כדורי רפאלו או: שלגיות קוקוס

מאת: raheli

4 מצרכים בלבד, 10 דקות הכנה וקערה אחת ויש לכם כדורי קוקוס עם שוקולד לבן והפתעה קראנצ'ית בפנים

סטריפ משהו טעים
עד לפני 3 שנים בערך, קוקוס ואני לא היינו חברים. לעומת זאת, שרון (ע"ע חברה טובה) תמיד מצאה איזה חטיף, עוגה או משקה שיש בתוכו את הפרי הלבן. תנו לה באונטי, קוקוס טרי מהעץ או עוגת מוס עם קוקוס ותראו אושר מהו. ולא, אף פעם לא קינאתי בחיבה העזה שלה, להפך.

כל זה השתנה לפני כמה שנים, כשמצאנו את עצמנו ב"אורנה ואלה", גם שם, כרגיל, היא מצאה מה לאכול עם קוקוס. רק שהפעם, בניגוד לפעמים הקודמות, מדובר היה באוכל ולא בקינוח. קוביות העוף שנחו על השולחן ונעטפו ברוטב חמאת בוטנים וחלב קוקוס הדיפו כזה ריח משגע שלא יכולתי שלא לטעום. כך יצא שהתאהבתי.

עם השנים הקוקוס נכנס יותר ויותר למטבח. ברוב המקרים הוא אמנם כיכב בגרסה הקרמית שלו - ברטבים מלוחים, במרקים או בקינוחים מיוחדים אבל לאט לאט הוא התווסף גם לעוגות בחושות ולמתוקים אחרים. השיא הגיע כשטעמתי לראשונה כדורי רפאלו. למי שלא מכיר, מדובר בכדורים שדומים מאוד לפררו רושה, רק בגרסה לבנה, כשבפנים מתחבא לו שקד.

אם נניח לרגע בצד את הטעם שלהם, מדובר בממתק שניחן במראה קסום. לא פחות מזה. הלבן הבוהק של פתיתי הקוקוס מזכיר רגעים שמחים של שלג, לצד עדינות ואסתטיות של שמלה חדשה.

הכדורים שלפניכם פחות דומים בטעמם לרפאלו המוכרים, אבל בהחלט דומים להם במראה שובה הלב. לעומת המקור, כאן מתקבלים כדורים דחוסים יותר, שקצת מזכירים ממתקים מרוקאים, ובמרכזם תמצאו אגוז לוז קלוי שמוסיף מרקם קרנצ'י ומאזן את המתיקות שמסביבו. בנוסף, ובניגוד לרפאלו המוכרים, את הכדורים האלה תוכלו להכין במחיר הרבה יותר נמוך. 200 גרם קוקוס יעלה לכם רק 6.99 ש"ח במגה, חלב מרוכז בסביבות 10 וביחד עם השוקולד הלבן סה"כ המוצרים יסתכם בערך ב-25 שקלים ל-30 כדורים. הכי שווה!

כדורי קוקוס רפאלו עם אגוזי לוז


[caption id="attachment_10999" align="alignleft" width="247"]צילום: רחלי קרוט 4 מצרכים וזה שלכם. צילום: רחלי קרוט[/caption]

מצרכים:
200 גרם קוקוס
שפורפרת חלב מרוכז אלסקה (185 גרם)
100 גרם שוקולד לבן
35-40 אגוזי לוז (לא מלוחים)


לציפוי:
50 גרם קוקוס


אופן הכנה:
• מניחים בקערה קוקוס וחלב מרוכז ומערבבים היטב.
• ממיסים שוקולד לבן, מערבבים עד להמסה מלאה.
• מוסיפים את השוקולד המומס לקוקוס ומערבבים היטב עד שהתערובת אחידה. מניחים בצד.
• קולים את אגוזי הלוז על מחבת חמה (אין צורך בשמן) במשך 2 דקות. שימו לב לנער מדי פעם את המחבת די שהאגוזים לא ישרפו. מעבירים לקערה קטנה ומניחים לאגוזים להתקרר.
• עם ידיים מעט רטובות יוצרים כדורים מתערובת הקוקוס ומכניסים לתוכה אגוז לוז, סוגרים ומגלגלים לכדור.
• מצפים ומגישים: מגלגלים את הכדורים בקוקוס ומעבירים לצלחת הגשה. מקררים מעט במקרר וזוללים.
• שומרים בקופסה אטומה במקרר.


הערות, הארות ושאר חיות בית:
• אם אתם מעדיפים את הכדורי שלכם רכים יותר ניתן להמיר 70 גרם מהקוקוס הטחון ב-30 גרם שוקולד מומס ביחד עם 50 מ"ל חלב קוקוס. פשוט מרתיחים את חלב הקוקוס, שופכים את השוקולד ומערבבים עד להמסה. את התערובת שנוצרה מוסיפים לשאר המרכיבים.
• ניתן לצפות את הכדורים בקוקוס קלוי (נמכר בחנויות מתמחות). מדובר בגילופי קוקוס שנקלו ונחתכו לרצועות דקות.
• רוצים לשדרג את הכדורים? ממיסים 100 גרם שוקולד לבן, מריר או חלב ומערבבים היטב. טובלים כל כדור קוקוס (לפני הציפוי) בשוקולד המומס, ממתינים כמה שניות ומפזרים מעל את הקוקוס הטחון. כך יתקבלו כדורים מצופים בשוקולד שמתפצח בפה. גם טעים וגם יפה.


מחפשים עוד מתכונים מעולים? נסו את אלה:
מרק ירקות עם כופתאות סולת
סלט בורגול עם עדשים שחורות וכרוביות