סלט עשבי תיבול עם שקדים וצנוברים ברוטב פטל וחמוציות

מאת: raheli

את המתכון הזה אתם חייבים לנסות! סלט עשבי תיבול, מרענן וקליל, עם שקדים וצנוברים קלויים, חמוציות ורוטב חמוץ-מתוק. כמה בריא ככה טעים

אחד הסלטים שאני הכי אוהבת כשאני מגיעה למסעדה זה סלט עשבי תיבול. לא רק שהוא מרענן וקליל, אלא שיש בו גם איזון מאוד נכון של טעמים ובונוס של בריאות.

כבר לא מעט פעמים שיצא לי לנסות להכין את הסלט הזה בבית, איכשהו זה תמיד יצא מאוד קרוב למקור אבל לא מאוד טעים. משהו בטעם ה'עשבי' מדי הזכיר לי דשא ופחות רעננות ומרקם כייפי.

כן, כמה פשוט ככה חשוב לדייק איתו. יותר מדי פטרוזיליה ויצא לכם סלט טאבולה עם טעם עז של עשב, יותר מדי כוסברה והסלט יזכיר לכם מנה אסייתית ואם תשתמשו בבצל ירוק חתוך גס תגלו שהוא מעפיל על כל הטעמים.

אז אחרי לא מעט ניסיונות, מצאתי נוסחה שבעיני עובדת מעולה. רק חשוב מאוד לא להוריד מהכמויות, בעיקר לא מאלה של השקדים והצנוברים שמאווררים את כל העשבייה הזאת ומוסיפים פריכות מתבקשת.

מילה לגבי הרוטב, כדי להוסיף לו טעם חמצמץ פירותי הוספתי סירופ פטל וחמוציות של סודהסטרים שאני מכינה איתו בדרך כלל משקה קר לקיץ וצ'ילי טרי שמוסיף קיק של חריפות, אבל כזאת שלא משתלטת. אם אתם מעדיפים את הסלט שלכם יותר חריף אתם כמובן יכולים להגדיל את הכמות של הפלפל.

ודבר אחרון - אם אתם רוצים להגיש את הסלט כארוחה קלילה, אפשר להוסיף לו בין חצי כוס לכוס בורגול או קינואה, מבושלים ובטמפרטורת החדר.

סלט עשבי תיבול עם שקדים וחמוציות


מצרכים:
צרור קטן עלי נענע (בלי הגבעולים)
1/2 צרור פטרוזיליה
צרור קטן כוסברה
1/2 חבילת עירית
1/3 כוס שקדים פרוסים
6-7 כפות צנוברים
1/3 כוס חמוציות, עדיף ללא תוספת סוכר

לרוטב (הכמות מספיקה ל-2 סלטים):
2 כפות סירופ דיאט פטל וחמוציות סודהסטרים
4 כפות שמן זית
מיץ מ-1/2 לימון (אם הוא קצת יבש אז אפשר מיץ מלימון שלם)
1/2 צ'ילי טרי, קצוץ לפרוסות דק
כפית סוכר חום
מלח ופלפל לבן

אופן הכנה:
- קוצצים עם סכין חדה את עשבי התיבול, חשוב לא לקצוץ אותם יותר מדי אחרת הם משחירים והופכים להיות סמרטוטיים. את העירית קוצצים לטבעות דקות. מניחים בקערה גדולה.
- במחבת חמה, על אש בינונית, קולים את השקדים והצנוברים עד שהם מזהיבים (בלי שמן). מניחים להם להתקרר כדי שיתקשו ויהפכו להיות פריכים מאוד.
- מערבבים בקערה את עשבי התיבול, השקדים והצנוברים והחמוציות.
- מכינים רוטב: מערבבים את כל המצרכים, טועמים ומתקנים תיבול אם צריך. הרוטב צריך להיות חמצמץ ומעט מתוק.
- מערבבים בעדינות את הסלט עם 4-5 כפות מהרוטב ומגישים.
- רוצים לשדרג? מוסיפים לסלט 1/2 כוס קינואה אדומה מבושלת (מבשלים כוס קינואה עם 1 ו-3/4 כוסות מים רותחים על אש נמוכה עם מכסה סגור), לא חמה כדי שלא תרכך את עשבי התיבול.


סלט עשבי תיבול עם שקדים, חמוציות וקינואה

אל תפספסו:
מתכון לטראפלס שוקולד לבן ולימונענע מעולים
סלט קינואה עם עדשים שחורות, כרוביות וקשיו


600x80