לחם בירה שחורה עם אגוזים ב-5 דקות עבודה

מאת: etibet

בלי שמרים והתפחה, בלי רידוד ורק עם 5 מצרכים בסיסיים - לחם בירה שחורה עם אגוזים שמכינים ממש בכמה דקות

חוויות-קולינריות sweet weekend
יום של אפיית לחם הוא יום משפחתי, גם אם הוא קורה בסתם יום של חול. אתמול, באופן ספונטני, הוכרזה כוננות אפיה. מדהים לראות איך מכל קצוות הבית התאספו כולם סביב התנור (גם השכנה פסעה בעקבות הריח). התגובה הראשונה היתה: וואוו, איך שהעוגה נראית טוב. אחרי הסבר קל הבינו כולם כי מדובר בעצם בלחם ואפשר להתחיל לנגב.

לחם בירה שחורהבהשראת פורים הקרב ("ונהפוך הוא") ובאדיבות השף יאיר פיינברג, הבאתי לכם הפעם מתכון ללחם בירה שחורה ואגוזים בעל מראה עוגתי. על נפלאות הבירה השחורה אינני צריכה להרחיב. מעבר להיותה המשקה האולטימטיבי לנוהגים שלא רוצים לוותר על בירה, היא ללא צבעי מאכל וחומרים משמרים, מכילה ויטמינים ומינרלים והכי חשוב משתלבת היטב באפיה ובבישול.

בלי התפחה, לישה או הכנות מוקדמות - לחם מהיר, קריספי ודחוס. בעל טעם ניטרלי הדורש תוספות. במתכון שלפניכם נעשה שימוש באגוזים, אך ניתן להחליף אותם בעגבניות מיובשות, זיתים, בצל מטוגן (שווה לנסות!) ועוד. בשל דחיסותו, הוא נותן תחושת שובע, קחו בחשבון שלא תרגישו צורך ביותר מ-2 פרוסות. אני הגשתי בארוחת ערב משפחתית עם חמאה, וזה השתלב נפלא.

גם השבוע אני מזמינה אתכם להצטרף ללמעלה מ-470 החברים בקבוצת הפייסבוק של הטור. להגיב, לשתף תמונות ומתכונים שהכנתם בהשראת הטור ולהתעדכן ראשונים בפוסטים השבועיים. וגם: רוצים לקבל עדכון בכל פעם כשמתכון חדש עולה? שלחו לי את המייל שלכם ל:etush93@walla.com

מצרכים (תבנית אינגליש קייק 28 ס"מ):
400 גרם קמח לבן
שקית וחצי אבקת אפייה (15 גרם)
1 כפית מלח
330 מ''ל בירה שחורה  (בקבוק קטן, בטמרפטורת החדר)
70 גרם אגוזי מלך, שבורים גס


אופן ההכנה:
• מחממים תנור ל-150 מעלות.
• מערבבים בקערה את הקמח עם אבקת האפייה והמלח. מוסיפים לאט, תוך בחישה, את בקבוק הבירה השחורה.
• מערבבים הכל עד לקבלת בצק אחיד, מוסיפים אגוזי מלך ומערבבים ממש מעט.
• מעבירים את הבצק לתבנית מאורכת (28 סנטימטר) מצופה בנייר אפיה משומן.
• אופים 20 דקות ב- 150 מעלות, ועוד 20 דקות ב- 175 מעלות. עד שהלחם משחים וקיסם שננעץ יוצא נקי.
• מצננים היטב ופורסים.

קטנה על אחסון הלחם
מומלץ להגיש ביום ההכנה, בשל העובדה שהלחם מאבד יחסית מהר מטריותו. ניתן להקפיא אותו שלם לאחר האפייה (והצינון) ולהפשיר בטמפרטורת החדר לפני ההגשה.

בדקתי השבוע


בירה1. כחובבת בירה שחורה, ובירה בכלל, שמחתי לראות על המדפים שישיית בירה שחורה מאלט במהדורה מעוצבת (ומוגבלת). מדובר על בקבוקים עם עיצוב צבעוני ששמרו על הצבעים הנוסטלגיים של המותג. מעבר לאריזה השמחה, הטעם נשאר כמו שהוא, עם כל יתרונות הבירה והערך הקלורי הנמוך (לעומת משקאות מוגזים אחרים).

2. מכונה קטנה שלי - כבר הרבה מאוד זמן שאני מתעניינת בקפה ומוצריו. ואני בכלל שייכת לאנשי השוקו. כנראה שעם הגיל מגיעה האהבה הגדולה. לאחר ניסיונות שונים להכנת המשקה על הגז, במיקרו ושימוש במקציף חלב, הגעתי למסקנה שהגיע הזמן להתקדם. שיטוט קל ברשת הוביל אותי לאתר של חברת "לנדוור" ומשם לחנות קונספט המקצועית וחדשה של הרשת ברמת החייל. ניתן למצוא בחנות את כל מוצרי לנדוור, תערובות קפה נוספות, כלים ומכונות. החברה השכילה להבין כי יש להנגיש את עולם הקפה והידע המקצועי בצורה חוויתית ושירותית.

בסיום הביקור יצאתי עם מקינטה, מכונה קטנה להכנת קפה מוקה (כמו אספרסו) על הגז. המקינטה בנויה מ-3 חלקים ועובדת על פי עיקרון פיזקלי מעניין. אבל מה זה משנה? בלי מכונות מתוחכמות ויקרות יוצא משקה מוקה אנין וטעים. הפעם הראשונה שהכנתי היתה חוויה, בפעם השניה הייתי מיומנת יותר והיום זה כבר חלק משיגרת הבוקר. הטיפ שלי - לאחר שטיפה, מומלץ לייבש כל חלק מהמקינטה בנפרד לפני הרכבה חוזרת. לנדוור רמת החייל, מגדלי זיו, ראול ולנברג 24, רמת החייל, תל אביב.
בטורים הקודמים:

מתכון לאוזני המן משוישות
מתכון לעוגת אפרסקים הפוכה

מתכון לעוגה בחושה עם תותים

מתכון לריבועי ריבה

מתכון לעוגת ביסקוויטים עם ריבת חלב

מתכון לעוגיות לוטוס מטוגנות בציפוי פריך