סלט הפתעות של אהרוני או: סלט כרוביות עם ירקות, שקדים קלויים וחמוציות

מאת: raheli

מרענן, משביע, מלא בטעמים ומרקמים וקל מאוד להכנה - סלט כרובית טרייה עם ירקות, שקדים פרוסים וחמוציות. מתכון מושלם של אהרוני

סטריפ משהו טעים
כבר כתבתי כאן לא פעם כמה אני וסלטים חברים טובים. לא סתם חברים של פעם בשבוע, אלא ממש כאלה שמתראים יום יום. תנו לי ארגז מלא בירקות, עדיף כאלה שעדיין עטופים בבוץ, ותראו אושר מה הוא.

עזבו שמדובר בחומרי גלם בריאים, מלאים בערכים תזונתיים וגם (בדרך כלל) חסכוניים בקלוריות, לירקות יש כל כך הרבה יתרונות חוץ מזה. הם צבעוניים ועושים שמח בבטן ובלב, מלאים בטעמים עמוקים שרק הטבע יכול לספק וגם מגוונים מאוד מבחינת המרקמים שלהם.

כל זה פלוס העובדה שהמקרר שלי עמד להתפקע מירקות (כמובן שקניתי הרבה יותר ממה שאני צריכה) גרמו לי לפנטז על סלט שמורכב כולו מירקות טריים. לא מבושלים, לא צרובים, לא אפויים. ככה כמו שהם – פציחים, רעננים, מלאים בטעם. ריקוד בפה.

הבעיה התחילה כשהתיישבתי מול המקרר ולא הצלחתי להחליט מה לשדך למה ומי יבלה עם מי בצלחת.

סטטוס קטן בפייסבוק ושנייה אחר כך כבר דילגתי אל עבר המטבח עם רשימת הירקות שאהרוני (האיש שיש לו הכי הרבה אחוזים בעובדה שאני והמטבח חברים טובים) המליץ שאחבר בינהם ועם בקשה מיוחדת שלו  "שיהיה קצוץ דק". וכמו שאתם כבר מבינים, כשאהרוני אומר משהו, אני לגמרי מבצעת.

הקיצוץ האחיד והקטן לא נועד רק ליופי, יש בו הגיון מבחינת המרקמים והטעמים בפה. יש בו איזון בין הטעמים השונים, אף אחד לא משתלט על השני, אף ביס לא מקבל רק מירק אחד שתפס את מקומו של אחר, אף טעם לא קופץ בראש. ריקוד הרמוני.

תמצאו בו בעיקר כרובית טרייה וצחורה, מגורדת דק, שמאוד מזכירה בורגול במראה שלה, צנוניות עם טעמים בועטים, עגבניות מתקתקות ומלפפונים מרעננים. אל אלה התווספו בצל וצ'ילי שמעיפים הכל למעלה, שקדים שמעשירים את הסלט וחמוציות (אל תגלו לאהרוני שהמרתי את הצימוקים בחמוציות) שמוסיפות מרקם נוסף וכמובן גם טעם.

אז קודם כל, זאת ההזדמנות שלי להגיד המון תודה לאהרוני, האיש המדהים שמצליח ללמד אותי כל יום מחדש דברים שחשבתי שאני כבר יודעת. ושנית, לספר לכם שהסלט הזה הוא חלק מפרויקט "מבשלים ביחד" שמוקדש החודש, איך לא, לארוחת החג.

בפרויקט הפעם תמצאו 18 מתכונים, של 18 מתכונאים סופר מוכשרים, שיצרו את המתכון שלהם לאחת המנות שמרכיבות את הארוחה החגיגית של פסח. בעצם, כל מה שנותר לכם זה לבחור איזה מנות תרצו לאכול בליל סדר וזהו. אה, בעצם גם תצטרכו להכין אותן :)

- לינק לכל המתכונים בסוף הפוסט.

מאחלת לכם חג פסח שמח. חג של חופש ושל טבע, של איזונים וריקודים. ובעיקר חג של מנוחה לגוף ולנפש שמניעה אותו.

DSC_0541-2000

סלט הפתעות של אהרוני


מצרכים:
1/2 כרובית
6 צנוניות
6 עגבניות שרי, עדיף מסוג תמר
5 מלפפונים מיני או 2 מלפפונים רגילים
1/2 צ'ילי טרי
15 עלי נענע
1/3 בצל סגול
5 ענפי בצל ירוק (או 1/3 חבילה עירית)
1/4 כוס שקדים פרוסים או צנוברים
1/4 כוס חמוציות או צימוקים

לרוטב:
3 כפות מייפל או סילאן
3 כפות שמן זית
מיץ מחצי לימון
מלח

אופציונאלי:
כוס קינואה מוכנה

אופן הכנה:
- מגרדים את הכרובית על החלק הגס בפומפיה עד שנוצרים מעין פירורי כרובית שדומים מאוד לבורגול.
- חותכים צנוניות, עגבניות, מלפפונים, צ'ילי, בצל סגול וחמוציות לקוביות קטנות. ממש חשוב בסלט הזה להקפיד על קיצוץ דק ואחיד.
- קורעים מעט את עלי הנענע וקוצצים את הבצל הירוק לטבעות דקות.
- קולים את השקדים על מחבת חמה, ללא שמן, במשך 2-3 דקות.
- מערבבים את מצרכי הרוטב ומניחים בצד. אם מגישים את הסלט מיד מוסיפים לו את הרוטב, אם לא, משאירים את הירקות והרוטב בנפרד ומערבבים לפני ההגשה.
- הרכבה: בקערה גדולה מניחים את כל הירקות ומערבבים בעדינות. מזלפים את הרוטב ומערבבים מעט. טועמים ומתקנים תיבול אם יש צורך. הסלט צריך להיות חמצמץ מהלימון, חריף מעט מהצ'ילי ומתקתק בזכות המייפל.

DSC_0577-1500

הערות חשובות:
- רוצים להפוך את הסלט לארוחה מעולה? פשוט מוסיפים לו כוס קינואה או בורגול. תיווצר לכם מנה משביעה ובריאה שמתפקדת גם כארוחה וגם כסלט מרשים.
- אהרוני המליץ להוסיף לסלט גם קימל קלוי ושום קצוץ, אני ויתרתי עליהם כדי להשאיר את הסלט מעודן יותר אבל אתם לגמרי מוזמנים לנסות.
- חשוב לקצוץ את כל המרכיבים לקוביות קטנות וזהות בגודלן, זה הגאוניות של הסלט הזה ולוקח באמת כמה דקות לחתוך את הירקות. וכן, גם את החמוציות צריך לקצות אחרת יהיו לכם גושים לעיסים וגדולים של חמוציות שישתלטו על הסלט.
- אם אתם אוהבים כוסברה, היא תשתלב כאן מעולה.
- אם אתם משתמשים בעגבניות רגילות, אפשר להוציא מהן המיץ והגרעינים כדי שלא ירטיבו מדי את הסלט.

לכל המתכונים בפרויקט מבשלים ביחד - ספיישל ארוחת חג


קולאז