מסע מתוק בפריז וגם: מתכון לטארט לימון של מיקי שמו

מאת: raheli

איפה תמצאו את המקרונים והעוגות הטובות ביותר ואיזה פטיסרי אסור לכם לפספס בפריז. ספר חדש ומתכון לטארט לימון משגע

אחד החלומות הגדולים שלי, זה לארוז מזוודה קטנה (עדיף בצבע אדום) ולטוס לעיר הכי מתוקה באירופה – פריז. לא בשביל לראות נופים, להכנס לחנויות הלבשה או לחזות במגדל אייפל, אלא בעיקר כדי לעבור מקונדיטוריה אחת לשנייה, לטעום עוגות קטנות ויפהפיות, עדינות ומפתות, ולצלם כל אחת מהן למזכרת.

עכשיו תארו לעצמם מה קורה לחלום הזה כשהוא פוגש בספר חדש שיצא לאחרונה ונקרא "הפטיסרי הטובות הפריז". הכי קנאה!

את הספר, שכבר פרס כנפיים והפך למדריך חובה בכל בית, כתבה שרון היינריך, קונדיטורית ישראלית שחיה בפריז ומתחזקת בלוג משגע שכל כולו מתיקות מבירת צרפת.

חוץ מתמונות, שגרמו לי להחסיר פעימה, הספר סוקר את כל המקומות הכי טובים שאתם חייבים להגיע אליהם בביקור הבא שלכם בפריז ומחלק את העיר לרובעים כך שתוכלו לתכנן לעצמם את הטיול והפטיסרי שאתם רוצים להגיע אליהם בכל מקום ומקום.

היינריך, שגם השכילה לכתוב על ההיסטוריה של כל אחד מהפטיסרי, ממליצה לא פעם בתוך הספר על קינוחים ספציפיים שלא כדאי לוותר עליהם בכל אחד מהמקומות. כך למשל גילינו שמומלץ לנסות את מקרון הפרלינה ואגוזי לוז של פושון ואת השוקולד של לה מזו דו שוקולה שמשלב בתוכו גנאש שוקולד עם פטל. בקיצור, קנאה כבר אמרנו?

ואחרי כל זה, כמובן שלא אשלח אתכם בלי טעימה קטנה מהספר – מתכון של מיקי שמו, שכמה ממתכוניו מעטרים את הספר, לטארט לימון עם בצק פריך ומרנג.

הפטיסרי הטובות בפריז
הוצאת LUNCH BOX
מחיר: 98 ש"ח
>> לרכישת הספר לחצו כאן
צילום תמונת הטארט: מיכל רביבו


טארט לימון 


Tarte au Citron - טָארְט אוׁ סִיטְרוֹן

טארט הלימון אינו המצאה צרפתית. ניתן למצוא אותו במקומות רבים לחופי הים התיכון. אבל כמו הרבה דברים אחרים, הצרפתים שכללו אותו לדרגת אמנות. יש המאמינים שקרם המילוי הלימוני של הטארט הומצא בעיר מנטון שבריביירה הצרפתית, בירת הלימונים של צרפת. מדי שנה אפילו מתקיים בעיר פסטיבל מיוחד לכבוד פרי ההדר.

מה צריכים (לשתי תבניות בגודל 7X30 ס"מ או לתבנית בקוטר 24 ס"מ) לבצק הפריך:
245 גרם קמח
125 גרם חמאה קרה, חתוכה לקוביות
100 גרם סוכר דמררה
1 ביצה (L)
4 מ"ל תמצית וניל

לקרם הלימונים:
6 חלמוני ביצים (L)
150 גרם סוכר
240 מ"ל מיץ לימון סחוט טרי
קליפה מגוררת מ־4 לימונים
100 גרם חמאה רכה

לקישוט:
3 חלבוני ביצים (L)
200 גרם סוכר

אביזרים מיוחדים:
מבער (ברנר)
שק זילוף

מה עושים:
• מכינים את הבצק: במערבל מזון מערבבים קמח, חמאה קרה וסוכר דמררה עד לקבלת תערובת פירורית.
• מוסיפים את הביצה ואת תמצית הווניל ומערבבים עד שמתקבל בצק.
• מוציאים את הבצק ולשים ממנו כדור.
• מקמחים את משטח העבודה ומרדדים את הבצק דק ככל האפשר. משטחים בתבניות או בתבנית, מהדקים ומעבירים למקפיא למשך כ־30 דקות.
• מחממים תנור ל־170 מעלות. מוציאים את התבניות או את התבנית מהמקפיא, מניחים על הבצק נייר כסף ואופים במשך כ־10 דקות. מסירים את הנייר, אופים במשך עוד 7-5 דקות עד שמזהיב ומצננים.
• מכינים את קרם הלימונים: בסיר אדים כפול (בן מארי) מחממים חלמונים, סוכר ומיץ לימון עד שמסמיך. מקפידים לערבב כל הזמן בעזרת מטרפה ידנית כדי שהחלמונים לא יהפכו לגושים. מוסיפים את קליפת הלימון המגוררת ומעבירים לקערה.
• מקררים במשך 15 דקות ומוסיפים את החמאה (חשוב: לא להוסיף את החמאה כשהקרם חם כדי שהשומן לא יצוף מעל הקרם!). מערבבים עד לקבלת קרם לימון בעל מרקם אחיד. כדאי להשתמש במערבל מוט ידני כדי לקבל תערובת קרמית חלקה.
• מקציפים במערבל מזון את החלבונים עם הסוכר במשך כ־5 דקות במהירות בינונית עד לקבלת קצף יציב.
• מרכיבים את הטארט: יוצקים על הבצק האפוי את קרם הלימון, מזלפים את המרנג בסגנון חופשי וחורכים מעט עם המבער כדי לקבל גוון שחום. אפשר גם להכניס את הטארט לתנור מחומם ל־250 מעלות למשך 3 דקות להשחמה קלה. מגישים.

מחפשים עוד מתכונים לעוגות לימון? נסו את אלה:
ריבועי לימון בקלי קלות
עוגת וניל ולימון איטלקית
עוגת ביסקוויטים עם קרם לימון