פחזניות במילוי שוקולד ודובדבנים או: תכשיטים בצלחת

מאת: raheli

זה התחיל בקטיף דובדבנים ברמת הגולן והסתיים בתכשיטים מתוקים בצלחת - מיני פחזניות במילוי גנאש שוקולד מוקצף ודובדבנים. מהר לפני שיגמר

סטריפ משהו טעים

[caption id="attachment_5167" align="alignleft" width="234"]מהעץ לצלחת מהעץ לצלחת. צילום: רחלי קרוט[/caption]

קטיף, על אף היותו מתיש לפעמים, הוא אחד הדברים שאני הכי אוהבת לעשות. תנו לי לקטוף תפוזים, למסוק זיתים ולמשוך גזרים מהאדמה ותראו אושר מהו. ולא, זה לגמרי לא ברור מאליו כשמדובר בבחורה שמעדיפה מזגן על פני שמש ורביצה על פני טיול, גם אם מדובר בכזה שמסתכם בהליכה על הדק של נמל תל אביב.

שום דבר לא מצליח לחבל לי בחיוך כשאני רואה איך אוכל גדל על העצים או בתוך האדמה. תוסיפו לזה את האהבה הגדולה שלי לדובדבנים והרי לכם הסיבה מדוע הרחקתי עד רמת הגולן כדי להצטופף עם כל עם ישראל סביב שורות של עצים מלאים בפרי האדום והמפתה הזה, שגרם לי לחסל כמות לא הגיונית ממנו.


למרות החיסול הגדול, חזרתי הביתה ולא הפסקתי לחשוב מה אפשר להכין עם כל הדובדבנים שהבאתי. כאן נכנסה לתמונה נטלי (ע"ע עוגיו.נט) הפיה שמצילה ומלמדת אותי, כל פעם מחדש, איך לאפות ולהכין את הקינוחים הכי טובים שיש (כמו זה שתמצאו למטה למשל). ובזמן שאני מחפשת להתפרע ולקשט, היא תמיד מאזנת אותי עם מתכון מדויק ועיטור מינימליסטי.


אז נפגשנו. לבוקר שכולו הכנת מתכונים עם הדובדבנים שיומיים קודם עוד היו על העץ. בין שאר הדברים שהכנו הייתה רולדת שוקולד שקלות ההכנה שלה עומדת בניגוד מוחלט למראה המרשים ולמחמאות שהיא קוצרת, עוגת שמרים שהחביאה בפנים שוקולד נוטלה, דובדבנים ושוקולד צ'יפס ולבסוף הכנו גם מיני פחזניות, שאמנם היו אמורות להיות אקלרים, אבל העדר צנתר מספיק גדול גרם לנו לעבור לתכנית ב'.


הפחזניות האלה, מעבר לעובדה שהמראה שלהן מזכיר תכשיט יקר ערך, הן גם טעימות בצורה יוצאת דופן ומשלבות באופן הכי מושלם שיש את הפריכות של הבצק, האווריריות והמתיקות של המוס והעסיסיות של הדובדבן. שזה אנשים, השילוב הכי שמימי שיש. הבטחה שלי.


הערות, הארות ושאר חיות בית
• אם יש לכם צנתר מספיק גדול אתם יכולים לזלף את הבצק כמו בתמונה למטה (מעין פחזניה ארוכה) כך שיווצרו לכם אקלרים אותם תוכלו למלא במוס. בצורה הזאת תקבלו גם בונוס נוסף – עוד מקום לדובדבנים!
• אין לכם דובדבנים? החליפו בפירות יער או בתותים.
• אם לא תספרו לנטלי אגלה לכם שניתן להוסיף את הביצים לקערה עצמה ולערבב במהירות (בלי להשתמש במיקסר). מניסיון (הכנו את הבלילה פעמיים), זה מצליח גם ככה.
• רוצים להכין מראש? אופים את הפחזניות, ממלאים במוס ומעבירים למקרר. לפני ההגשה מוסיפים את הדובדבן.


המלצת השבוע
המתכון עשה לכם חשק לצאת ולקטוף? עד אמצע יולי מתקיים קטיף פטל במשק קפלן בכפר חיים. מומלץ מאוד להתקשר לפני ולבדוק אם יש עדיין פרי - 052-4399316. עוד על הקטיף - כאן.


סוף שבוע נעים. נתראה בחמישי הבא (ואל תשכחו לספר לי איך יצאו הפחזניות).




