כדורי ריבת חלב וקוקוס או: תחושת שייכות

מאת: olga

כדורי ריבת חלב וקוקוס שמכינים מ-3 מצרכים בלבד! נהדר לגיוון של משלוח מנות או כשמתחשק לפנק אנשים שאוהבים

התקופה הזו בשנה שמתחילים לחשוב על פורים. החג מגיע רק בעוד כחודש, אבל המון דברים כבר מבשרים עליו, כולל תחפושות בחלונות הראווה ואוזני המן בשלל צורות ומילויים לא שגרתיים במאפיות וברחבי האינטרנט.


עד לא מזמן פורים היה עבורי סתם חג שאני מאוד אוהבת. אחד החגים היהודיים הראשונים שחגגתי באוקראינה בחסות הסוכנות היהודית שהעלתה אותי יותר מאוחר לארץ. אני זוכרת את עצמי כחלק מקבוצת נערים שקיבלו כובעים צבעוניים מפלסטיק, משרוקיות והסבר קצר על משמעות החג, מסתובבת קצת שיכורה, מאושרת ומלאה בתחושת שייכות לעם הרחוק-קרוב ולהיסטוריה ארוכת השנים שלו ברחוב הראשי של עיר אוקראינית אפורה ולא מחייכת. אנשים מסביב לטשו עיניים ובטוח חשבו שמדובר בטיול של דיירי בית משוגעים. אבל לי לא היה אכפת, כי אני הרגשתי חופש עילאי, בפעם הראשונה ב- 18 שנות חיי. מאז ועד לאחרונה הדאגה העיקרית שלי לקראת פורים הייתה קשורה לתחפושות. היום, בתור אופה ובלוגרית, אני לא יכולה להרשות לעצמי בנוסף לכך לא להתייחס לנושא משלוחי המנות.


משלוח מנות מעשה ידיים הוא דרך נהדרת להראות לאנשים שאתם אוהבים שאכפת לכם מהם. כמובן אפשר להסתפק במשלוח מנות קנוי או כזה שמורכב מממתקים קנויים. אבל ללא ספק הרבה יותר אישי, מיוחד, איכותי וטעים לפנק את הקרובים במאפים וממתקים תוצרת בית. רוב הסיכויים שמשלוח המנות יכלול אוזני המן, אבל לא חייבים להסתפק רק בהן. אפשר לתגבר את העוגיות המסורתיות בכל דבר אחר, בתנאי שיהיה מתוק.


אני מציעה לכם היום מתכון של סוכריות ברזילאיות מעולות שעשויות משלושה מרכיבים בלבד בהשקעה מינימלית של כסף, זמן ומאמץ. זה די חשוב, כי לרוב החג מתאפיין באפייה מסיבית, ולא יזיק לגוון את המשלוח בעזרת ממתק מהיר וטעים שלא דורש תנור והתעסקות רבה. כל מה שתצטרכו זה סיר וכף. אם אתם לא אוהבים קוקוס, יש אופציות לתחליפים וגיוונים. הסוכריות האלה ממש טעימות, במתיקות מעודנת, רכות ונמסות בפה. סדרו אותן בתוך מנז'טים צבעוניים, והנה קיבלתם תוספת יפהפייה וחגיגית למשלוח המנות שלכם.


מצרכים ל- 20 סוכריות:
קופסת ריבת חלב (400 גרם)
20 גרם חמאה
100 גרם שבבי קוקוס (ככוס ו- ¼)
כ- 1/3 כוס שבבי קוקוס לציפוי


אופן הכנה:
• מעבירים את כל שלושת המרכיבים לסיר ומתחילים לבשל על אש נמוכה תוך ערבוב קבוע. התערובת מתחילה להסמיך ומגיעה למרקם הנכון אחרי בערך 10 דקות בישול.
• מכבים את האש ומקררים את התערובת, תחילה על השיש ואחרי זה במקרר במשך כחצי שעה לפחות.
• יוצרים סוכריות: לוקחים כפית של התערובת, מגלגלים בין הידיים הרטובות כדורים בגודל אגוז ומעבירים על צלחת עם שבבי הקוקוס. מגלגלים כל כדור בתוך הצלחת עד לציפוי מלא ואחיד.
• את הסוכריות המוכנות מסדרים בתוך מנז'טים או על מגש ושולחים לקירור קצר נוסף במקרר.
• אוכלים מיד או שומרים במקרר בכלי סגור.


הערות:
• אפשר לשדרג את הסוכריות ולהכניס לתוך כל אחת מהן שקד או חתיכת אגוז. זה גם הופך אותן למתוחכמות יותר, וגם מוסיף אלמנט של הפתעה.
• אם אתם לא אוהבים קוקוס, אפשר להחליף אותו בכמות זהה של שקדים או אגוזים קצוצים דק. המרקם יהיה קצת שונה, אבל הסוכריות עדיין יהיו טעימות.
• את המתכון המצולם עם הסברים צעד אחרי צעד אפשר לראות כאן


צילום: אולגה טוכשר


בטורים הקודמים:
מתכון למחמר - פשטידה מרוקאית
מתכון לשטרודל תפוחים וצימוקים

מתכון לעוגת תותים

מתכון לעוגת שוקולד רכה ללא קמח
מתכון לעוגיות חמאה וקקאו

מתכון לבראוניז עם אוראו
מתכון לכרובית אפויה בציפוי פריך
מתכון לעוגת פיסטוק עם חלבה


>> לעוד מתכונים מעולים הכנסו לבלוג של אולגה טוכשר – המרכיב הסודי


צילומים: אולגה טוכשר