ללא אפייה - הפיצה הכי גאונית ומהירה שתכינו

מאת: raheli

15 דקות מתחילת ההכנה ועד הביס הראשון. מתכון גאוני להכנת פיצה בלי התפחה, בלי תנור ובלי קערה. אתם חייבים לנסות!

395ebbf5-65bf-412f-ad82-6b30f94b11a6תרשו לנו להתחיל רגע מהסוף, המתכון שלפניכם הוא לגמרי אחת ההמצאות הגאוניות שנתקלנו בהן. לא רק שמדובר בפיצה המהירה ביותר שאפשר להכין בבית – 15 דקות (טוב נו 16) משלב הכנת הבצק ועד הביס הראשון – אלא שלהפתעתנו הרבה מדובר בפיצה סופר טעימה עם תחתית קריספית וחלק עליון גבינתי שמזכיר קצת לחוח בצדדים.

במקור נתקלנו ברעיון הזה בסרטון שגרף למעלה מ-22 מיליון צפיות ויותר ממיליון שיתופים! אז כמובן שלא יכולנו להתאפק והכנו גרסה דומה בבית שהשאירה אותנו פעורי פה. תחשבו על זה, לא רק שהפיצה מוכנה יותר מהר ממה שיקח לשליח להגיע, אלא שאפילו לא צריך לשטוף כלים, כל ההכנה והאפייה מתרחשת בתוך סיר סוטאז' (חשוב ממש שיהיה עם ציפוי איכותי שלא נדבק) ומכסה שאוטם לחלוטין את האדים - שימו לב שזה ממש קריטי למתכון הזה אחרת הבצק, שדומה יותר לבלילת פנקייק, ישאר דבוק לסיר. אטימות המכסה אגב, מייצרת סוג של תנור ומאפשרת אפייה של הבצק במהירות (אנחנו השתמשנו בסוטאז' 28 ס"מ מסדרת טיטניום של food appeal , להשיג ב-Cook and bake) כשגם הוא, אחרי האפייה נשאר נקי לגמרי, טוב נו, אולי תצטרכו להעביר מטלית לחה.

ויש גם בונוס: כאן תוכלו לקבל רעיונות נוספים להכנה של פיצה במחבת. מתוספות מיוחדות לבצק, מי אמר פיצה חריפה ולא קיבל? ועד לחם שום ב-8 דקות ופיצה מתוקה עם נוטלה.

P1240692-2000אותו בצק פחות זמן. לחם שום שמכינים ב-8 דקות בלבד. ממכר! צילום: רחלי קרוט


בגרסת הלחם שום אגב, הבצק יוצא זהוב משני הצדדים (שלא כמו בפיצה), כי במהלך הבישול הופכים אותו פעם אחת ומאפשרים גם לצד השני לבוא במגע עם הגז. זה מעולה לפיצות מתוקות (עם נוטלה למשל).

ואל תשכחו לספר לנו איך יצא!

שלבים להכנת פיצה במחבתמערבבים את המצרכים בסיר ומורחים מעל, בעדינות, רוטב עגבניות. צילום: רחלי קרוט

פיצה במחבתמפזרים מעל הגבינה את התוספות שאוהבים. צילום: רחלי קרוט


פיצה בסירמכסים ואופים בסיר במשך 15 דקות. עד שתוציאו את הצלחות זה יהיה מוכן.
סוטאז' מסדרת טיטניום של Food appeal להשיג ב-Cook and bake



פיצה במחבת ב-15 דקות


מצרכים:
140 גרם (כוס) קמח
1/2 כפית אבקת אפייה
כפית שטוחה (5 גרם) שמרים יבשים או כף (15 גרם) שמרים טריים
כפית סוכר
1/2 כפית מלח
2/3 כוס (160 מ"ל) מים פושרים

לתוספות:
1/2 כוס רוטב עגבניות מוכן (כל חברה שאתם אוהבים ואפשר כמובן גם ביתי)
1/2 כוס גבינה צהובה מגורדת
פרוסות זיתים או תירס
2 כפות שומשום (לא חובה)
עלי בזיליקום (לא חובה)

אופן הכנה (אל תשכחו לקרוא את ההערות החשובות למטה!):
- בסיר סוטאז' (28 ס"מ) מניחים את כל המצרכים לפי הסדר ברשימה. מערבבים היטב עם כף עד שהבלילה חלקה ומנקים את הדפנות עם נייר סופג. מוודאים שכל התחתית של הסיר מכוסה בבלילת הבצק.
- מורחים ממש בעדינות, על החלק הפנימי של הבלילה, 1/2 כוס רוטב עגבניות. זה בסדר אם חלק מהבלילה קצת זז במהלך המריחה. שימו לב - ניתן למרוח את הרוטב על כל הבצק או להשאיר ס"מ מסביב.
- מפזרים גבינה צהובה מגורדת על העגבניות ומעל מפזרים את התוספות שאוהבים. למי שאוהב, ניתן לפזר מסביב שומשום.
- מדליקים את הגז על אש בינונית ומכסים את הסיר. מבשלים במשך 5 דקות על הגז ולאחר מכן מרימים את המכסה הצידה ונפטרים מהמים שהצטברו מתחת למכסה (זה שלב חשוב כדי שהמים לא ינזלו על הפיצה).
- מכסים שוב ומשאירים חריץ קטן כדי שמעט אדים יוכלו לברוח וממשיכים לבשל את הפיצה במשך 10 דקות נוספות.
- מוציאים את הפיצה מהסיר באמצעות תרווד, חותכים למשולשים וזוללים.

פיצה בסיררואים? שום דבר לא נדבק והסיר נשאר מצוחצח. צילום: רחלי קרוט


פיצה בסירזהובה וקריספית למטה וגבינתית מעל. הכי טעים שיש! צילום: רחלי קרוט


הערות חשובות:
- הקפידו לנקות את דפנות הסיר אחרי ערבוב הבלילה כדי ששכבת הבצק הדקיקה על הדפנות לא תשרף במהלך ההכנה.
- 5 דקות אחרי תחילת ההכנה מומלץ מאוד להפטר מעודפי המים שמצטברים על המכסה, רק חשוב מאוד לכסות שוב את הפיצה כמה שיותר מהר ולא להתמהמה.
- נשארה לכם פיצה ואתם רוצים לאכול אותה למחרת? פשוט מחזירים לסיר ומבשלים על אש נמוכה-בינונית עם מכסה סגור במשך 2 דקות. הפעולה הזאת גם מחממת את הפיצה וממיסה שוב את הגבינה וגם מחזירה לתחתית הבצק את הקריספיות.
- לגבי תוספות: בצל יעבוד כאן פחות טוב כי הוא ישאר עדיין חי אחרי 15 דקות, מצד שני, אפשר לצרוב אותו קודם על מחבת ואז להניח על הפיצה או לשים תוספות אחרות כמו פרוסות עגבנייה, תירס, טונה, זיתים, ארטישוק משומר, פלפל צ'ילי ועוד.
- אל תתקמצנו על רוטב העגבניות, הוא זה שהופך את הפיצה לטעימה במיוחד ואפשר גם למרוח אותו על כל הבצק ולא רק בחלק הפנימי כמובן.

פיצה בסיר


unnamed-19-1