[caption id="attachment_5180" align="alignleft" width="235"]רולדת שוקולד ועוגת שמרים בוקר שכולו דובדבנים. צילום: רחלי קרוט[/caption]

מצרכים לבצק רבוך:
125 מ"ל חלב
קורט מלח
30 גרם סוכר (3 כפות)
50 גרם חמאה חתוכה לקוביות
70 גרם קמח (1/2 כוס)
2 ביצים טרופות

לגנאש שוקולד מוקצף:
250 מ"ל (מיכל) שמנת מתוקה
200 גרם שוקולד מריר קצוץ גס
100 מ"ל שמנת מתוקה


בנוסף:
10-15 דובדבנים מגולענים
אבקת סוכר לקישוט


אופן הכנה:
• מחממים תנור ל-190 מעלות.
בצק רבוך: בסיר קטן על אש גבוהה מניחים יחד חלב, מלח, סוכר וחמאה ומביאים לרתיחה חזקה. יש לשים לב שכל החמאה נמסה. ברגע שהתערובת רותחת, מסירים מהאש ומוסיפים בבת אחת את הקמח.
• בעזרת כף עץ מערבבים את התערובת נמרצות עד שנוצר בצק חלק ואחיד שנפרד מדפנות הסיר.
• מעבירים את הבצק לקערת מיקסר עם וו גיטרה ומעבדים 2-3 דקות, עד שהוא מעט מתקרר.
• מוסיפים מחצית מכמות הביצים הטרופות וממשיכים לעבד במהירות בינונית. הבצק יראה כאילו הוא מתפרק, אבל מהר מאוד הוא חוזר למצבו הרגיל.
• ממשיכים להוסיף בהדרגה את הביצים הטרופות עד שהתערובת גמישה ומוכנה. עושים את "מבחן האצבעות", ובודקים האם נוצר שפיץ בצק בין שתיהן. במידה וכן, הבצק מוכן ואין צורך להוסיף את יתרת הביצה. אם הבצק עדיין לא מספיק גמיש – מוסיפים עוד קצת ביצה וממשיכים לערבב.
• כאשר הבצק מוכן מעבירים לשק זילוף עם צנתר משונן (בקוטר של כ-1 ס"מ) ומזלפים במרווחים פחזניות קטנות על גבי תבנית תנור מרופדת בנייר אפייה.
אפייה: ב-12 הדקות הראשונות לא פותחים את דלת התנור בשום אופן, משום שזה עלול לגרום לצניחתן של הפחזניות. לאחר כ-12 דקות, פותחים חריץ בתנור (אם יש לכם תנור מקצועי זה נקרא "ארובה פתוחה"), על ידי תקיעה של ידית כף עץ בדלת התנור.
• מנמיכים את חום התנור ל-180 מעלות, וממשיכים לאפות עוד כ-7-10 דקות, או עד שהפחזניות מזהיבות (תלוי בגודל שזילפתם). מצננים לחלוטין את הפחזניות לפני המילוי.
גנאש שוקולד מוקצף: בסיר קטן מניחים את השמנת המתוקה (250 מ"ל) ומביאים לסף רתיחה.
• מוזגים את השמנת על השוקולד הקצוץ, ממתינים כדקה וטורפים לגנאש אחיד ומבריק. מצננים את הגנאש במקרר 2-3 שעות, עד שהוא קר לחלוטין.
• מעבירים את הגנאש הקר ביחד עם יתרת השמנת לקערת מיקסר עם מקצפה ומקציפים יחד עד שמתקבל גנאש מוקצף ואוורירי (יש להיזהר מהקצפת יתר שתגרום לשמנת להתפרק).
• מעבירים את הגנאש המוכן לשק זילוף עם צנתר משונן או חלק.
• חוצים את הפחזניות במרכזן וממלאים בגנאש בנדיבות ומניחים בתוך כל פחזניה דובדבן מגולען (או חצי דובדבן, תלוי בגודל הפחזניה).
• סוגרים בעדינות ומפזרים אבקת סוכר. מגישים מיד.

[caption id="attachment_5173" align="aligncenter" width="466"]זילוף פחזניות מזלפים בצורת פחזניות או אקלרים ארוכים. צילום: רחלי קרוט[/caption]

 

עוד במשהו טעים:
קיש ירקות ספירלה
נתחי עוף בתפוזים וצ'ילי

אל תפספסו! המתכונים הנוספים שהכנו בבלוג של נטלי:
רולדת שוקולד ודובדבנים
עוגת שמרים במילוי נוטלה ודובדבנים

הכנתם? יש לכם שאלות לגבי המתכון? כתבו למטה בתגובות או פרסמו את התמונות של הפחזניות שהכנתם בקבוצת הפייסבוק