ביצת הפתעה במילוי קרם וניל וגבינה, קארד לימון וקיווי

מאת: raheli

ה-קינוח שיקצור המון מחמאות מהאורחים בשולחן החג - ביצת הפתעה שקופה עם שכבות של קרם וניל וגבינה, קארד לימון וקוביות קיווי

אומרים שאנשים אוכלים קודם כל דרך העיניים ורק אחר כך מהבטן. הם מתרשמים, מופתעים ומחייכים הרבה לפני הביס הראשון, כשהם רק מתבוננים בקינוח שהונח על השולחן.

שלביםהקינוח שלפניכם הוא בדיוק מסוג המנות שיקצרו מחמאות עוד לפני הטעימה (וגם הרבה אחריה). מדובר בעצם בשיטת הגשה מיוחדת, בתוך תבניות שקופות בצורת ביצים, שממלאים בקרם גבינה מתקתק, קארד לימון חמצמץ וקיווי שמאזן את הטעמים ומוסיף רעננות וצבע.

את התבניות השקופות (הן עשויות מפלסטיק אבל אפשר בקלות לשטוף אותן ולהשתמש בהן שוב) ניתן למצוא בחנויות שמוכרות תבניות ושלל מוצרי פלסטיק כמו פעמית סטור ואפילו בסופרים הגדולים במדפי החד פעמי נתקלתי בהן לא פעם. ואגב, הן גם לא יקרות מאוד. על 10 תבניות כאלה תשלמו בסביבות 15-19 שקלים.

מה שחשוב בקינוח הזה, זה להקפיד על דפנות נקיות ואסתטיות, בכל זאת הכלים שקופים, ולשים לב לשילובי הצבעים כמו גם לאיזון המרקמים (גם קרם רך וקטיפתי, גם פרי עסיסי וגם קראמבל קראנצ'י). אם אתם לא אוהבים קיווי אפשר להחליף אותו בכל פרי עונתי אחר (תותים, אוכמניות, נקטרינות, פלחי תפוז, אפרסק) ואת קראמבל העוגיות אפשר להמיר בכל פירורי עוגייה אחרת שאוהבים (עוגיות קוקוס, עוגיות לימון, עוגיות שקדים ואפילו שברי מרנג).

והכי כיף – אפשר להכין את הקינוח יום-יומיים לפני החג, לשמור במקרר ולהגיש בארוחת שבועות. ואל תשכחו לצלם את האורחים כשהם מחייכים למראה הביצים השקופות.

ביצת הפתעה במילוי קרם גבינה, קארד לימון וקיווי


(הכמות מספיקה לכ-20 ביצים שקופות, תלוי בכמות שתמלאו)

מצרכים לקארד לימון (מבוסס על המתכון המעולה מכאן):
מיץ וקליפה מגורדת מ-4 לימונים
4 ביצים
150 גרם (3/4 כוס) סוכר
100 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות

מצרכים לקרם גבינה:
מיכל וחצי (370 מ"ל) שמנת מתוקה להקצפה 32 או 38 אחוז
220 גרם מסקרפונה בטמפרטורת החדר (אפשר להמיר בריקוטה לא מלוחה או גבינת שמנת)
3 כפות אבקת סוכר
40 גרם (1/2 חבילה) פודינג בטעם וניל עלית

וגם:
2-3 קיווי חתוך לקוביות
15 עוגיות חמאה או נשיקות מרנג, מפוררות

אופן הכנה:
- קארד לימון: מגרדים על החלק הדק של הפומפיה את קליפת הלימונים ומניחים כף מהקליפה המגורדת בצד. את השאר שמים בסיר כבד בגודל בינוני.
- מוסיפים לסיר מיץ מ-4 לימונים, ביצים וסוכר וטורפים עד שהתערובת חלקה. מניחים את הסיר על אש נמוכה ומבשלים, תוך כדי טריפה (לא להפסיק לטרוף עד לסיום ההכנה אחרת תהיה לכם חביתה) עד שהקרם מסמיך. זה לוקח בסביבות 10 דקות.
- כשהקרם מסמיך ומצפה גב של כף מורידים מהאש ומוסיפים את קוביות החמאה. ממשיכים לטרוף 2-3 דקות עד שהחמאה נמסה והקרם חלק.
- מסננים את הקרם (אפשר לדלג על השלב הזה בתנאי שאתם בטוחים שלא נוצרו לכם חתיכות קטנטנות של ביצה מקושקשת בפנים). מעבירים את הקרם לקערה, מכסים בניילון נצמד שמצמידים היטב לקרם ומעבירים למקרר עד שהקרם קר לגמרי. בסביבות שעתיים.
- קרם גבינה: בקערה מיקסר מקציפים ביחד שמנת מתוקה, מסקרפונה (חשוב שתהיה בטמפרטורת החדר), אבקת סוכר ופודינג וניל.
- מרכיבים את הקינוח: מניחים בכל תחתית של ביצה שקופה 2 כפות קרם גבינה ומעליו 2 כפות קארד לימון. עורמים מעל קוביות קיווי ומפזרים את פירורי העוגיות ומעט גרידת לימון שהשארתם בצד. סוגרים את הביצה ושומרים במקרר עד להגשה.

_MG_0043-600שילוב מיוחד של צבעים שמזכירים את הקיץ. צילום: רחלי קרוט


הערות חשובות:
- שימו לב שכמות הפודינג כאן היא בדיוק 1/2 חבילה של פודינג עלית (אנחנו השתמשנו באריזת השקית) והוא נועד גם כדי להוסיף מתיקות וטעם עדין של וניל וגם כדי ליצב את הקרם.
- ניתן להחליף את הקיווי בכל פרי עונתי אחר שאוהבים. מתותים ופטל ועד נקטרינות ופלחי תפוז.
- אפשר להשתמש בכל עוגייה שיש לכם בבית ומתאימה לטעמים החמוצים של הלימון. למשל עוגיות קוקוס, עוגיות לימון, נשיקות מרנג וכדומה. עוגיות שוקולד פחות יתאימו כאן. מצד שני, אפשר להמיר את הקארד לימון בקרם שוקולד ואז העוגיות יתאימו בול.
- אם אין לכם את התבניות של הביצים אפשר כמובן להגיש גם בכוסות אישיות, רק חשוב שתהיינה קטנות כי הקרמים יחסית דומיננטיים בטעמים.
- הקינוחים נשמרים במקרר עד 5 ימים.

_MG_0052-600הקיווי לא רק מוסיף טעם מרענן אלא גם מראה מיוחד ונגיעה של צבע. צילום: רחלי קרוט


אל תפספסו
מתכון לכוסות עשויות משוקולד במילוי קרם גבינה ושוקולד, קצפת וניל ופולי קקאו
מתכון לעוגת ריקוטה בחושה עם בננות מקורמלות
מתכון לטארט גבינה לימוני עם שושני קצפת


הכנתם את הקינוח? יש לכם שאלה בנוגע לשלבי ההכנה? אשמח לקרוא את התגובות שלכם כאן למטה או בקבוצת הפייסבוק. וכמובן, אם הכנתם, אל תשכחו לצלם ולשתף :) חג שמח!