עוף עם בצל מקורמל ופירות יבשים או: פנטזיה בצלחת

מאת: olga

אולגה טוכשר מלמדת אתכם איך להכין תבשיל עוף מושלם עם פירות יבשים ובצל מקורמל. טעים, מהיר וקל להכנה

המרכיב הסודי - אולגה טוכשר
מציאות ודמיון מתקיימים בחיי זו לצד זה בשלום והרמוניה. כמו רבים אחרים, גם אני אוהבת לפנטז. לעיתים החלומות שלי קלים להגשמה ונראים כתוכנית: לאן אסע לחופשה הבאה, מה אכין ביום שישי, איך אקרא לילדיי כשיבואו. אבל יש קטגוריה שלמה של פנטזיות שיכולות להתממש אך ורק בעלום הדמיוני שלי, ואלה הפנטזיות האהובות והקרובות ביותר ללבי. כמו לתופף על במה אחת עם להקת Coldplay מול עשרות אלפי איש. הבנתם את סדר הגודל, נכון? כמו לגשת לאודישן של "כוכב נולד". זה בכלל לא משנה שבמציאות אני לא יודעת לשיר. בפנטזיה שלי אני יודעת בוודאות איזה שיר אני מבצעת. בחיים האמיתיים יש לי פחד במה נוראי, אני מודעת מדי לעצמי וקנאית לפרטיות, לכן הסיכוי שתראו אותי בטלוויזיה בכלל או בתכנית בישול כלשהי בפרט שואף לאפס, למרות שקיבלתי לא מעט פניות להגיע לאודישנים ואף הלכתי לאחד מתוך הסקרנות ועברתי. אז אני לא אשתתף ב"מאסטר שף", מה שכלל וכלל לא מפריע לי לפנטז על המנה שהייתי מכינה לשופטים לו זה היה קורה.

[caption id="attachment_12479" align="alignleft" width="288"]צילום: אולגה טוכשר עוד רגע הם יתקרמלו. צילום: אולגה טוכשר[/caption]

בדמיוני אני מגישה להם תבשיל עוף עם המון בצל ופירות יבשים - מנה שכולה בית, חום ואהבה. אני ממש יכולה לראות את יונתן רושפלד טועם בספקנות רבה, הרי מאוד קשה להרשימו, טועם שוב והגבות שלו עולות בהפתעה וסיפוק. מיכל אנסקי לוקחת ביס ומסתכלת עליי עם ניצוצות בעיניים וחיוך שאומר "שיחקת אותה, אחותי". חיים כהן קורן כמו אב גאה ואייל שני פשוט לא מצליח להתאפק ורץ לחבק אותי, כי טרם טעם מנה ש"משלבת בהצלחה כה רבה טעמי אוויר, ים ויבשה" כהגדרתו הייחודית. כמובן שאני מתקבלת לתוכנית, מגיעה לשלב הגמר ובסופו של דבר גם זוכה בו. ומאז כולנו חיים באושר ועושר - אני ותכנית הבישול שלי, ספרי מתכונים רבים שאני מוציאה לאור פעמיים בשנה, אלפי לייקים והבלוג שקורס כל שני וחמישי תחת כובד של מיליוני כניסות. אחח... אפשר לחיות את הפנטזיה הזאת לנצח.


במציאות, דרכי להצלחה כנראה תהיה ארוכה וקשה יותר. אבל תבשיל העוף עליו דיברתי נמצא ממש כאן, בהישג יד, וכל מה שצריך על מנת להכין אותו זה מספר מרכיבים בסיסיים מאוד וכמות בלתי מבוטלת של דמעות שמלוות את חיתוך הבצל. זהו, יש לכם מנה מנצחת עם טעמים וניחוחות מופלאים - קצת מתקתקה, קרמלית, מבושמת, נמסה בפה ובעיקר לא משאירה אף אדם אדיש. בדוק. תנסו, אחרי הכל, לא בכל יום ניתן לממש פנטזיה, ועוד בכזאת קלות!


נ.ב. אם מישהו מכיר שיטה בדוקה ואמינה לקילוף וחיתוך בצל ללא דמעות – ספרו לי בבקשה.


מצרכים:
1 ו-1/2 ק"ג בצלים בינוניים
1/4 כוס שמן לטיגון
4 כרעיים של עוף
1/3 כוס משמשים יבשים, ללא חרצנים
1/3 כוס שזיפים יבשים, ללא חרצנים
1/3 כוס צימוקים שחורים
1/3 כוס חמוציות
כף וחצי סילאן
כף סוכר חום
1/2 כף שטוחה מלח (או לפי הטעם)
כפית פלפל שחור גרוס (או לפי הטעם)
כף שטוחה קינמון
כפית כורכום
2 כוסות מים


אופן הכנה:
• מקלפים את הבצלים וחותכים גס לרוחב לשניים שלושה פלחים. במקביל מחממים שמן בסיר רחב שיכול להכיל את כל כמות העוף והבצל.
• מטגנים את הבצלים בלי לערבב כ- 10 דקות.
• בינתיים מנקים ומחלקים את הכרעיים ל-8 חתיכות. מסדרים אותם מעל הבצל ומעליהם מפזרים פירות יבשים.
• מוסיפים סילאן, סוכר חום ומתבלים במלח, פלפל שחור גרוס, קינמון וכורכום. מערבבים מעט ובזהירות.
• מוסיפים מים, מכסים את הסיר ומביאים לרתיחה.
• מנמיכים את האש ומבשלים מכוסה כשעתיים או אם רוצים, אפילו יותר. לא מערבבים. מידי פעם פותחים את המכסה ומרטיבים את חתיכות העוף העליונות עם הרוטב על מנת למנוע התייבשות.


הערות:
• אפשר להפחית את כמות השמן כי העוף עצמו מגיר לא מעט שומן.
• לא חייבים להשתמש בכל הפירות היבשים - מה שיש לכם במזווה יעשה את העבודה.
• כמות המים במתכון שווה פחות או יותר לכמות הרוטב שיתקבל בסוף הבישול. אם יוצא לכם רוטב נוזלי מדי, אפשר כעבור כשעה של בישול לפתוח קצת את המכסה.
• את המתכון המצולם עם הסברים צעד צעד אפשר לראות אצלי בבלוג


בשבוע שעבר >> מתכון לעוגיות ג'ינג'ר


>> לעוד מתכונים מעולים הכנסו לבלוג של אולגה טוכשר – המרכיב הסודי