עוגת תפוחים וסילאן (טבעונית) – מתוך הספר “טעים וטוב” של איילת הירשמן - foodpage - כל המתכונים במקום אחד replicas watch china
רשום כבר?
התחבר
לא רשום?
הירשם
אתם כאן: Home - בריאות ודיאטה - עוגת תפוחים וסילאן (טבעונית) – מתוך הספר “טעים וטוב” של איילת הירשמן

עוגת תפוחים וסילאן (טבעונית) – מתוך הספר “טעים וטוב” של איילת הירשמן

אין בה ביצים, וגם לא מוצרי חלב, אבל יש בה המון טעם נהדר של תפוחים, עסיסיות ומתיקות של סילאן וקראנץ’ כיפי של שקדים קצוצים מעל

תבנית אינגליש קייק באורך 30 ס”מ

מדובר בעוגה טבעונית, אבל אני לא רוצה שזה יהיה הדבר היחיד שתחשבו עליה. כי לפני הכל – זאת עוגה ממש טובה. יש לה טעם עמוק וחום של תפוחים ותמרים, מרקם דחוס אבל לא יותר מדי, עסיסיות לחה (שמתפתחת בעיקר יום אחרי האפייה), וציפוי שקדים ותפוחים שמוסיף לה קראנץ’ כיפי. אז למה אני מציינת את זה בכל זאת? כדי שתדעו שאין בעוגה מוצרי חלב, או ביצים או דבש, וכי אני מנחשת שתצטרכו עוגה אחת כזאת על שולחן החגים השנה או בעתיד. גם אם כן וגם אם לא – נסו אותה.

לעוגה:
1 כוס (200 גרם) סוכר חום
1/3 כוס (90 גרם) סילאן טבעי
1/2 כוס (120 גרם) טחינה גולמית
1 כפית קינמון טחון
1/2 כוס (100 מ”ל) שמן קנולה או שמן חמניות או שמן תירס
2/3כוס (130 מ”ל) מיץ תפוחים
2 כוסות (280 גרם) קמח תופח
2 תפוחים, מגולענים (לא קלופים) וחתוכים לקוביות בגודל 1 ס”מ

לציפוי:
150 גרם שקדים, קצוצים גס
1 תפוח, מגולען וקצוץ דק (לא קלוף)
1 כף קמח
1 כף סוכר חום
1 כף מיץ תפוחים

אופן הכנה:
1. מחממים את התנור לחום בינוני (180 מעלות). משמנים את התבנית במעט שמן, או מרפדים אותה בנייר אפייה ומשמנים קלות.העוגה: שמים בקערה גדולה את הסוכר, הסילאן, הטחינה, הקינמון והשמן ומערבבים עד לקבלת מרקם אחיד (בשלב הזה, הכי קל לערבב במטרפה ידנית, אבל אפשר גם בכף עץ). מוסיפים מחצית מכמות הקמח ומחצית מכמות המיץ, ומערבבים לעיסה אחידה. מוסיפים את שאר הקמח ושאר המיץ ומערבבים שוב, עד שמתקבלת עיסה אחידה וחלקה, במרקם שמזכיר טחינה או חמאת בוטנים.
2. יוצקים את העיסה לתבנית ומיישרים את העיסה לגובה אחיד. אופים בתנור החם 30 דקות או עד שהעוגה יציבה ומתחילה להזהיב. מוציאים בזהירות את העוגה (לא מכבים את התנור).
3. הציפוי: מערבבים בקערה את כל מרכיבי הציפוי. זורים על העוגה. מחזירים את העוגה לתנור ואופים 10 דקות נוספות, עד שהציפוי זהוב והעוגה מוכנה (קיסם שננעץ במרכזה יוצא כשעליו מעט פירורים). מוציאים ומצננים בטמפרטורת החדר.

איך שומרים?
אפשר להגיש מיד ואפשר לעטוף בניילון נצמד ולשמור במקרר עד שלושה ימים, אבל כדאי שתדעו שהעוגה הכי טעימה ועסיסית ביום שאחרי האפייה, כשמוציאים אותה מהמקרר, משאירים חצי שעה בטמפרטורת החדר ואז מגישים.

>> המתכון מתוך ספרה החדשה של איילת הירשמן “טעים וטוב” (הוצאת ידיעות ספרים) שמכיל שלל מתכונים בריאים ומוצלחים לצד טיפים וסודות קטנים שיעזרו לכם להבין איך מכינים אוכל טעים, בריא ולא משמין. מארוחות בוקר ומנות עיקריות ועד מנות לילדים וקינוחים. מחיר מומלץ: 98 ש”ח.

FoodPage Team
כל המתכונים הכי טובים באתר אחד
FoodPage Team

מתכונים אחרונים מאת FoodPage Team (צפו בכולם...)

FoodPage Team

2 תגובות

  1. מתי שמים את התפוחים שבעוגה?…

  2. שכחת לרשום מתי מוסיפים את התפוחים!!

כתבו משהו נחמד...

כתובת האימייל שלך לא תוצג בפומבי.שדות חובה מסומנים ב *

*

Scroll To Top