ריבת תותים ווניל

מאת: maayannadir

רגע לפני שהם נעלמים מהשווקים, מעיין נדיר מלמדת אתכם איך להכין ריבת תותים מעולה בניחוח עדין של וניל. הכינו את הלחם

במטבח של מעייני


תדמיינו פרוסת לחם עם תוך רך וקרום פריך, מעל זה מריחה נדיבה של חמאה צהובה ומעל לכל שכבה של ריבת תותים עשירה בחתיכות פרי ומנוקדת בוניל. זה לא חייב להיות דמיון.

ריבה איכותית די קל לעשות, היחס הבסיסי שלי הוא 1 ק"ג פרי ו-600 גרם סוכר וכאן אני מוסיפה טעם כמו וניל או קינמון, למון גראס ולפעמים גם תבלינים כמו כוכב אניס, הל וציפורן. התפקיד של ליבת התפוח הוא להפריש פקטין שיעזור בגיבוש וסמיכות הריבה בסופו של דבר.

בימים אלו ניתן למצוא בשווקים את התותים במחירי רצפה, מאחר ומדובר בסוף העונה, תלכו לשוק בסוף היום ותקנו. על זה נאמר "הכן ריבתך לקיץ!"


מצרכים ל-3 צנצנות בינוניות:

1 ק"ג תותים טריים, שטופים
600 גרם סוכר לבן
1 כף מחית וניל / תמצית איכותית או מקל וניל
ליבה משני תפוחי עץ (לא חובה)
מיץ מלימון שלם

אופן הכנה:
• בסיר כבד בעל תחתית עבה מניחים את כל החומרים, מערבבים יחד ומשהים בצד כשעה - שעתיים, עד שהפירות מתחילים להגיר מעט נוזלים.
• מתחילים לבשל את הריבה על אש בינונית, וברגע שהסוכר נמס לחלוטין מנמיכים את הלהבה וממשיכים לבשל את הריבה כשעה תוך ערבוב מדי מספר דקות וכיפוי הקצף הלבן שנוצר מעל הריבה.
• בתום הבישול מעבירים את הריבה המוכנה לצנצנות מעוקרות והופכים את הצנצנות עד שהריבה מתקררת לחלוטין.
• איך יודעים שהריבה מוכנה? מניחים במקפיא צלחת קטנה ריקה ויבשה, ברגע שנראה לכם שהריבה מוכנה, לוקחים כף מהריבה ומניחים על הצלחת הקפואה, ממתינים מספר שניות (זהירות זה רותח וניתן לקבל כוויה), ומעבירים אצבע. הפס שנוצר צריך להישאר כמו שהוא ולא להיסגר. אם הפס נסגר ממשיכים לבשל את הריבה זמן נוסף.
• כיצד מעקרים צנצנות? שוטפים את הצנצנות היטב ומייבשים בתנור שחומם ל-150 מעלות. מוציאים את הצנצנות בזהירות, בעזרת מגבת או כפפה חסינת חום ומניחים על מגבת כדי שהצנצנות לא יתפוצצו (הפרשי חום קור). ממלאים את הצנצנות עד הסוף, סוגרים והופכים על הראש ליצירת ואקום.

מעיין נדיר היא יועצת דיגיטלית בתחום הקולינרי. טבחית, קונדיטורית ולעיתים מבשלת במסעדה המשפחתית.
צילום: נטלי לוין


למתכונים הקודמים של מעיין:
כדורי כרישה וגבינות ברוטב עגבניות
טראפלס שוקולד

מרק גונדי עם קציצות עוף וחומוס

נזיד עדשים

לזניה תרד וגבינות

טבית – חמין עיראקי

מקלות בצק עלים ופרמזן