קאפקייקס שוקולד ופררו רושה

מאת: olga

קאפקייקס שוקולד קלים להכנה עם הפתעה מתוקה בפנים שמתגלה בחיתוך - כדורי פררו רושה. וגם: קרם שוקולד עשיר מעל

המרכיב הסודי - אולגה טוכשר
ככל שאנחנו מתקרבים לפורים, כך גדלה הרלוונטיות של קינוחים שאפשר להכניס למשלוח מנות. אם אתם קוראים את השורות האלה, רוב הסיכויים שהגעתם לאתר FOODPAGE ובסבירות גבוהה אתם מתכוונים כמוני להכין משלוחי מנות תוצרת בית. כל הכבוד לכם – רעיון מעולה! אין דרך טובה יותר להראות ולהביע אהבה והערכה לאנשים קרובים. אני בטוחה שבמהלך שנים אצל כל אחד מכם התגבשה רשימה מסוימת של קינוחים שמרכיבים את המשלוח. לי יש רשימה כזאת, ובה מספר פריטים מעודפים שחוזרים על עצמם שנה אחרי שנה. כי הם טעימים, פשוטים יחסית להכנה ותמיד מצליחים וקוצרים מחמאות. יחד עם זאת, בכל שנה אני משתדלת להכניס גם משהו חדש, מתכון שגיליתי מאז החג האחרון שנכנס לי ללב, ובא לי לחלוק אותו עם אחרים.

השנה ללא ספק אוסיף למשלוח שלי את קאפקייקס השוקולד עם פררו רושה. אני אפילו לא יודעת מאיפה להתחיל למנות את הסיבות לכך. קודם כל מדובר בעוגות אישיות מהודרות, ארוזות מראש וקלות לשינוע. הן שומרות נהדר על הצורה, והקרם מאוד יציב ולא נמס גם בטמפרטורת החדר. הקאפקייקס האלה יפים ומרשימים. הם ימשכו תשומת לב ויגרפו מחמאות עוד לפני שיטעמו אותם. ואז מגיע עניין הטעם. הו, מדובר בחגיגה אמיתית לאוהבי שוקולד: בסיס מבצק פאדג'י, תלולית קרם שוקולד עשיר מלמעלה ובלב העוגה - הפתעה קטנה, קרנצ'ית ומתוקה של פררו רושה. וכל זה עשוי ממרכיבים זמינים בהשקעה זניחה של זמן ומאמץ. אז תתחילו להרכיב את רשימת הקינוחים למשלוח. את המתכון לכוכב הסלסלה כבר יש לכם :)

פררו2

מרכיבים ל-12 קאפקייקס גדולים:
75 גרם חמאה, מומסת
300 גרם קמח (2 כוסות + 2 כפות)
100 גרם קקאו משובח (3/4 כוס)
כפית סודה לשתייה
כפית אבקת אפייה
250 גרם סוכר (כוס + 4 כפות)
ביצה
100 מ"ל קפה חזק (בערך חצי כוס פחות כף מים רותחים + כף גדושה קפה)
200 מ"ל יוגורט לבן (גביע)
12 פררו רושה

מרכיבים לקרם:
100 גרם חמאה, רכה
40 גרם קקאו (4 כפות)
100 גרם אבקת סוכר (חבילה)
70 גרם שוקולד מריר
סוכריות צבעוניות / אגוזים קצוצים לקישוט

אופן הכנה:
- ממיסים את החמאה במיקרוגל.
- מנפים לקערה גדולה את כל המרכיבים היבשים – הקמח, הקקאו, אבקת האפייה והסודה לשתייה, מוסיפים את הסוכר ומערבבים בעזרת מטרפה.
- בקערית קטנה טורפים יחד את הביצה והיוגורט עד שמתקבלת תערובת אחידה. מוסיפים אותה, את החמאה המומסת והקפה לתוך הקערה עם המרכיבים היבשים ומערבבים בעזרת כף או לקקן עד שמתקבל בצק סמיך ודביק בצבע חום עשיר.
- מחממים את התנור ל- 175 מעלות.
- מרפדים את תבנית השקעים בשתי שכבות מנז'טים, לוקחים כף גדושה של הבצק, מעבירים לידיים רטובות, מקבצים אותו למעין כדור בלי ללחוץ ולהדק ומניחים לתוך המנז'ט. אפשר במקום להשתמש בשתי כפות או שקית זילוף. השקעים צריכים להיות מלאים לגובה 3/4.
- אופים כ- 15-20 דקות עד שהקאפקייקס תופחים וקצת נסדקים. לא משאירים בתנור יותר מ- 20 דקות!
- מוציאים את התבנית מהתנור ומקררים טיפה את הקאפקייקס בתוכה. בעזרת כפית עושים גומחות קטנות בחלקם העליון. לכל גומחה מכניסים פררו רושה. חולצים את הקאפקייקס מהתבנית.
- מכינים את הקרם: בקערה מקציפים את החמאה הרכה במשך כמה דקות. בשתי נגלות מוסיפים את אבקת הסוכר והקקאו המנופים וממשיכים להקציף עד שמתקבל קרם סמיך.
- ממיסים את השוקולד במיקרו או על באן מרי ומוסיפים לתערובת. מערבבים היטב בעזרת לקקן, מעבירים את הקרם לשקית זילוף עם צנטר כוכב ומזלפים מעל כל סוכרייה תלולית קרם בגודל רצוי. מקשטים עם סוכריות צבעוניות או אגוזים קצוצים.
- שומרים במקרר בכלי אטום. מגישים בטמפרטורת החדר.

פררו

הערות:
- מומלץ להשתמש בקקאו כהה משובח.
- אפשר להפחית את כמות הסוכר לכוס אחת בלבד.
- אם אין לכם שקית זילוף ו/או צנטר כוכב, אפשר להשתמש בשקית רגילה עם פינה חתוכה. התלוליות יהיו חלקות.
- גם הבצק וגם הקרם יוצאים די סמיכים – ככה זה אמור להיות. אם אתם מתקשים לעבוד עם הקרם, כי עכשיו די קר בבית והחמאה נוטה להתקשות, תחממו טיפה את הקרם שבתוך השקית. אני הכנסתי אותו לפני השימוש לתנור המתקרר.
- מאוד חשוב לחמם את התנור ל- 175 מעלות ולא יותר, ולא לאפות את הקאפקייקס יותר מ- 20 דקות.
- את המתכון המצולם עם הסברים צעד אחרי צעד אפשר לראות כאן.

[divider]

בטורים הקודמים:
שקדים מקורמלים
שושני שמרים עם פקאנים ברוטב קרמל

עוגת פבלובה עם קרם תפוזים ופירות הדר

ריבועי שוקולד במרקם של טראפלס

>> לעוד מתכונים מעולים הכנסו לבלוג של אולגה טוכשר – המרכיב הסודי


צילומים: אולגה טוכשר