לזניה עם גבינות ורוטב עגבניות

מאת: foodpage-team

המתכון המנצח של אורן - לזניה קלה מאוד להכנה עם גבינות ורוטב עגבניות. אחרי שתכינו אותה פעם אחת לא תפסיקו להכין אותה שוב ושוב

לפני שבועיים פצחנו בתחרות מתכוני לזניה צמחוניים בעמוד הפייסבוק. במסגרת התחרות התבקשו החברים לשלוח מתכונים ללזניה מנצחת, בלי בשר, מתוכם צוות האתר בחר בכל שבוע מתכון מנצח אחד שגם מתפרסם כאן באתר וגם יזכה ב-200 ש"ח תלושים לקניית מוצרי טבעול, שמשיקה בימים אלו סדרת לזניות צמחוניות שמכינים בכמה דקות בלבד.

והנה גם בונוס: קופון הנחה שווה במיוחד לרכישת הלזניות

מתוך מתכונים רבים שהגיעו אלינו בחרנו השבוע את המתכון המצוין של אורן שכתב שהמנה היא שילוב מושלם בין פסטה, רוטב וגבינה נמסה. ושהשלבים הכי מסובכים במתכון הם גרוד הגבינה וקיצוץ הפטרוזיליה.

מעבר לעובדה שהלזניה נראת מעולה אהבנו מאוד את קלות ההכנה ואת האפשרות להשתמש בקוטג' שנותר במקרר. אז מזל טוב אורן וכמובן, אם יש לכם מתכון מנצח ללזניה בלי בשר שלחו לנו אותו, בצירוף תמונה שאתם צילמתם למייל: info@foodpage.co.il או בהודעה פרטית בקבוצת הפייסבוק - https://www.facebook.com/foodpage.co.il

מצרכים:
כ-1/2 חבילה דפי לזניה
3 גביעי קוטג'
4 ביצים
צרור פטרוזיליה קטן
1 עגבניות מרוסקות (קופסה קטנה 400 גר')
200 גרם רסק עגבניות
1/2 כוס מים
3 שיני שום כתושות
1 כפית אורגנו יבש
200 גרם מוצרלה
150 גרם גבינת גלעד (קשקבל)
מלח, פלפל
שמן זית - מעט רק לשימון תבנית

אופן הכנה:
• מגררים את שתי הגבינות (המוצרלה והגלעד) בפומפיה גסה. (כן אני יודע, הגלעד רכה קצת נמרחת ולא מתגרדת בקלות. אז ראשית תעבדו איתה כשהיא קרה מאד ושנית, תתגברו!) מערבבים היטב ומחלקים לשלושה חלקים שווים. אני פשוט שוקל את הגבינות ומחלק ל-3 שקיות לפי משקל ושם במקרר עד שאני צריך אותן. אפשר לעשות את השלב הזה הרבה זמן מראש.
• עכשיו מכינים את תערובת הקוטג'. קוצצים את הפטרוזיליה דק (צריך לצאת לכם 2-3 כפות פטרוזיליה קצוצה) ומערבבים אותה בקערה עם הקוטג', הביצים וקצת מלח ופלפל לתערובת אחידה (דרך אגב, אתם כבר יכולים להתחיל לחמם תנור ל- 190 מעלות, זה לא יקח עוד הרבה…).
• בקערה נפרדת מכינים את רוטב העגבניות. שמים את העגבניות המרוסקות, רסק העגבניות, שום כתוש, מים, אורגנו, מתבלים בקצת מלח ופלפל ומערבבים היטב.
• כל מה שנשאר עכשיו זה לבנות. החומרים בלזניה הזאת מתאימים לגודל של תבנית בינונית בגודל של כ-30X40. כשאני מבשל למשפחה אני מכין את זה בתבנית חד פעמית. זה בהחלט מספק. לאורחים כדאי לשקול תבנית אפיה מרשימה יותר. מאחר שאתם פה זה משפחה ההדגמה תעשה בתבנית חד פעמית.
• דבר ראשון כדאי לשמן את התבנית, מורחים את הקרקעית והדפנות של התבנית עם מעט (אבל באמת מעט מאד) שמן זית. עכשיו מסדרים שכבה של דפי לזניה על הקרקעית. ככה כמו שהם, לא מבושלים. לא צריכה להיות חפיפה ביניהם והם גם לא צריכים להיות שלמים במיוחד, (הכל מסתדר בזמן האפיה) רק שיכסו בערך הכל.
• מפזרים באופן אחיד 1/3 מתערובת הקוטג'. מה שאני עושה זה מניח 9-10 כפות (זה בערך 1/3) בצורה מפוזרת על הפסטה ומורח בעדינות עם הגב של הכף לשכבה אחידה. צריך להיות עדינים כי לפסטה יש נטיה לזוז. אם זזו דברים תחזירו אותם למקום. זה לא צריך להיות מושלם ממילא הכל מתערבב באפיה.
• באותה צורה מפזרים 1/3 מרוטב העגבניות ועל זה 1/3 מתערובת הגבינות המגוררות.
• זהו. שכבה אחת מוכנה. עכשיו עוד שתיים – דפי לזניה, 1/3 תערובת קוטג', 1/3 רוטב עגבניות, 1/3 תערובת גבינות מגוררות. ועוד שכבה אחת רק הפעם בלי הגבינה המגוררת! אני חוזר, לסיים ברוטב העגבניות ולא לפזר את ה-1/3 האחרון של הגבינה המגוררת.
• אוקי, מוכנים לאפיה. אני מקווה שהתנור שהדלקתם קודם כבר חם (זוכרים 190 מעלות). מכסים את התבנית ברדיד אלומיניום ואופים כ-40 דקות. זה מוכן כשקיסם (או שיפוד עץ, זה קצת עמוק לקיסם) עובר עד למטה עם התנגדות קלה בלבד (תבדקו בכמה מקומות בעיקר במרכז התבנית). אם צריך עוד כמה דקות אז תנו ללזניה את הזמן שלה.
• כשהחלטתם שהלזניה מוכנה, מסירים את כיסוי האלומיניום ומפזרים את 1/3 הגבינה האחרון ומחזירים ל-10 דקות אפיה נוספות.

מתכון וצילום: אורן מהבלוג אוכל מעשי

ואל תשכחו, אם יש לכם מתכון מנצח ללזניה בלי בשר שלחו לנו אותו, בצירוף תמונה שאתם צילמתם למייל: info@foodpage.co.il או בהודעה פרטית בקבוצת הפייסבוק - https://www.facebook.com/foodpage.co.il