ביצת הפתעה במילוי מוס גבינה ושוקולד לבן ומוס שוקולד מריר ונוגט

מאת: raheli

שילוב מושלם של טעמים בקינוח קטן שקוצר המון מחמאות - ביצת הפתעה במילוי מוס גבינה, מוס שוקולד ופירות אדומים

סטריפ משהו טעים
מאז ומתמיד שבועות היה החג האהוב עלי. גם כי נולדתי רגע לפניו וגם כי תמיד העדפתי גבינות על בשר ותבשילים כבדים.

עם השנים, כשהמשמעות של החג התבהרה לי יותר, והבנתי שהתקופה הזאת היא בעיקר חגיגה גדולה לתוצרת האדמה, התאהבתי בו אפילו יותר.

יש משהו מאוד מאזן בשבועות, שמגיע אחרי ימים של חריכת אדמה ומדורות עצומות, ומזכיר לנו שקיבלנו אחריות עצומה לשמור על מה שמסביב. על העצים והאדמה, השמש והמים. ושלמרות שנורא קל להסתכל על הבועה הקטנה שאנו חיים בתוכה, בסוף אנחנו אלה שנשלם את המחיר.

אני לא באמת יודעת איך הפך חג האדמה והביכורים לחג הגבינות, בעצם, יש לי ניחוש מושכל מי עומד מאחורי המגמה הזאת, והאמת היא, שאני לא מחובבי המגמה המוגזמת הזאת, אבל חייבת להודות שאם יש משהו שיהיה לי ממש קשה להפרד ממנו, זה גבינות.

אז לכבוד הימים הלבנים שבפתח, נפגשתי לפני שבועיים עם נטלי (עוגיו.נט) וענבל (פיית העוגיות) שהן מקור עצום להשראה (אגב, לא רק בתחום האוכל) וביחד רקחנו 9 מתכונים שמרכיבים שולחן שבועות מושלם.

כל אחת מאיתנו הכינה 3 מתכונים, שיתפרסמו כאן ובבלוגים שלהן, בשלוש הימים הקרובים כך שתוכלו להרכיב מתוך הרשימה ארוחה שלמה וחגיגית (לינקים למתכונים שלהן תמצאו כאן למטה בסוף המתכון).

DSC_1575תראו מה מחכה לכם בימים הקרובים! צילום: רחלי קרוט


את הספיישל המיוחד הזה החלטתי לפתוח עם מתכון שצורת ההגשה שלו כבר הפכה לסוג של סימן היכר שלי – ביצת הפתעה! אני יודעת שזה קצת קיטשי אבל באמת שהתבניות האלה גאוניות. כמעט כל מה שתשימו בהן יראה פי מיליון יפה יותר מאשר בכוס או בתבנית. אפילו קצת קצפת עם פירורי עוגיות ותותים יהפכו לקינוח חגיגי בתוכן. ואגב, אם אתם מכירים את היצרן שלהן, תמסרו לו שהוא חייב לי איזה אחוז או שניים מהמכירות :)

אז מה יש בתוכן? מוס שוקולד עשיר במיוחד, ללא ביצים, עם תוספת קטנה שמרימה אותו למעלה, מעליו (כי בכל זאת שבועות) מככב מוס גבינה עדין עם שוקולד לבן ומעל הכל יער קטן של דובדבן, תות יער ודף דקיק של שוקולד. כדי שלא יחסר.

אז בינתיים, זאת אומרת עד המתכון של מחר, תרשו לי לאחל לכם חג שמח ושולחן מלא בסלטים שווים.

DSC_1539

ביצת הפתעה במילוי מוס גבינה ושוקולד לבן ומוס שוקולד מריר עם נוגט ופירות אדומים


כמות: 20 ביצים (להשיג בחנויות חד פעמי. 13-16 ש"ח למארז של 10 תבניות ביצים)

מצרכים למוס שוקולד ונוגט:
250 מ"ל שמנת מתוקה 38%
250 גרם שוקולד מריר, קצוץ או שבור לקוביות
2 כפיות ממרח נוגט או נוטלה או אבקת נוגט
250 מ"ל שמנת מתוקה 38% (נוספת)

מצרכים למוס גבינה שוקולד לבן:
100 גרם שוקולד לבן, קצוץ או שבור לקוביות
200 גרם גבינת שמנת (או גבינה לבנה 9%), בטמפרטורת החדר - חשוב
250 מ"ל שמנת מתוקה
כף אבקת סוכר
כפית תמצית וניל איכותית

לעיטור:
דובדבנים
תותי יער
50 גרם שוקולד לבן

אופן הכנה:
- ממיסים במיקרו שוקולד מריר ביחד עם מיכל שמנת מתוקה ומערבבים היטב עד שנוצר רוטב חלק ומבריק. מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר למשך שעתיים לפחות (אפשר גם 1-3 ימים).
- במיקסר עם וו הקצפה מניחים את השוקולד שהתקרר ביחד עם מיכל שמנת מתוקה נוסף ו-2 כפיות נוגט או נוטלה ומקציפים על מהירות בינונית עד שנוצר מוס יציב. זה לוקח 2 דקות אז שימו לב לא להתרחק כדי שהמוס לא ישבר.
- מעבירים את המוס לשקית זילוף (ואפשר גם באמצעות כפית) ומזלפים לתוך החלק התחתון של תבנית הביצה עד לחצי הגובה. סוגרים ומעבירים למקרר עד שקרם הגבינה מוכן.
- ממיסים במיקרו שוקולד לבן ביחד עם 4 כפות מהשמנת עד שנוצר רוטב חלק ומבריק. מוסיפים את הגבינה לשוקולד המומס וטורפים היטב עם מטרפה עד שאין גושים.
- מקציפים את השמנת שנותרה ביחד עם אבקת סוכר ווניל עד לקבל קצפת רכה.
- מקפלים את הקצפת לשוקולד עם הגבינה בעזרת לקקן עד שהמוס חלק.
- מזלפים מהמוס גבינה על מוס השוקולד ומעבירים למקרר עד להגשה.
- דפי שוקולד לבן (אופציונאלי): ממיסים את השוקולד במיקרו, בפולסים של 30 שניות ומערבבים בין לבין עד שהשוקולד נמס לגמרי. משטחים את השוקולד על נייר אפייה ומעבירים למקרר להתמצקות (זה לוקח בסביבות רבע שעה). שוברים את דף השוקולד לדפים קטנים ומקשטים את הביצים בצירוף פירות שאוהבים.

DSC_1536-שבועות

אל תפספסו
מתכון לעוגת בלינצ'ס חגיגית של פיית העוגיות

DSC_1603
מתכון לקיש מנגולד ואפונה של עוגיו.נט

13340428_1199372930139650_715337136_oצילום: נטלי לוין