פרחי כרובית בדבש, צ'ילי ולימון

מאת: raheli

הבעיה הגדולה במנה הזאת, שהיא גונבת את ההצגה מכל הסלטים בשולחן - פרחי כרובית בדבש, צ'ילי ולימון. שילוב בין מתיקות לחריפות

סטריפ משהו טעים
מה הקשר בין כדורי שוקולד, עוגת שוקולד בחושה וכרובית בתנור? הו, טוב ששאלתם. מסתבר ששלוש המתכונים האלה הם הנפוצים ביותר באתר. והכי מדהים, שבשנה האחרונה כרובית בתנור עקפה בסיבוב אפילו את השוקולד המפתה.

כן, מסתבר שאני ממש לא מיוחדת באהבה לפרח הלבן והצחור. ומה שהכי כיף, שאפשר לאכול את הכרובית בכל צורה שהיא. בסלט כשהיא טרייה ופריכה, בתוך קציצות ופשטידות שם היא מוסיפה מרקם רך שנמס בפה וכמובן אפויה בתנור עם מעטה זהוב למעלה. ואפילו לא הזכרתי את מגוון הרטבים העצום שיכולים להשתדך אליה.

המתכון שלפניכם עושה כבוד ושם בקדמת הבמה את הכרובית. מלבד הצורה שלה, שנשמרת גם אחרי צריבה במחבת, הטעמים שעוטפים אותה מזכירים עוף בדבש וצ'ילי, אותם נתחוני עוף שמוכרים במסעדות סיניות ותיקות עם רוטב דביק שמשלב מתיקות וחריפות עדינה.

ואני חייבת להזהיר אתכם, הספק סלט ספק תוספת הזאת מתחסלת באמת בדקות ספורות. אם אתם מכינים את המנה לארוחת ראש השנה או לכל ארוחה שיש בה יותר מ-3 אנשים, אני ממליצה בחום להכפיל כמויות. שלא תגידו שלא הזהרתי.

מערבבים בקערה קורנפלור, קמח ותבלינים. צילום: רחלי קרוט


מחממים מחבת עם שמן זית ומטגנים את פרחי הכרובית. צילום: רחלי קרוט


מסננים את הכרובית מהמים הרותחים. צילום: רחלי קרוט


מצרכים:
1 כרובית גדולה, מפורקת לפרחים
מים רותחים
כף מלח
5-6 כפות שמן זית יד מרדכי

לבלילה:
כפית קורנפלור
כף קמח
1/2 כפית פלפל שחור גרוס
1/2 כפית מלח
1/2 כפית צ'ילי יבש
1/3 כוס מים

לרוטב צ'ילי ודבש:
2 שיני שום כתושות
כף עגבניות מרוסקות או רסק עגבניות
כף רוטב צ'ילי חריף
2 כפות שמן זית
2-3 כפות דבש יד מרדכי
מיץ מחצי לימון קטן
כף סויה

לקישוט:
שומשום
בצל ירוק חתוך לטבעות

אופן הכנה:
• מניחים את פרחי הכרובית בקערה גדולה עם מים רותחים (במשך 2 דקות). ממליחים מעט.
 בינתיים מערבבים בקערה רחבה קורנפלור, קמח, פלפל שחור, מלח, צ'ילי ומים. שימו לב לערבב את הבלילה היטב כדי שלא ישארו גושי קמח או קורנפלור.
 מסננים את הכרובית מהמים ומעבירים לקערה עם בלילת הקמח. מערבבים היטב עד שכל פרחי הכרובית יהיו מצופים בבלילה. אל תדאגו אם היא נוזלית מדי, זה בסדר גמור.
 מחממים מחבת עם שמן זית ומעבירים את הכרובית למחבת, הקפידו להשאיר את הבלילה שלא נתפסה על הכרובית בתוך הקערה ולא לשפוך גם אותה למחבת (תיכף יתווספו אליה שאר המצרכים).
 מטגנים את הכרובית, תוך כדי ערבוב, במשך 5-8 דקות, על אש בינונית, עד שהכרובית מקבלת צבע זהוב ומתרככת מעט.
 בינתיים מוסיפים לקערה עם הבלילה שנותרה (זו שהכרובית הייתה בתוכה) – שום, רסק עגבניות, צ'ילי, שמן זית, דבש, מיץ לימון וסויה. מערבבים היטב.
 כשפרחי הכרובית זהובים שופכים עליהן את הרוטב וממשיכים לטגן במחבת תוך כדי ערבוב מתמיד עד שהן מצופות לגמרי ברוטב ומבריקות.
 מעבירים לצלחת הגשה, מפזרים שומשום ובצל ירוק ומגישים.

ביס ועוד ביס וזה נגמר. צילום: רחלי קרוט


הערות חשובות:
• רוצים להגיש את הכרוביות לשולחן ישר מהמחבת? אחרי שלב הטיגון של הכרובית עם הבלילה, הוציאו אותן לצלחת ושמרו במקרר. בקערה קטנה נפרדת שמרו את רוטב ה'צילי והדבש. לפני ההגשה העבירו את הכרובית למחבת, טגנו במשך דקה והוסיפו את הרוטב.
• לא חובה להרתיח את הכרוביות בקערה, הרתיחה נועדה גם כדי לנקות אותן היטב וגם מעט לרכך אותן. אם אתם לא מקפידים על ניקיון ברתיחה אפשר לוותר על השלב הזה, הריכוך יעשה כבר במחבת.
• כמובן שלא חובה להוסיף את השומשום והבצל הירוק אבל הם מוסיפים גם מראה וגם טעם רענן יותר.
• אם נשאר לכם רוטב במחבת, שמרו אותו בקערה קטנה. כך תוכלו להכין עוד כרוביות או להגיש לצד אלה שהכנתם כדי שכל אורח יוכל להוסיף לו כאוות נפשו.


שילוב מושלם בין חריפות למתיקות. צילום: רחלי קרוט


אל תפספסו - מתכון ללחמניות דבש רכות ואווריריות עמו כמו ענן