5 מאכלי קיץ הכי פופולריים

מאת: foodpage-team

מגלידה שמכינים בבית ללא מכונה ואבטיח עם בולגרית ועד סלט אטריות שעועית וסמודי. 5 מאכלי הקיץ הכי פופולריים

הקיץ הגיע ואיתו הלחות, המזגן והבגדים הקצרים. אם יש תהיה שמגיעה בעקבות העונה החמה של השנה, היא מה אוכלים כשחם. כמעט בכל יום אנחנו מקבלים מכם שאלות ובקשות למתכונים ושילובי חומרי גלם שאפשר להגיש לאורחים או למשפחה כשהטמפרטורות עולות הרבה מעל ה-30.

אז במיוחד בשבילכם, אספנו את 5 מאכלי הקיץ הכי פופולאריים. מסלט ירקות קלאסי שהופך מתוספת למנה בפני עצמה ועד גלידה ואבטיח עם בולגרית. לכם נשאר רק לבחור ולהכין.

גלידה

במקום הראשון, ולא בכדי, מתמקם הקינוח האולטימטיבי של הקיץ. היא קרה, מתוקה זמינה כמעט בכל סופר או גלידריה ואפילו קל להכין אותה בבית. כל אלה, בנוסף לעובדה שניתן למצוא היום כמעט בכל מקום גלידות סורבה על בסיס פירות עונתיים, הופכים את הגלידה למאכל מושלם שמוריד טמפרטורות ומעלה חיוכים של הנאה.

ואגב גלידה, הנה סרטון קסום שמסביר איך להכין גלידה ביתית ללא מכונה בקלות ובמהירות. ולא תאמינו, אבל למעלה מ-6 מיליון אנשים כבר צפו בו.



אבטיח עם בולגרית

אנחנו לא לגמרי בטוחים מי המציא את זה קודם, אנחנו או היוונים, אבל השילוב בין האבטיח הקר והמתוק לבולגרית המלוחה שמאזנת אותו כבר מזמן הפך לאחד השילובים הכי פופולאריים ואהובים בארץ.

קצת כמו גבינה כחולה ותאנים או קרמל מלוח, מדובר בשילוב שמחבר שני טעמים ומרקמים שמשלימים זה את זה וגורמים לכולם לרצות לאכול מהם עוד ועוד. זה לא מתוק מדי ולא מלוח מדי, זה בול באמצע. תוסיפו לזה את העובדה שהבולגרית עשירה והאבטיח עדין ומיימי ותגלו את הסיבה בגינה השידוך הזה הפך למושלם כל כך.

ואם ביופי ושידוכים עסקינן, קבלו הצעת הגשה לכוכבי אבטיח שמגישים ביחד עם פרוסות בולגרית פיראוס. כל מה שצריך זה קורצנים (של עוגיות) ויש לכם נשנוש נהדר למשפחה או האורחים.

IMG_4778

סלט ירקות

לרוב תמצאו אותו לצד המנה העיקרית או כחלק מהמנות הראשונות אבל בקיץ, סלט הירקות מקבל תפנית ועובר לקדמת הבמה. הירקות הקרירים, הטעמים העדינים והעובדה שמדובר בחומרי גלם שלא מכבידים על בטן הופכים אותו לאחד המאכלים הכי פופולאריים בקיץ.

והכי כיף? לשחק עם התוספות והירקות שבסלט. לגוון עם צבעים, להוסיף מרקמים ולא לשכוח לזלף על הכל שמן זית איכותי ומיץ לימון.

רוצים רעיונות לגיוונים והמלצות על שילובים? בבקשה:
ירקות: מלפפונים, עגבניות שרי, כרוביות טרייה חתוכה לפרחים, כרוב סגול, רצועות זוקיני דקיקות (אין צורך בבישול) וגפרורי גזר.
תוספות: אוכמניות מיובשות או חמוציות, אגוזי לוז קלויים, קוביות גבינה וקרעי פיתה צרובה על מחבת.
עשבי תיבול: עלי נענע, כוסברה, בזיליקום טרי, עירית.
רוטב: שמן זית, לימון, סוכר חום, צ'ילי טרי קצוץ דק. כולם באותה הכמות.

DSC_0012

סלט אטריות שעועית

בדומה למקום ה-3, גם כti מתבססת הבחירה על המצאותם של הירקות הטריים רק שהפעם נוספות אליהם אטריות שעועית דקות ושקופות שהפכו בשנים האחרונות לחומר גלם פופולרי במיוחד בזכות העדינות שלהן והעובדה שהן סופגות לתוכן כל רוטב שתשימו מעל.

הסלט הזה, שמתפקד לגמרי כמנה בפני עצמה, מגיע אלינו ממדינות אסיה שם נוהגים לתבל אותו בסיה, מיץ לימון וצ'ילי ולהגיש אותו עם המון עלי כוסברה מעל.

DSC_1786

סמודי

המשקה שכבש את העולם הגיע לאחרונה גם לארץ. אז נכון, לא מדובר בהמצאת המאה ובוודאי שהיו כאן שייקים עוד הרבה קודם, אבל הסמודי, שהוא שייק פירות סמיך שדומה במרקמו לסורבה, מככב בתקופה האחרונה בלא מעט סרטוני יו-טיוב ובלוגים בארץ ובעולם.

בבסיס מדובר בפירות קפואים שעוברים טחינה בבלנדר ביחד עם מים, מיץ תפוזים או יוגורט כשאליהם ניתן להוסיף מצרכים בריאים כמו זרעי צ'יאה, סילאן, סלק ועוד כיד הדמיון הטובה עליכם.

עוד אופציה היא להגיש את הסמודי בצלחת עמוקה ומעליו להניח פירות טריים חתוכים. אנחנו כבר לגמרי התקררנו רק מלחשוב על השלוק הראשון.

DSC_2393