תפוח אדום מסוכר על מקל

מאת: raheli

נוסטלגיה מתוקה - מתכון להכנת תפוחים אדומים מסוכרים על מקל ממש כמו של פעם. ויש גם בונוס: תפוחים מסוכרים עם סוכריות צבעוניות

כמו בכל שנה, בימים שלפני החג, הפייסבוק שלי מתמלא בתמונות של עוגות וקינוחים מפונפנים שצצים במטבחים של חברים. הפעם, לקראת ראש השנה, היו אלה עוגות הדבש והתפוחים שכיכבו ברשת. עם שכבות ומרקמים, קישוטים וצבעים, בצורות ובשלל טעמים.

למרות המגוון המדהים היו אלה דווקא התפוחים האדומים שהצליחו לגנוב את תשומת הלב. אותם תפוחים שנמכרו בדוכנים ביום העצמאות לצד תורמוס בקופסת פלסטיק וספריי שלג.

את התפוחים האלה העלתה חברה מתוך סדנה מיוחדת לראש השנה שהתקיימה אצל הקונדיטורית ישראלה לוי אנג'ל (עוד על הסדנאות שלה תוכלו למצוא כאן). מאותו רגע היה לי ברור שאני חייבת להכין אותם ולהזכר בימים ההם כשהכל היה פשוט יותר, תמים יותר, לא מתחכם.

כדי ללמוד איך להכין אותם פגשתי את ישראלה לבוקר מתוק שבסופו יצאו תפוחים מבריקים שדרך ההכנה שלהם היא באמת קסם. אז נכון, תצטרכו כאן מדחום וגם גלוקוזה (לא להבהל) אבל את שניהם אפשר לקנות כמעט בכל חנות אפייה. וכאלה יש המון מסביב. מבטיחה לתת לינקים והסברים מדויקים למקומות שאפשר לרכוש את זה מיד בסיום הטקסט.

וחשוב לומר ולפרגן, המתכון נלקח מתוך הספר הנהדר של רונית צין קרסנטי "כישופי סוכר – ממתקים בעבודת יד" שהוא אחד הספרים הבודדים שמתמחים בקונפיסרי.

אז כמו שהבטחתי, ורגע לפני שאני שולחת אתכם להכין את הממתק הכל כך נוסטלגי הזה שיקצור יותר מחמאות מכל עוגה בשולחן החג, הנה רשימת מקומות ולינקים דרכם תוכלו לרכוש את החומרים שתזדקקו להם עבור המתכון הזה. ומה שטוב בכל הסיפור, שסוף סוף יהיה לכם מדחום ותוכלו להכין גם מקרונים :)

dsc_3638

קניית מדחום
יש המון סוגים של מדחומים, חלק מודדים מרחוק על ידי קרני לייזר וחלק עם מוט ברזל או חוט ארוך. כך או כך, את רובם אפשר למצוא בחנויות אפייה כמו לגעת באוכל, קוק אנד בייק, ספייסס, 4 שף, ממלכת האופים, שף דיפו, מר קייק ועוד המון חנויות שיש כמעט בכל עיר. המחירים נעים סביב 100-200 שקל רק חשוב שתבקשו מדחום לסוכר.

ההמלצה שלי: לכו על המדחום עם החוט מהברזל כי הוא מאפשר לכם להניח את קצה המדחום בסיר את הצד הדיגיטלי בחוץ כך שלא תצטרכו להחזיק אותו. אבל האמת היא שכל המדחומים יעבדו מעולה.

והנה גם 2 לינקים מעלי אקספרס (לא בדקתי אף אחד מהם אבל על פניו הם מתאימים):
מדחום לייזר | מדחום מוט

קניית גלוקוזה
גם כאן, המקום שלכם הן חנויות האפייה (ראו חנויות למעלה בקניית המדחום). עוד אופציות לרכישה הן בשוק לווינסקי (אצל חייק או מלמד – מול חנות מזרח ומערב) או בחנויות כאן בכתבה (תודה מאקו על כתבה נהדרת).

קניית מקלות
אפשר להשתמש בשיפודים שמוכרים בכל סופר (אלה שעושים איתם על האש) אבל בעיני הם דקים מדי ואם תשתמשו בתפוחים גדולים הם עלולים להשבר. הכי טוב לרכוש מקלות בחנויות אפייה, פשוט תגידו שזה לתפוחים ואתם צריכים מקלות עבים או ללכת לחנויות יצירה ולקנות שם. זה עולה כמה שקלים בודדים ויספיק לכם לשנים. ובבקשה לא את המקלות הלבנים של הסוכריות, הם לא עמידים מספיק בשביל המטרה הזאת.

ודבר אחרון, אם נשאר לכם קרמל אדום בסיר ונגמרו התפוחים, פשוט זלפו שלוליות על משטח סיליקון (אפשר גם להניח מקל בפנים). יתקבלו סוכריות תרנגול של פעם.

זהו, עכשיו כשיש לכם את כל החומרים והכלים אתם יכולים לצאת לדרך. ואל תשכחו לצלם איך יצא לכם.

>> בואו לעקוב אחרי גם באינסטגרם - https://www.instagram.com/raheli/

dsc_3639

תפוחים אדומים מסוכרים על מקל


מצרכים:
10 תפוחים קטנים (עדיף קטנים וירוקים)
500 גרם סוכר
150 גרם מים
140 גרם גלוקוזה
צבע מאכל אדום
סוכריות צבעוניות (לא חובה)

אופן הכנה:
- שוטפים היטב את התפוחים ומייבשים. חשוב מאוד שיהיה יבשים לגמרי.
- נועצים מקל בכל תפוח, בחלקו העליון.
- בסיר בינוני שמים סוכר, מים וצבע מאכל ומביאים לרתיחה.
- כשהסירופ מתחיל לבעבע והסוכר נמס מוסיפים את הגלוקוזה ומערבבים עם לקקן בעדינות.
- משתדלים לא לערבב יותר מעכשיו ומודדים את הטמפרטורה של הקרמל. המטרה היא להגיע לטמפרטורה של 152-155 מעלות.
- כשהקרמל מגיע לטמפרטורה הרצויה מכבים את האש ומחכים כמה שניות עד שהבועות ירגעו מעט.
- עכשיו חשוב לעבוד מהר כי הקרמל מתקשה די מהר במגע עם האוויר הקר.
- טובלים את התפוחים בקרמל האדום, נפטרים כמה שאפשר מהנוזל ומניחים על משטח סיליקון או נייר אפייה כשהמקל כלפי מעלה.

dsc_3647
- מחכים כמה דקות עד שהתפוחים מתקררים ועוטפים בצלופן או מניחים בקופסה אטומה. לא במקרר ולא בטמפרטורה חמה. פשוט במקום מוצל בלי לחות.
- התפוחים נשמרים במשך 3 ימים.

dsc_3653

- אם רוצים להכין תפוחים עם סוכריות צבעוניות פשוט מניחים את התפוח, אחרי הטבילה בקרמל, על גבעה עם סוכריות ומניחים לתפוח להתקרר כשהסוכריות בתחתית.

dsc_3667