חלב שקדים וכדורי תמרים שקדים

מאת: leharshim

איך להכין חלב שקדים בבית. וגם: איך הופכים את החלב ואת שאריות השקדים לכדורי תמרים נפלאים ומתוקים

חלב שקדים תוצרת בית הוא משקה סמיך, בעל מתיקות מעודנת, מרקם חלק וצבע לבן קרמי. אנחנו מאוד אוהבים לשתות אותו כמו שהוא, לפעמים אני מחממת אותו ונהנית מספל משקה חם, אפשר להכין ממנו שוקו לילדים והרבה פעמים אני מחביאה אותו במקרר כי הוא נגמר כל כך מהר.

בתהליך הסחיטה נשארים עם כמות גדולה של מוצקי השקד ומהחומר הזה המציאה החיילת שלנו כדורי שקדים ותמרים, רכים ונהדרים שטעימים לאכילה ישר מהמקפיא.

מצרכים להכנת חלב שקדים:
1.5 כוסות שקדים טבעיים, לא קלויים, פרוסים לגפרורים
3 כוסות מים
2 תמרים מגולענים

אביזרים מיוחדים:
חיתול בד

מצרכים לכדורי תמרים שקדים:
עיסת השקדים שנותרה מהכנת חלב השקדים
10 תמרים גדולים, מגולענים מזן מג'הול
1/2 כוס שקדים או אגוזים פרוסים לגפרורים או קצוצים
כף מייפל או סילאן טבעי
2 כפות שמן קוקוס

לתוספות אפשריות:
פתיתי קוקוס לציפוי
אגוזי לוז קלויים שלמים למילוי

אופן הכנה:
- מכניסים למיקסר את כל המרכיבים וסוגרים את המכסה, מפעילים את המיקסר ומערבלים בעוצמה גבוהה במשך חמש דקות. מניחים את החיתול פרוס בתוך קערה, שופכים את התערובת מהמיקסר אל תוך החיתול שבקערה.
- אוספים את קצוות החיתול, סוחטים בחוזקה את כל הנוזלים לקערה. מעבירים בעזרת משפך את חלב השקדים שנוצר לבקבוק, ואת מוצקי השקד שנותרו שומרים בקערה. מקובל להמליץ להשרות שקדים שלמים לשש שעות לפחות במים לפני הטחינה. ההשריה תגרום לכך שהם יכילו כמות רבה יותר של ויטמינים ונוגדי חמצון, וספיגת המינרלים מהם תגדל משמעותית. לגבי הטעם אין הבדל ואני עושה כאן קיצור דרך ולא משרה את השקדים, אבל אתם - תשקיעו.
- לכדורי תמרים שקדים: מניחים את כל מרכיבי התערובת במעבד מזון, טוחנים היטב עד שכל התערובת אחידה. יוצרים כדורים קטנים, מכניסים לתוך כל כדור אגוז לוז שלם ומכדדררים אותו לצורה עגולה ויפה. מגלגלים את הכדורים בקוקוס טחון ושומרים במקפיא.

מתכון וצילום: אפרת מוסקוביץ
לעוד מתכונים מעולים של אפרת, ולתמונות של שלבי ההכנה, הכנסו לבלוג איך להרשים את חמותך