חמוצים סיניים כמו בסוהו

מאת: raheli

כמו במסעדות אסיאתיות רק טעים יותר - חמוצים בסגנון סיני עם שומשום קלוי. ויש גם בונוס - החמוצים מוכנים כמעט מיד

כמעט לכל מתכון שפרסמתי כאן ב-3 שנים האחרונות צורף טקסט ארוך, הפעם, בעיקר בגלל עייפות מצטברת ומצב רוח מלנכולי ששואב את השראתו מהחורף, החלטתי לקצר במילים ולשלוח אתכם ישר למתכון. והאמת? הכי מגיע לו לככב.

את החמוצים של מסעדת סוהו, ובכלל של המון מסעדות אסיאתיות, אני אוהבת במיוחד. העקצוץ שמלווה את הירקות הפציחים, שנע בין חמיצות גבוהה למתיקות מאוזנת, חביב עלי, ואני משערת שעל רבים אחרים, מאוד.

את המתכון שלפניכם הכנתי ביחד עם גיל (האיש מאחורי מבשל ואוכל) ממש לפני כמה ימים והוא התבסס על הכמויות שנתן ביג ז'ק בבלוג שלו (שקצת חבל שהוא לא מתעדכן כבר כמה שנים). למרות שהכנו כמות ענקית, אבל ממש ענקית, החלטתי להכין עוד צנצנת כמה שעות אחר כך ולשנות את כמויות המצרכים של המשרה כדי לעדן מעט את טעם החמוצים שהיה לטעמי חזק מדי. המתכון שהתקבל נשען עדיין על הטעמים הדומיננטיים של החומץ והסוכר אבל נוספו לו רובדי טעם נוספים כמו גם איזון שבעיני נעים יותר בפה.

ודבר אחרון - תכפילו, תשלשו, תרבעו כמויות. לא משנה כמה תכינו, זה אף פעם לא יהיה מספיק ויתחסל בכמה שעות. מניסיון.

רוצים לדעת ראשונים מה עולה בקרוב? בואו לעקוב אחרי גם באינסטגרם – https://www.instagram.com/raheli/

חמוצים בסגנון סיני


מצרכים ל-2 צנצנות גדולות (כאלה שנכנס בהן קילו קמח):
1/2 כרוב גדול או כרוב אחד קטן
1 ראש כרובית
4 גזרים
2-3 מלפפונים קשים
אופציונאלי: צנוניות

למשרה (מספיק לצנצנת וחצי בערך – אם מכינים כמות גדולה יותר מכפילים כמויות):
3/4 כוס חומץ
מיץ מחצי לימון
3/4 כוס סוכר
3 כוסות מים
2 כפות מלח
1 ס"מ ג'ינג'ר טרי, קלוף
כפית שמן שומשום
אופציונאלי: פלפל צ'ילי אדום או ירוק

אופן הכנה:
- חותכים את הכרוב לקוביות גדולות ואת הכרובית מפרקים לפרחים, לא גדולים. חותכים את המלפפונים והגזר (עם הקליפה) לפרוסות דקות. אם רוצים להוסיף גם צנוניות חותכים גם אותן לפרוסות. מניחים את כל הירקות בקערה גדולה ומערבבים.
- קוצצים דק דק את הג'ינג'ר וחורצים את הפלפל החריף (במידה ורוצים להשתמש בו) עם סכין כך שיהיה עליו חתך. אין צורך לחצות אותו לחצי כדי שהחריפות תהיה עדינה ומרומזת בלבד והגרעינים ישארו בפנים ולא ישתחררו החוצה.
- בסיר גדול מניחים את כל מצרכי המשרה, פרט לשמן שומשום ומבשלים על אש גבוהה עד שהנוזל רותח והסוכר נמס לגמרי. מכבים את האש ומוסיפים שמן שומשום.
- מניחים את הירקות בצנצנות ודוחסים היטב, חשוב מאוד לדחוס את הירקות כמה שיותר.
- מכסים את הירקות בצנצנת עם הנוזל הרותח וסוגרים את המכסה. מניחים לחמוצים להתקרר בחוץ עד שהם מגיעים לטמפרטורת החדר ומעבירים למקרר. ואגב, הם כבר טעימים אחרי שעתיים אבל אחרי הקירור הם עוד יותר טעימים.
- מגישים עם שומשום קלוי - הוא ממש מוסיף אז אל תוותרו עליו.

DSCN7930-חמוצים

הערות חשובות:
- אפשר להוסיף לירקות פלפלים בשלל צבעים, חתוכים לקוביות, ואפילו קולורבי.
- אם אתם שומרים על הגזרה או על כמות הסוכר, אפשר להמיר חצי מהכמות ב"כמו סוכר" או כל תחליף סוכר אחר.
- כן, אפשר להשתמש בנוזלים של החמוצים לכבישה חוזרת. במקרה הזה אני ממליצה לחמם את הנוזלים שוב, להוסיף 1/3 כוס סוכר ו-1/3 כוס חומץ ולהשתמש. ובכל מקרה לא יותר מפעם אחת.