רוטב רוזה טבעוני

מאת: moranraskin

מורן רסקין מכינה רוטב רוזה טבעוני עשיר וטעים משמנת קשיו. מגישים עם פסטה, עם תפוחי אדמה ואפילו עם אורז



 

הרוטב הכה קלאסי הזה, הוא בעצם רוטב מושלם, שניתן לשדך להמון מנות ולהפוך אותן לנפלאות, כמו מנת פסטה (אם בחרתם בפסטה לכו על פוזילי או פנה ולא ספגטי כדי שהרוטב "ייתפס"), או על אורז עם ירקות, על תפוחי אדמה ועוד.



חצי מהרכיבים שלו הם מוצרי מזווה שרצוי שגם כך יהיו לכם בבית, והחצי השני זה בעצם בצל ושום שגם הם נשמרים טוב לאורך זמן יחסית.

אני בדרך כלל מכינה כמות יפה מהרוטב (כמו במתכון כאן), משתמשת בחלק מיד ואת השאר מקפיאה, כך שיש בפריזר רוטב נהדר שרק צריך לחמם והוא כבר מפנק מנה נוספת ללא צורך בהמתנה של זמן ההכנה שלו.



 

רכיבים:

בצל בינוני, קצוץ דק דק

2 שיני שום, פרוסות דק

2 פחיות עגבניות מרוסקות של MUTTI

חצי כוס קשיו

חצי כוס מים

רבע כוס מיץ לימון

2 כפות שמן זית איכותי

כפית מלח

עוד רבע כפית מלח

מעט פלפל

 



 

הוראות הכנה:

מחממים מחבת נון סטיק טובה יחד עם שמן הזית. מוסיפים את הבצל הקצוץ, ומערבבים בעזרת כף עץ כל כמה דקות על אש בינונית עד שהבצל מתחיל להצהיב. מצרפים אליו את השום וממשיכים לבשל כחמש דקות.



מוסיפים את תוכן קופסאות ה-MUTTI, מלח ופלפל ומערבבים. מנמיכים את האש (זהירות כאן לפעמים זה משפריץ). נותנים לרוטב להתבשל לאיטו, זה יקח בין חצי שעה לשעה, עד שהוא מסמיך.







בינתיים מכינים את שמנת הקשיו: מכניסים לבלנדר את הקשיו, המים, מיץ הלימון ורבע כפית המלח ומעבדים לנוזל חלק (אם יש צורך ניתן להוסיף מעט מים עד למרקם חלק לחלוטין. אם הבלנדר לא חזק במיוחד רצוי להשרות את הקשיו מראש לעשר שעות במים פושרים או עשר דקות במים רותחים).

כשהרוטב הסמיך לגמרי במחבת, מצרפים אליו את שמנת הקשיו, מערבבים ומבשלים כשתי דקות.





עכשיו ניתן לצרף אליו פסטה (ממליצה לבשל אותה לפי הוראות היצרן ואז עוד כדקה במחבת עם הרוטב), או לפי ההצעות למעלה, או לשמור בפריזר.





 

למתכונים נוספים של מורן היכנסו לבלוג הטבעוני שלה, Vegan High Tech Mom.