עוגות נוטלה אישיות מ-3 מצרכים בלבד או: גאונות בקערה

מאת: raheli

3 מצרכים. כן, מה ששמעתם. רק 3 מצרכים וקערה ויש לכם עוגות נוטלה מושחתות עם מרקם פאדג'י שנמס בפה. לקרוא, להכין ולשמור

סטריפ משהו טעים

אין יום שעובר מבלי שאשוטט לפחות שעתיים בבלוגי אוכל בעולם. האינטרנט, שכבר מזמן הפך לחלק בלתי נפרד מהחיים שלי ושל רבים אחרים, גרם לכדור הארץ להיות קטן יותר, מוכר יותר, נגיש יותר.

אם פעם היינו מסתפקים במתכון הונגרי של סבתא שנכתב בכתב יד צפוף, במחברת שורות עבה, היום אפשר למצוא מגוון עצום של גרסאות דומות ומשודרגות על ידי לחיצה על העכבר.


גם המתכון הזה, כמו הרבה מהרעיונות שרצים לי כל הזמן בראש, הגיע מבלוג אוכל בחו"ל. לבלוג קוראים Laura's Sweet Spot ואני מזהירה אתכם מראש, אפשר ללכת בו לאיבוד ולגלות אחרי שעתיים שאתם עדיין דבוקים למסך. שלא תגידו שלא אמרתי.


לאורה כתבה ממש בתחילת המתכון שהוא מטורף וגאוני, והוא אכן כזה. יש בו רק 3 מצרכים אבל הטעם הוא לפחות כמו של 30. כשצילמתי את התמונה "נאלצתי" לקחת ביס קטן כדי שתוכלו לראות איך נראה המרקם בפנים. הבעיה הייתה, שאחרי הביס הראשון הגיע עוד אחד, רק כדי לישר כמובן, ותוך שניות נגמרה עוגה קטנה. ואפילו לא הספקתי לצלם. אז הנחתי עוגה חדשה, לקחתי עוד ביס, וגם הוא כמובן לא הסתיים באחד.


העוגות הקטנות שמתקבלות הן בעצם ספק בראוניז ספק סופלה. עשירות ושוקולדיות כמו בראוניז אבל רכות ונמסות בפה כמו סופלה. וכדי להעצים עוד יותר את נוכחותו של השוקולד, כאילו שהיה חסר, הוספתי למעלה גם גנאש וברס. אבל אתם באמת לא חייבים.


הערות, הארות ושאר חיות בית (לא לדלג, גם ככה המתכון קצר):




[caption id="attachment_5742" align="alignleft" width="288"]עוגות נוטלה ממלאים רק עד לחצי. צילום: רחלי קרוט[/caption]

• אחרי צינון קצר בחוץ, יווצר לכם מעין שקע קטן מעל העוגה. אתם כמובן יכולים להשאיר אותו ככה, או אפילו לפדר באבקת סוכר, אבל אם בא לכם להתפרע הנה כמה אופציות למילוי השקע:
1. ממרח חלבה + שערות חלבה
2. זילוף של מוס נוטלה (מקציפים נוטלה ושמנת מתוקה ביחד)
3. דובדבן, חצי תות, פטל או כל פרי שאוהבים
4. גנאש שוקולד (מתכון בהמשך) עם סוכריות צבעוניות, ברס או קוקוס
5. תלוליות קטנות של קצפת


• אני ממש דורשת מכם לא לאפות את העוגות הקטנטנות האלה יותר מ-12 דקות (בתנאי שהתנור שלכם היה מחומם כראוי לפני הכנסתן לתנור). חלק מהכיף בקינוח הוא המרקם הפאדג'י שלו בפנים.
• אני השתמשתי בנוטלה חדשה שרק נפתחה ולכן המרקם היה נוח לעבודה, אם הנוטלה שלכם מעט קשה, שימו אותה במיקרו לכמה שניות. רק הקפידו לא לחמם אותה יותר מדי כדי שלא תבשל את הביצים.
• במתכון המקורי לאורה השתמשה בקמח רגיל, לטעמי הוא קצת פחות טוב מתופח (פחות קליל במרקם) אבל אם אין לכם קמח תופח אתם יכולים להכין גם עם רגיל או להוסיף כפית אבקת אפייה על כל כוס קמח.
• תוספת שוקולד צ'יפס מריר לא באמת הכרחית, אבל טעימה להפליא. מעבר לעובדה שהשוקולד המריר מאזן קצת את המתיקות הגבוהה של הנוטלה, במיוחד אם תעשו שימוש בשוקולד עם אחוזי קקאו גבוהים, הוא גם מוסיף נקודות רכות של שוקולד בפנים.
• חשוב – מכינים את העוגות האלה בתוך מנז'טים רגילים של קאפקייקס ולא במיני. למרות זאת, יש לשים לב למלא רק חצי מהגובה כי הבלילה גם ככה מתוקה ודחוסה ובאפייה היא כמובן גם תופחת.
• נסו להתאפק יותר ממני ואל תאכלו את העוגות בעודן חמות, הן עדיין נורא רכות כשהן יוצאות מהתנור וצריך לתת להן חצי שעה להצטנן בחוץ או במקרר לפני שאוכלים.


סוף שבוע רגוע ומתוק ♥ נפגש כאן שוב בחמישי הבא.


מצרכים ל-11 עוגות אישיות:
1 כוס נוטלה (340 גרם. קצת פחות מחצי צנצנת גדולה)
2 ביצים
90 גרם קמח תופח (1/2 כוס ועוד 2 כפות)
אופציונאלי: 70 גרם שוקולד צ'יפס מריר, עדיף עם אחוזי קקאו גבוהים


אופן הכנה:
• מחממים תנור ל-190 מעלות.
• עם מטרפה ידנית טורפים בקערה את הנוטלה והביצים עד שמתקבלת תערובת אחידה.
• מוסיפים את הקמח וטורפים רק עד שאין גושי קמח. מוסיפים את השוקולד צ'יפס (במידה ורוצים) ומערבבים מעט.
• מעבירים למנז'טים של קאפקייקס (2 כפיות גדושות בכל מנז'ט) או עד לחצי גובה. חשוב: מומלץ מאוד להניח את המנז'טים בתוך תבנית שקעים כדי שהעוגה תשמור על צורתה ולא תתרחב.
• אופים במשך 12 דקות (מוציאים גם אם העוגות רכות באמצע. בתנאי שחיממתם את התנור כמו שצריך, כן?).
• מצננים חצי שעה בחוץ או במקרר וזוללים.


גנאש שוקולד
רוצים למלא את השקע בגנאש שוקולד? (כמו בתמונה) – ממיסים 50 גרם שוקולד עם 50 שמנת מתוקה ומערבבים עד להמסה מלאה. ממלאים כל שקע בכפית מהגנאש ומעטרים בסוכריות צבעוניות, קוקוס או ברס.




[caption id="attachment_5758" align="aligncenter" width="461"]עוגות נוטלה מתאפקים לא לחסל לפני שהעוגות מצטננות. צילום: רחלי קרוט[/caption]

 

עוד במשהו טעים:
קיש ירקות ספירלה
נתחי עוף בתפוזים וצ'ילי
פחזניות במילוי מוס שוקולד ודובדבנים

הכנתם? יש לכם שאלות לגבי המתכון? כתבו למטה בתגובות או פרסמו את התמונות של העוגות שהכנתם בקבוצת הפייסבוק