כדורי עוף ושעועית צהובה ברוטב עגבניות

מאת: raheli

לא תאמינו כמה קל להכין וכמה טעים זה יוצא - כדורי עוף, רכים רכים, עם שעועית צהובה ברוטב עגבניות. מגישים עם ספגטי או פירה

סטריפ משהו טעים
האמת היא, שכבר הרבה זמן לא העלתי מתכון שכולל בתוכו עוף או בשר. גם כי מאז ומעולם העדפתי פחמימות וקטניות על בשר, וגם כי אידיאולוגית אני מאוד מאמינה בתזונה צמחונית.

לא אכנס עכשיו לסיבות (או שמא יש לומר - תירוצים) שבגינן אני עדיין אוכלת מוצרים מן החי, לא נראה לי שזה המקום לכך, אבל הפעם החלטתי לחרוג ממנהגי ולהביא לכם מתכון שממש לא היה בתכנון להתפרסם, בעיקר כי הוא נוצר מאלתורים במטבח, אבל אחרי הביס הראשון כבר הבנתי שאם לא אכתוב בצורה מסודרת את הכמויות לעולם לא יצא לי שוב כדורי עוף כאלה טעימים ורכים.

המתכון שלפניכם מאוד פתוח לשינויים, אם אתם לא אוהבים שעועית צהובה (היא נהדרת) אפשר להשתמש בשעועית ירוקה, אפונה ואפילו קוביות גזר או בטטה. במקום להגיש את כדורי העוף לצד ספגטי אפשר להגיש אותם מעל אורז לבן או פירה שסופגים את הרוטב, וכמובן, אם אתם מעדיפים את האוכל שלכם חריף, אין שום בעיה להוסיף לרוטב צ'ילי קצוץ או פפריקה חריפה.

שימו לב שהקציצות הקטנות משלבות בתוכן גם גזר, שלאחרונה אני משתדלת להוסיף כמעט לכל דבר. רצועות הגזר הקטנות האלה מתרככות מאוד בבישול ומייצרות כיסים רכים ומרקם אוורירי של הקציצה וגם מוסיפות טעם מתקתק שמאוד אהוב על ילדים (ומבוגרים!). וחוץ מזה, זאת דרך נהדרת להגניב קצת ירקות לאוכל. אגב, אם בירקות עסקינן, גם קישוא מגורד יתקבל כאן בברכה.

עוד רעיונות וטיפים לשדרוג ולקיצור זמן ההכנה תמצאו למטה בהערות.

שבוע מקסים ומחכה לשמוע איך יצא לכם!

בואו לעקוב אחרי גם באינסטגרם - https://www.instagram.com/raheli/

ספגטי וכדורי עוף ברוטב עגבניות

כדורי עוף עם שעועית צהובה וספגטי ברוטב עגבניות


מצרכים:
2 כפות שמן זית
2 בצלים, קצוצים דק
2 גזרים, מגורדים בפומפיה (אין צורך לקלף)
3-4 שיני שום, קצוצות
500 גרם עוף טחון
2 כפות קטשופ או רסק עגבניות או רוטב צ'ילי
5-6 כפות פירורי לחם
1/3 צרור עלי פטרוזיליה, קצוץ דק
כף אבקת מרק – לא חובה
קמצוץ (מה שנכנס בין 2 אצבעות) - אבקת סודה לשתייה
מלח ופלפל לבן

לרוטב עגבניות:
2 כפות שמן זית
2 בצלים, קצוצים דק
4 שיני שום, קצוצות
2 עגבניות רגילות או 10 עגבניות שרי, חתוכות לקוביות קטנות
קופסה קטנה רסק עגבניות
2 ו-1/2 כוסות מים רותחים
מלח ופלפל לבן
כפית פפריקה מתוקה
במידת הצורך – 1/2 כפית סוכר או כפית סילאן

בנוסף:
1/2 חבילה שעועית צהובה קפואה (מופשרת) או אפונה ירוקה
חבילת ספגטי

אופן הכנה:
- במחבת גדולה, על אש בינונית, מטגנים עם שמן זית את הבצל עד להזהבה עדינה. מוסיפים את הגזר המגורד והשום ומטגנים במשך 5 דקות נוספות או עד שהגזר מתרכך מעט. זה בסדר אם הוא נשאר עדיין מעט נגיס. ממליחים ומפלפלים.
- מעבירים את התערובת שטיגנתם לקערה גדולה ומניחים לה להתקרר במשך 10 דקות.
- מוסיפים לקערה את שאר המצרכים ומערבבים היטב. מעבירים למקרר עד שהרוטב יהיה מוכן.
- רוטב עגבניות: בסיר רחב וגדול מטגנים את הבצל עד להזהבה. מוסיפים את השום והעגבניות החתוכות ומטגנים במשך 5-10 דקות, עד שהעגבניות מתרככות.
- מוסיפים מים רותחים, רסק עגבניות ותבלינים ומערבבים היטב. טועמים ומתקנים תיבול במידת הצורך. אם הרוטב מעט חמצמץ (מאוד תלוי בחמיצות העגבניות) אפשר להוסיף כפית סילאן או ממש מעט סוכר. מבשלים את הרוטב במשך 15 דקות.
- מוציאים את תערובת הקציצות מהמקרר ועם ידיים מעט משומנות יוצרים כדורים ומניחים בסיר עם הרוטב. מנענעים מעט את הסיר מדי פעם כדי שרוטב העגבניות יגיע לכל מקום. הרוטב צריך להגיע עד לחצי גובה הקציצות, אם חסר לכם נוזל אפשר להוסיף עוד מים רותחים.
- לאחר 15 דקות בישול מוסיפים מעל את השעועית הצהובה המופשרת ומערבבים בעדינות. מבשלים 15 דקות נוספות או עד שהשעועית רכה.
- בינתיים מבשלים ספגטי ומגישים לצד התבשיל או מוסיפים את הספגטי לסיר ומערבבים ביחד.

הערות חשובות:
- במקום גזר, או בנוסף, אפשר לשים קישואים מגורדים ואפילו בטטה מגורדת.
- במקום שעועית ירוקה אפשר להשתמש באפונה (טרייה או קפואה - לא מקופסת שימורים), שעועית ירוקה, קוביות גזר, קוביות בטטה ובעצם כל ירק שאתם אוהבים.
- כשאין לי זמן להכין רוטב עגבניות, אני קונה רוטב מוכן, פחות קריטי של איזה חברה, ופשוט מוסיפה לזה כוס מים רותחים ופפריקה מתוקה וחריפה. זה חוסך המון זמן ויוצא ממש טעים. אבל כמובן שאין כמו הגרסה הביתית.
- במקום רסק עגבניות אפשר להשתמש בעגבניות מרוסקות, אבל של חברה איכותית, רק שבמקרה כזה ממש חשוב לטעום את הרוטב לפני הוספת הקציצות כי עגבניות לעומת רסק נוטות להיות חמצמצות יותר.
- לא כתבתי במתכון פפריקה חריפה או צ'ילי כי הפעם בחרתי להכין את זה בגרסה מתונה ומתקתקה יותר, אם אתם מעדיפים את האוכל שלכם חריף פשוט תוסיפו לרוטב 1/2 פלפל צ'ילי קצוץ דק או 1/2 כפית פפריקה חריפה.