כדורי בשר ואורז ברוטב עגבניות שמכינים בסיר אחד

מאת: raheli

כדורי בשר רכים ועסיסיים עם אורז ברוטב עגבניות. ארוחת צהריים מושלמת שמכינים בסיר אחד ומתענגים ביחד עם כל המשפחה

מה הדבר הראשון שאתם עושים כשאתם נכנסים למתכון? מסתכלים על כמות שלבי ההכנה ועל רשימת המצרכים? כי אם כן, אז אני מפצירה בכם הפעם לא לעשות את זה, לא כי תמצאו שם מצרכים מיוחדים, נהפוכו, אין לי ספק שאת רוב רובם של המצרכים יש לכם בארון, אלא כי רשימת המצרכים נראת ארוכה וקצת מפחידה והיא כל כך לא.

המתכון שלפניכם הוא באמת אחד האהובים עלי, לא רק בגלל הטעם המופלא של האוכל שיוצא (רך, מנחם וטעים גם ביום שאחרי), אלא בעיקר כי הוא מהווה בסיס להמון מתכונים אחרים. תוכלו להכין איתו את כדורי הבשר ולבשל בתוך מרק או להכין רק את הרוטב ולהוסיף לפסטה, אפשר להחליף את האורז בבורגול, בפסטה או בפתיתים ואפשר גם לוותר על הפחמימה ולהגיש את כדורי הבשר מעל פירה או בתוך פיתה. באמת שאפשרויות המשחק כאן גדולות.

dsc_5015

ויש גם בונוס נוסף – שבוע שעבר קיבלתי סיר לחץ ומי שמכיר אותי יודע שאני וסירי לחץ לא חברים. גם כי חשבתי שאפשר להכין איתו רק בשר בבישול ארוך וגם כי תמיד פחדתי שהוא יתפוצץ מרוב אדים שכלואים בפנים.

למרות החשש החלטתי בכל זאת לתת צ'אנס וגיליתי שלא רק שהסיר של פעם השתנה לטובה ואפשר לפתוח אותו בקלות, אלא שבאמת אפשר לבשל בו כמעט הכל והוא גם מקצר את הזמן וגם הופך את האוכל לעסיסי יותר בגלל שיטת הבישול שמתבססת על המון אדים.

הסיר שהשתמשתי בו הוא של טפאל והוא נקרא calypso+ - דגם חדש לסדרה הקודמת של החברה והוא כולל 4 תכניות בישול, שהן בעצם דרגות הוצאת האדים מהשסתום העליון (מבישול של בשר ועד ירקות, השחמה ואידוי).

עוד דברים מעולים שתמצאו בו - סלסלת אידוי שניתן להניח בתוך הסיר לאידוי של ירקות, דגים וכדומה, פתיחה וסגירה סופר קלים של הסיר ואפשרות לסגור את הידיות בצדדים כך שהסיר תופס פחות מקום בארון.

ספציפית אני השתמשתי בסיר בגודל 6 ליטר שעולה 1,199 ש"ח במקום 2,399 ש"ח אבל אפשר למצוא אותו גם בגדלים גדולים יותר כמו 8 ו-10 ליטר.

בקיצור, היה שווה לתת צ'אנס.

%d7%a7%d7%95%d7%9c%d7%90%d7%96

כדורי בשר ואורז ברוטב עגבניות


מצרכים:
300 גרם עוף טחון
300 גרם בשר טחון (עדיפות לצלעות)
1 ביצה
1 בצל לבן
1 גזר, לא קלוף
כף מלח
1/2 כפית סודה לשתייה
1/2 כוס פירורי לחם
1/2 כפית פפריקה חריפה
כפית פפריקה מתוקה

לרוטב:
2 כפות שמן זית
1 בצל לבן
4 שיני שום, קלופות
2 גזרים, לא קלופים
1 קופסת שימורים עגבניות מרוסקות
2 כפות רסק עגבניות
כף דבש או סילאן
כפית שטוחה פפריקה חריפה (אפשר לוותר אם המנה מיועדת גם לילדים)
כפית פפריקה מתוקה
כפית אבקת מרק עוף
1 כף מלח
מים רותחים (כמות באופן ההכנה)

וגם:
1 ו-1/2 כוסות אורז, לא מבושל
1/3 שקית אפונה קפואה, רגילה או עדינה

אופן הכנה:
- כדורי בשר: מגרדים את הבצל על החלק העבה בפומפיה ואת הגזר על החלק הדק. מעבירים לקערה רחבה ומוסיפים את שאר המצרכים. מערבבים היטב ומעבירים למקרר עד שהרוטב מוכן.
- חותכים את הבצל, השום והגזר לקוביות.
- בסיר לחץ (או סיר רגיל גדול) מטגנים את הבצל בשמן זית עד הזהבה. מוסיפים את השום והגזר וממשיכים לטגן, תוך כדי ערבוב, במשך 5 דקות נוספות.
- מוסיפים את שאר המצרכים ומבשלים במשך 10 דקות. טועמים ומתקנים תיבול אם צריך.
- מים רותחים: המים צריכים לכסות את כל כדורי הבשר והכמות כאן היא בדיוק פעמיים כמות המים שנכנסת לכם בקופסת שימורים של העגבניות, שזה יוצא בערך 3 עד 3 ו-1/2 כוסות רגילות.
- מוציאים את תערובת הבשר מהמקרר ויוצרים כדורים עגולים עם ידיים מעט משומנות. מניחים בתוך הסיר עם הרוטב. חשוב – אחרי שהכנסתם את כל כדורי הבשר, לוודא שהמים מכסים את כולם, אם לא, מוסיפים עוד מים רותחים עד כיסוי.
- סוגרים בצורה הרמטית את סיר הלחץ (או סיר רגיל) ומבשלים במשך 15 דקות בסיר לחץ או 30 דקות בסיר רגיל.
- פותחים את הסיר, מוסיפים אורז ומערבבים ממש מעט. סוגרים שוב את הסיר ומבשלים במשך 10 דקות בסיר לחץ או 18 דקות בסיר רגיל עד שהאורז כמעט מוכן.
- מפזרים מעל את האפונה ומבשלים במשך 5-10 דקות עד שהאפונה רכה אבל עדיין נגיסה.

dsc_5049

הערות ושדרוגים
- ניתן להחליף את האורז בבורגול, פסטה, תפוחי אדמה או פתיתים.
- במקום אפונה אפשר להוסיף פרחי ברוקולי או פרחי ברוקולי חלוטים.
- במקום גזר אפשר לשים קישואים, גמבה, דלורית או בטטה - חתוכים לקוביות.
- בסיום הבישול ניתן לפזר מעל פטרוזיליה קצוצה. גם צנוברים קלויים יעבדו כאן מעולה.
- אם לא אוהבים בשר בקר אפשר להשתמש רק בעוף טחון.