רגעים קטנים של אושר או: מתכון לקוסקוס עם ירקות

מאת: chef-yoav-bar

השף יואב בר יוצא לדרך חדשה עם תובנות לחיים ומיזם אוכל טעים במיוחד. וגם: מתכון לקוסוקס עם ירקות. טור חדש

שף טו גו
״שבת בבוקר יום יפה״ יש לי זמן לשתות קפה.

אחרי 22 שנים במטבחים השונים במהלך הקריירה שלי, יש לי זמן לקום מהמיטה בלי לחץ, בלי טלפונים של הרגע האחרון - טבח שלא יכול להגיע או מלצר שלא קם בבוקר לפתיחה של המסעדה.

בזמן שיום שבת הוא יום עבודה מלא, כשכל עם ישראל מטייל, הולך למסעדות או סתם לסרט בקולנוע עם המשפחה, אני הייתי יוצא לעבודה במסעדה. עכשיו, משסיימתי את החוזה שלי וסגרתי את המסעדה, אני מנסה להתרגל לרעיון שיום שבת הוא יום כיף שכולל שינה עד מאוחר, סרט במיטה ורגעים של פינוק. אז זהו שלא.

השבת הזאת חשבתי לישון קצת ואז קפצו עליי הילדים וצעקו :"אנחנו רעבים". תסבירו לי, איך במהלך השבוע צריך להתחנן שיקומו בזמן ודווקא ביום שבת הם קופצים על המיטה משבע בבוקר? אשתי טלי, שנהנית מהמצב החדש שיש בייביסיטר בבוקר, יצאה להליכה והשאירה אותי להתמודד עם הרעבים.

הכנתי לילדים ולאשתי ארוחת בוקר ואחרי שהרוחות נרגעו והרעב הושקט חשבתי שעכשיו אפשר לחזור לישון. אבל מסתבר שלא. אשתי חזרה מההליכה נמרצת וערנית והודיעה חגיגית שיוצאים לטייל. בדרום.

אז נסענו לטיול במחוזות ילדותי בדרום - לנחל הבשור וכמובן שחלפנו על עיר הולדתי אופקים שם חוויתי לא מעט חוויות בילדות. בדרך, עברנו גם ליד בית הספר מרחבים שם למדתי בכיתה ט׳.

יואב בר

כאשר הגענו לנחל, חלפנו על פני האזור בו היינו מחפשים פטריות ״תרפאש״ - סוג של פטריות לבנות שגדלות באזור הזה של נחל הבשור ולקראת פסח היינו יוצאים לחפש את הפטריה המיוחדת הזאת שממנה אימי היתה מכינה מטעמים.

כילדים, היינו רוכבים על אופניים מאופקים לנחל הבשור ואוספים פטריות וסברסים ומביאים אותם לשוק. שם היינו מקבלים כמה שקלים ומיד מבזבזים אותם על גולות וממתקים.

משפחה - יואב בר

סיפורי ילדות

התחושה של הזמן הפנוי לאט לאט השתלטה והלחץ הטבעי והדריכות היומיומית בה הייתי מצוי התחילה להתפוגג. הטיול באזור ילדותי לא היה עוד טיול אלא הזדמנות להראות לילדי את המקומות שבהם נרקמו סיפורי הילדות אותם אני מספר להם בלילה. סיפורים על דיג דגי נוי בנחל שנקראים ״גופים" (נדמה לי שהיום זה לא חוקי לדוג שם) ועוד חוויות מהאזור.

הגענו לנחל ונפגשנו עם אחותי אושרית, בעלה גבי והילדים. ירדנו מהרכבים, עלינו לתצפית על הנחל ומשם המשכנו לגשר התלוי - חוויה לילדים ולמבוגרים. צפינו בצבים נהנים מהשמש בין קני הסוף והילדים טיפסו על הגבעות והחליקו למטה.

קולות הצחוק, ההנאה, השמש הטובה והרגשת החופש מילאו אותי מאד והבנתי לרגע מהו אושר - רגעים קטנים כאלה שצריך להחזיק ולא לשחרר.

אבא! צעקו הילדים מראש הגבעה. התעוררתי מהמחשבות ושאלתי מה קרה. אנחנו רעבים! צעקו כולם ביחד. מזל שהפעם לא הייתי צריך לעבוד. נסענו לאחותי ושם אמא שלי כבר הייתה מוכנה עם מבחר תבשילים.

ברור לי שיש עכשיו ציפייה בבית לתפריט בוקר, צהריים וערב. מזל שיום ראשון מגיע וחוזרים לשגרה. ועד שבוע הבא, אני מצרף לכם מתכון מצוין לקוסקוס עם ירקות, כזה שאפשר לקחת לעבודה, לאכול בצהריים או לנשנש בפיקניק.

שלכם יואב בר

קוסקוס ריזיביזי

מנה קלה להכנה שאפשר לקחת לפיקניק, לאכול קר או חם. ניתן להזמין את המנה במיזם החדש "שף טו גו".

קוסקוסמצרכים להכנת הקוסקוס (4 מנות):
1 ק"ג סולת חיטה
3 כוסות מים
3 כפות שמן זית
1/2 כפית מלח

אופן הכנה:
• בקערה רחבה מניחים את הסולת ותוך כדי ערבוב מוסיפים כוס אחת של מים עד לקבלת סולת רטובה אך לא עיסתית. מעבירים לסיר אידוי למשך 30 דקות על אש גבוהה.
• מחזירים לקערה ומוסיפים בהדרגה את המים, מלח והשמן ומחזירים לחצי שעה נוספת לסיר האידוי ולאחר מכן לקערה.

מצרכים לירקות:
כף שמן זית
1 כוס מים

אופן הכנה:
• במחבת שטוחה עם תחתית עבה, על אש גבוהה, מטגנים את הבצל בשמן זית. מערבבים ומוסיפים את הגזר סלרי, לפת, שורש פטרוזיליה ועגבניות. מטגנים תוך כדי ערבוב במשך 3 דקות.
• מוסיפים את הכרוב, זוקיני ואת התבלינים ומערבבים שוב.
• מוסיפים את גרגרי החומוס והמים ומביאים לרתיחה. מנמיכים ומבשלים על אש נמוכה במשך 20 דקות.
• מסדרים על צלחת את הקוסקוס ומוסיפים את הירקות.