רשום כבר?
התחבר
לא רשום?
הירשם
אתם כאן: Home - ארוחת בוקר - סלט עדשים שחורות וחמוציות

סלט עדשים שחורות וחמוציות

סלט עדשים שחורות, בטטה וחמוציות של מסעדת מיטבול גריל & דיינר. סלט סופר בריא, מרענן ומרשים שמכינים ממש בקלות

מתכון ל-4-6 מנות

מרכיבים לסלט:

  • 2 כוסות עדשים שחורות
  • בטטה גדולה או 2 בינוניות
  • 2 שקיות עלי בייבי (כ-250-300 גרם)
  • 4 גבעולי בצל ירוק קצוצים דק
  • חופן עלי נענע חתוכים גס
  • חופן עלי פטרוזיליה חתוכים גס
  • בצל סגול בינוני או 2 קטנים חתוכים לרצועות דקות
  • חופן חמוציות
  • מעט שמן זית
  • סוכר
  • טימין
  • מלח ופלפל

מרכיבים לרוטב:

  • כוס חומץ בלסמי
  • 5-6 שיני שום קלופות
  • רבע כפית פלפל צ'ילי גרוס
  • גבעול טימין
  • 2 כפות סילאן
  • חופן עלי מרווה

אופן ההכנה:

משרים את העדשים במים ל-12 שעות. מומלץ להחליף את המים לפחות פעמיים במהלך ההשרייה.
מבשלים את העדשים כחצי שעה ב-4 כוסות מים. כ-5 דקות לפני שמסירים מהאש מוסיפים כפית גדושה של מלח.
חותכים את הבטטה לקוביות בינוניות, מתבלים בשמן זית, מעט מלח ופלפל ומעט סוכר וטימין. מערבבים היטב ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-200 מעלות למשך כ-25-30 דקות.
אחרי שהבטטות מצטננות, מעבירים לקערה עם העדשים המבושלות ומוסיפים את כל מרכיבי הסלט.

מכינים את הרוטב –
יוצקים את כל מרכיבי הרוטב לסיר קטן ומבשלים על אש נמוכה. מערבבים כל כמה דקות, עד שהרוטב מצטמצם למרקם מעט סמיך ולכחצי מהכמות המקורית. מצננים במקום מוצל לפחות שעה.
אחרי שהתקרר מסננים את הרוטב ושומרים בצד את שיני השום.
מערבבים בבלנדר את הרוטב המצומצם יחד עם כמות זהה של שמן זית ועם שיני השום שבושלו ברוטב.
יוצקים את הרוטב על הסלט, מערבבים היטב, טועמים ואם צריך מוסיפים עוד מלח או פלפל.
ניתן לקשט בחופן של גרעיני דלעת ולהוסיף גבינת פטה מגורדת.

 

הוסף תגובה

Scroll To Top
%d בלוגרים אהבו את זה: