חטיפי שיבולת שועל עם חמאת בוטנים ושוקולד (טבעוני וללא אפייה)

מאת: olga

חטיפי שוקולד וחמאת בוטנים עם שיבולת שועל. ללא אפייה, בלי חמאה ועם המון טעמים מעולים. וגם ממש קל להכין אותם!

המרכיב הסודי - אולגה טוכשר
בלי שהתכוונתי או תכננתי, יוצא שכבר שבועיים ברצף אני מציעה לכם מתכונים טבעוניים. לפעמים המושג "טבעונות" מרתיע ומייצר אנטגוניזם. הן בגלל נטייה של טבעונים מסוימים לקדם את תורתם באגרסיביות יתרה, והן בשל העלויות הגבוהות כביכול של אורח החיים הטבעוני. אני לא אשכנע אותכם לקחת צד, כל אחד יחיה לפי אמונתו ומצפונו. אני כאן כדי להוכיח שאוכל טבעוני, ובמיוחד קינוחים, בניגוד לדעה הרווחת, יכולים להיות טעימים ויפים. וגם להזכיר שכל קינוח טבעוני הוא בהגדרה פרווה ומתאים בעצם לכולם.

קחו למשל את החטיפים האלה. מדובר בנשנוש או קינוח סופר מהיר וקל להכנה, ללא אפייה. העובדה האחרונה הופכת להיות רלוונטית ומשמעותית במיוחד בקיץ, כשלא מתחשק לחמם את התנור. אם אתם לא טבעונים ואין לכם שמן קוקוס בשלוף, אתם יכולים להכין את הגרסה החלבית של המתכון (הפירוט למטה בהערות). אבל אני ממליצה לכם בחום להכיר את חומר הגלם המצוין הזה. במתכון הזה משתמשים בשיבולת שועל שלמה, כלומר לא בקווקר. יש לה המון יתרונות בריאותיים, ובשילוב עם חמאת בוטנים ושוקולד היא הופכת פחות או יותר למזון אלים. כל כך טעים שאי אפשר להפסיק לנשנש. פשוט ממכר – ראו הוזהרתם!

מומלץ לשמור את החטיפים המוכנים במקרר בכלי אטום. הם יכולים לשרוד ככה די הרבה זמן, יותר משבועיים. מחוץ למקרר בחום של היום הם עלולים להפוך לדביקים. לי באופן אישי זה לא מפריע – הכי טעים ללקק את כל חמאת הבוטנים והשוקולד מהאצבעות :) אז שיהיה בתאבון!

Untitled-22

מרכיבים ל-15-20 חטיפים בינוניים:
1 ו- 1/2 כוסות סוכר
1/2 כוס קקאו איכותי
1/2 כוס חלב קוקוס
1/2 כוס שמן קוקוס
קמצוץ מלח
1/2 כוס חמאת בוטנים
3 כוסות שיבולת שועל שלמה

אופן הכנה:
- בסיר קטן על אש בינונית מבשלים תוך ערבוב את הסוכר, הקקאו, חלב הקוקוס, שמן הקוקוס ומלח עד שמתקבלת תערובת אחידה וחלקה. מביאים לרתיחה וממשיכים לבשל תוך ערבוב 2-3 דקות נוספות אם רוצים חטיפים רכים, או 5-6 דקות אם מעדיפים חטיפים קשים יותר.
- מוסיפים את חמאת הבוטנים ומערבבים עד שהיא נמסה ומתאחדת עם תערובת השוקולד.
מכבים את האש ומוסיפים לסיר את כל שיבולת השועל בבת אחת. מערבבים היטב במשך 2-3 דקות עד שהיא מתכסה לגמרי בתערובת חמאת הבוטנים והשוקולד.
- מעבירים את כל התערובת לכלי מרופד בנייר אפייה ומיישרים. לחלופין אפשר לגלגל בין הידיים הרטובות כדורי התערובת בגודל רצוי ולהשטיח טיפה על נייר האפייה.
- מקררים תחילה על השיש ואחרי זה כשעתיים במקרר.
- חותכים לפסים או ריבועים ומגישים.
- שומרים במקרר בכלי אטום.

אולגה

הערות:
- אפשר להחליף את הסוכר הלבן בסוכר חום.
- אפשר להקטין את כמות הסוכר לכוס אחת בלבד.
- אפשר להחליף את חלב הקוקוס בכל חלב אחר: שקדים / סויה/ אורז.
- אפשר להכין את הגרסה החלבית: פשוט מחליפים את חלב הקוקוס בכמות זהה של חלב רגיל ואת שמן הקוקוס – בכמות זהה של חמאה (כ-80 גרם).
- אם אתם לא מסתדרים עם חמאת בוטנים, אפשר להכין בבית מחאת אגוזים, שקדים או פיסטוקים: פשוט טוחנים את בחירת לבכם דק-דק במעבד מזון או בלנדר ומוסיפים קצת שמן עד שמתקבלת תערובת משכתית במרקם חמאת בוטנים. אפשר להמתיק אותה עם דבש או מייפל.
- את המתכון המצולם עם הסברים צעד אחרי צעד אפשר לראות כאן.