נתחי עוף בתפוזים וצ'ילי או: געגועים לחורף

מאת: raheli

מערבבים את מצרכי הרוטב, חותכים את העוף ומבשלים את הכל במחבת במשך 10 דקות בלבד. ארוחת צהריים שכל המשפחה תאהב

נתחי עוף בתפוזים וצ'ילי

סטריפ משהו טעים
שמש, טמפרטורות שמדגדגות את ה-40, אנשים בבגדים קצרצרים ומוזיקת רקע של מזגן. אין ספק, הקיץ כבר מזמן כאן והוא לא ממהר להסתלק.


בתור חובבת נלהבת של גשמים, רוחות, סוודרים וכפפות, העונה הזאת, שבה האור והלחות משתלטים על כל חלקה טובה, גורמת לי להפוך ליצור בלתי נסבל. "מתי מגיעים הביתה למזגן", "חם לי", "בא לי ארטיק קרח", "אני מותשת". בקיצור, שונאת קיץ.


הבוקר, אחרי עוד לילה עם לחות לא הגיונית, החלטתי להכין משהו שיזכיר לי, ולו במעט, את הימים הקרירים. ומה מחזיר אותי לינואר ולריח הגשם? כן, תפוזים!


נכון, זאת לא העונה שלהם, ואני לגמרי מעדיפה עגבניה של קיץ ואשכולית של חורף, אבל אידיאולוגיות לחוד וגעגועים לחוד. חוץ מזה, המנה הזאת גרמה לאף לפתח זכרונות של קטיף בפרדס ועל הדרך שילבה את האהבה השנייה שלי – אוכל אסייתי. כזה שמאזן בין כל סקלת הטעמים.


הערות, הארות ושאר חיות בית
• אם אתם מכינים את המנה לילדים, אפשר לוותר על הפלפל החריף. לעומת זאת, אם אתם סתם לא מחבבים אוכל חריף, נסו להתאפק ולא לוותר. הפיקנטיות העדינה נחוצה כאן כדי לאזן את כל המתיקות והחמיצות הטבעית של התפוז.
• אין לכם ג'ינג'ר? חבל, הוא מוסיף טונות של טעם. אם בכל זאת אתם מתעצלים לרדת לקנות, החליפו בשום כתוש. נכון, זה יצא קצת שונה, אבל עדיין טעים מאוד.
• כשאתם קונים את העוף, תבקשו חזה עוף שלם. זה שחתוך כבר לשניצל לא יעבוד כאן (הוא דק מדי, מתייבש מהר ופחות סופג את טעמי הרוטב).
• אגב, את אותו המתכון אפשר לעשות גם בגרסת הלימון. פשוט מחליפים מיץ מתפוז אחד בלימון ומוסיפים עוד קצת מהסילאן.
• מומלץ להגיש את העוף עם אורז לבן, הכי פשוט שיש (כוס וחצי מים רותחים על כוס אורז. 20 דקות בסיר מכוסה).


שיהיה סוף שבוע קריר עם מזגן לרוב. נתראה שוב בחמישי הבא.




[caption id="attachment_4467" align="alignleft" width="213"]נתחי עוף בתפוזים וצ'ילי כמה דקות וזה שלכם. צילום: רחלי קרוט[/caption]

מצרכים:
1 חזה עוף שלם (נקי מגידים ושומן)
כפית גדושה קמח
כפית שמן זית
2 ס"מ ג'ינג'ר טרי, קלוף
1/2 פלפל צ'ילי (או יותר, תלוי כמה חריף אוהבים)
מיץ מ-2 תפוזים
כפית סילאן
גרידה מתפוז אחד
מלח ופלפל לבן
2 ענפי בצל ירוק
מעט שומשום

אופן הכנה:
• חותכים את העוף לקוביות בגודל 2 ס"מ. מניחים בקערה.
• מוסיפים לקערה כפית קמח ומערבבים עד שכל העוף מצופה. השלב הזה חשוב כדי להסמיך את הרוטב אחר כך (וגם כדי לקבל מעטפת פריכה יותר).
• מכינים את הרוטב: על החלק הקטן של הפומפיה מגררים את הג'ינג'ר. מניחים בקערה.
• חותכים את הצ'ילי לקוביות קטנות ומוסיפים לג'ינג'ר.
• מוסיפים לקערה את מיץ התפוזים, גרידת תפוז וסילאן ומערבבים היטב. מתבלים במלח ומעט פלפל לבן.
• מטגנים את העוף: במחבת עם כפית שמן זית מטגנים את קוביות העוף. חשוב – שימו את העוף במחבת ואל תתפתו לגעת בו עד שהחלק התחתון זהוב (מזיזים את המחבת, אם העוף זז בקלות החלק התחתון מוכן) אם תנסו להזיז כשהחלק התחתון עוד לא התבשל לגמרי תגלו שהעוף נדבק. הופכים לצד השני ומטגנים עוד דקה. זה בסדר אם העוף לא לגמרי מוכן, הוא עוד יתבשל בהמשך.
• מוסיפים למחבת עם העוף את רוטב התפוזים ומבשלים על אש בינונית-נמוכה במשך 10-15 דקות או עד שהרוטב מסמיך. מערבבים מדי פעם. טועמים ומוסיפים מלח במידת הצורך.
• כשהעוף מצופה היטב ברוטב הסמיך מכבים את האש, מעבירים לצלחת הגשה עם אורז ומפזרים מעל מעט שומשום ובצל ירוק חתוך לטבעות.




[caption id="attachment_4474" align="aligncenter" width="486"]נתחי עוף בתפוזים לא אוהבים בצל ירוק? החליפו בעירית או כוסברה. צילום: רחלי קרוט[/caption]


בשבוע שעבר >> מתכון לקיש ירקות ספירלה שקוצר מחמאות מהאורחים.


הכנתם? יש לכם שאלות לגבי המתכון? כתבו למטה בתגובות או פרסמו את התמונות של העוף שלכם בקבוצת הפייסבוק