אורז ירוק, אורז כתום ואורז עם צימוקים ושקדים

מאת: raheli

25 דקות ויש לכם 3 תוספות מושלמות לארוחה - אורז ירוק עם עשבי תיבול ואפונה, אורז כתום עם בטטה וגזר ואורז נוסטלגי עם צימוקים ושקדים

סטריפ משהו טעים
אם יש משהו שאני טובה בו, חוץ מלחתוך סלט קטן קטן ולהכין קינואה, זה לתקתק ארוחה. ככה זה כשגדלים לצד אמא שלא עושה עניין מארוחות משפחתיות ומכינה 8 מנות בחצי שעה.

בחודשים האחרונים שואלים אותי יותר ויותר איך בעצם עושים את זה. איך הופכים את מלאכת הכנת האוכל למשהו נינוח ופשוט שלא מעלה את לחץ הדם ואת מפלס החרדה ועל הדרך לא גונב שעות רבות מהלו"ז הכל כך צפוף של כולנו.

אז זהו, שלא מדובר בכשרון, אלא בעיקר בניסיון, בטריקים ובשיטות בישול שלומדים עם השנים.

אז הפעם, רגע לפני ההיסטריה של ארוחת ראש השנה, החלטתי לספר לכם על שיטה אחת קטנה להכנת 3 סוגי אורז (אורז ירוק, אורז כתום ואורז עם צימוקים ושקדים) שלוקח בדיוק 25 דקות להכין - את שלושתם, כן? כל מה שצריך זה להיות מאורגנים, למצוא 4 סירים בארון ולשים מוזיקה ברקע.

מה שכיף ברעיון שלפניכם, שהוא טוב לא רק לאורז ולא רק עם התוספות האלה. במקום אורז אפשר להכין קינואה, בורגול, פסטה קצרה, פתיתים או גריסים (את כולם מבשלים במים תוך זמן קצר ובלי התעסקות) ובינתיים בשאר הסירים מכינים תבשילים מהירים שדורשים רק חיתוך של הירקות וערבוב בזמן שהפחמימה מתבשלת. אם תגדילו ותבשלו את הקינואה, הבורגול או האורז בתחילת שבוע (דקה, זה לוקח דקה לשים מים ולסגור את המכסה) ותשמרו בקופסה במקרר, תגלו שבכלל תענוג להכין ארוחה גם אם זה באמצע שבוע ביום לחוץ אחרי העבודה.


dsc_3567טעמים מתקתקים של בטטה, דלורית וגזר. צילום: רחלי קרוט


אז מה בעצם עושים? מבשלים אורז בסיר (זה לא ידרוש מכם כלום כמעט) ובינתיים, עד שהאורז מוכן, חותכים ירקות ועשבי תיבול ומכינים 3 תבשילים. כשהאורז מוכן, כעבור 20 דקות, מחלקים אותו לסירים עם התבשילים, מערבבים 5 דקות וזהו. יש לכם 3 תוספות טעימות ממש שאפשר להגיש בחג לצד המנה העיקרית או לאכול עם סלט באמצע שבוע.

ואני ממש מפצירה בכם לא להצמד לגמרי לאופציות שנתתי כאן. במקום בטטה שימו דלעת, במקום אפונה אפשר לשים קוביות זוקיני, במקום להקפיץ ירקות כתומים תבשלו קוביות סלק (יש כבר מבושלים שנמכרים בוואקום והם אחלה).

רוצים להפוך את כל אלה לארוחה של ממש? בזמן בישול הירקות תוסיפו נתחי פרגית, קוביות טופו. הם מוכנים בדקות.

תשחקו. תהיו יצירתיים. תקנו מוצרים איכותיים שמקצרים את הזמן כמו סלק מבושל, עגבניות מרוסקות, אפונה קפואה עדינה שמוכנה בשנייה. תמצאו את השילובים שאתם אוהבים ותזכרו שלא כל מנה חייבת להיות מורכבת ומלאה בשכבות ושלבים, היופי הוא לשלב בין מנות יותר מורכבות לכאלה שאפשר להכין ב-5 דקות. תאמינו לי, אף אחד לא יספור לכם כמה זמן ביליתם במטבח.

ורגע לפני שאתם רצים להכין את האורז, שימו לב – המתכון שלפניכם הוא חלק מפרויקט מבשלים ביחד שבו בכל חודש מתאגדים מתכונאים מרחבי הרשת כדי ליצור מנות בנושא משותף. הפעם, ברוח החג, הוחלט לעלות מתכונים לארוחת ראש השנה כך שתוכלו להכנס לכל המתכונים ולהרכיב ארוחה מושלמת. מראשונה ותוספת ועד עיקרית וקינוח.

