25-30 עוגיות

מצרכים:
2 בננות, רכות ובשלות
6 כפות שמן קוקוס
כפית תמצית וניל איכותית
כפית שטוחה סודה לשתייה
1/4 כפית אבקת אפייה
1/2 כפית קינמון
1/3 כוס סוכר חום כהה
3/4 כוס קמח מלא/כוסמין/לבן
1 ו-1/2 כוסות שיבולת שועל שלמה
1/3 כוס חמוציות ללא סוכר (אפשר גם חצי כוס)
1/3 כוס אגוזי לוז, קצוצים גס

אופן הכנה:
- בקערה גדולה מועכים היטב את הבננות עם מזלג. מוסיפים שמן קוקוס ומערבבים היטב. אם השמן לבן וקשה, ממיסים אותו 10 שניות במיקרו (לא יותר, שלא יהיה חם).
- מוסיפים וניל, קינמון, סודה לשתייה, אבקת אפייה וסוכר ומערבבים.
- מוסיפים קמח, שיבולת שועל, חמוציות ואגוזים ומערבבים עד שנוצרת תערובת די דביקה.
- עם ידיים רטובות יוצרים כדורים בגודל פינג פונג ומניחים על תבנית עם נייר אפייה. משטחים עם היד לעוגיות יחסית דקות, פחות מסנטימטר גובה. קחו בחשבון שהן תופחות מעט בזמן האפייה ופחות כיף עוגיות שמנמנות כי אז הפנים יוצא רך. אפשר גם לשטח אותן ישר על כפות הידיים ואז להניח בתבנית.
- אופים ב-170 מעלות במשך 15 דקות (לעוגיות קריספיות בצדדים ומעט רכות בפנים) או 15-20 דקות לעוגיות פריכות יותר. בכל מקרה אחרי 13 דקות תציצו עליהן ותבדקו שהן לא נשרפות לכם.

DSC_1222-1500

תחליפים ושדרוגים:
- במקום שמן קוקוס אפשר להשתמש ב-40 גרם חמאה מומסת + 3 כפות שמן קנולה
- בנוסף קינמון אפשר להוסיף קמצוץ ציפורן ואפילו מעט הל. גם מעט אבקת ג'ינג'ר יכולה להשתדך כאן מעולה. מדובר בתבלינים מאוד טובים לחום הגוף ולאנרגיה.
- במקום חמוציות (או במקום חלק מהן) אפשר להשתמש באוכמניות מיובשות, קוביות משמשים מיובשים או כל פרי מיובש אחר שאתם אוהבים, חתוך לקוביות.
- במקום אגוזי לוז אפשר להשתמש באגוזי מלך, פקאנים טבעיים, קשיו טבעיים, פיסטוק או כל אגוז אחר שאתם אוהבים. אפשר גם להמיר חלק מהאגוזים בשוקולד צ'יפס.

[divider]

רוצים לדעת ראשונים מה עולה בקרוב? בואו לעקוב אחרי גם באינסטגרם – https://www.instagram.com/raheli/