לינק לכל המתכונים תמצאו ממש מתחת למתכונים של האורז.

זהו, עכשיו כשהכל מוכן, אפשר לצאת לדרך! חג שמח חברים ומחכה לשמוע איך יצא לכם <3

>> רוצים לדעת ראשונים מה עולה בקרוב? בואו לעקוב אחרי גם באינסטגרם - https://www.instagram.com/raheli/

dsc_3555כמו בחתונות של פעם, רק טעים יותר. צילום: רחלי קרוט


אורז ירוק:
2 כפות שמן זית
1 חבילה פטרוזיליה, קצוצה דק
1 חבילה כוסברה, קצוצה דק
1 חבילה עירית, קצוצה דק
1/2 חבילה שמיר (אופציונאלי), קצוץ דק
1 שקית אפונה עדינה (מהשקיות הקפואות) - בבקשה לא מקופסת שימורים
כף מלח

אורז כתום:
2 כפות שמן זית
1 בטטה גדולה, קלופה וחתוכה לקוביות בעובי ס"מ
1 דלורית, קלופה וחתוכה לקוביות בעובי ס"מ
2-3 גזרים (לא חובה לקלף), חתוכים לקוביות
5 שיני שום, קלופות וחתוכות לקוביות
1/3 כוס צנוברים
כף מלח
1/2 כפית צ'ילי גרוס או צ'ילי טרי, קצוץ דק
1/2 כפית כורכום (אופציונלי)

אורז עם צימוקים ושקדים:
3/4 כוס צימוקים, עדיף בהירים קטנים
3/4 כוס שקדים פרוסים
20 גרם חמאה או 3 כפות שמן זית
1/2 כפית קינמון (למי שאוהב, אפשר גם כפית שטוחה)
כף מלח

וכמובן:
3 כוסות אורז, יסמין או בסמטי
4 ו-1/2 כוסות מים רותחים
3 כפיות מלח

אופן הכנה:
- מניחים על הגז 4 סירים רחבים. מעל הלהבה הכי קטנה יתבשל האורז ובאחרים יתבשלו התוספות.
- בסיר שמעל הלהבה הנמוכה ביותר שמים אורז, מים רותחים ומלח ומערבבים. סוגרים את המכסה היטב ומבשלים במשך 20 דקות., לאחר 20 דקות סוגרים את הגז אבל לא מורידים את המכסה במשך 5 דקות נוספות. בזמן שהאורז מתבשל מכינים את התוספות.
- אורז ירוק: בסיר ראשון, על אש בינונית, מחממים שמן זית ומוסיפים את כל המצרכים. מבשלים, תוך כדי ערבוב, במשך 10 דקות. כשהתבשיל מוכן מכבים את האש וממתינים לאורז.
- אורז כתום: בסיר שני, על אש בינונית, מחממים שמן זית ומוסיפים את השום. מטגנים במשך דקה. מוסיפים קוביות בטטה, דלורית, גזר, מלח וצ'לי ומטגנים, תוך כדי ערבוב, במשך 10-15 דקות. כשהגזר רך והבטטות זהובות מוסיפים את הצנוברים ומטגנים עוד 2 דקות. כשהתבשיל מוכן מכבים את האש וממתינים לאורז.
- אורז עם צימוקים ושקדים: בסיר שלישי, על אש בינונית, מחממים חמאה או שמן זית. מוסיפים צימוקים, שקדים, קינמון ומלח ומטגנים תוך כדי ערבוב (זהירות, זה נשרף מהר), עד שהשקדים זהובים. מכבים את האש וממתינים לאורז.
- כשהאורז מוכן, מחלקים אותו ל-3 הסירים. מדליקים שוב את הגז ב-3 הסירים עם האורז והתוספות ומערבבים, על אש נמוכה, במשך 5 דקות עד שהתבשיל מתאחד היטב עם האורז. זה הזמן לבדוק תיבול ולהמליח היכן שצריך. וזהו! 25 דקות ויש לכם 3 סוגי אורז מושלמים.

 >> לכל המתכונים בפרויקט לחצו כאן <<
%d7%a7%d7%95%d7%9c%d7%90%d7%96-%d7%9e%d7%95%d7%9b%d7%9f-%d7%9c%d7%92%d7%9e%d7%a8%d7%99